Acasă Actualitate Protest pentru Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova, în Piața Prefecturii

Protest pentru Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova, în Piața Prefecturii

-

Un protest pentru construirea Drumului Expres Târgu Jiu – Craiova a avut loc luni în centrul municipiului Târgu Jiu. Zece persoane s-au adunat ieri în fața Prefecturii Gorj pentru o acțiune civică.

Oamenii își doresc realizarea drumului Expres Craiova – Târgu Jiu. Sub sloganu „Gorjenii vor Drum Expres“, Cetățenii au spus că această investiție este necesară județului nostru, făcând referire și la Complexul Energetic Oltenia, care va intra într-o reducere de activitate.

„A fost o acțiune civică de conștientizare asupra faptului că Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova este singurul mod prin care județul Gorj se poate dezvolta din punct de vedere economic. În prezent, suntem pe punctul de a se închide Complexul Energetic Oltenia. Până în aprilie, oamenii trebuie să găsească o soluție pentru plata certificatelor de CO2. Dacă nu grăbim realizarea proiectului de Drum Expres Craiova – Târgu Jiu către Gorj vom rămâne un Lupeni sau un Petroșani mai mare“, a spus Dragoș Drăghescu, organizator.

Alternativă la CEO

Unul dintre protestatari, Dragoș Drăghescu, implicat în organizarea acțiunii, a declarat că construirea Drumului Expres este vitală pentru viitorul economic al județului Gorj. „În prezent, mai este nevoie doar să se aleagă compania care va executa proiectul tehnic și studiul de fezabilitate. În acest moment este în stopaj, nu este bugetat acest proiect. Noi ne dorim ca acest proiect să fie o alternativă la Complexul Energetic Oltenia. Avem nevoie de o infrastructură bună. În cazul în care Complexul Energetic Oltenia se va desființa, vom avea posibilitatea ca investitorii să găsească în Gorj un loc în care să investească pentru ca produsele lor să ajungă mai repede într-o piață de desfacere. Suntem mulți prieteni care ne-am adunat să le arătăm oamenilor că este cazul ca acest Drum Expres să se facă mai repede. În cazul în care nu se va face mai repede, Gorjul va fi părăsit“, a mai precizat Dragoș Drăghescu.

Fonduri nerambursabile

Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru viitorul drum expres Craiova – Târgu Jiu costă aproape 6 milioane de euro. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în calitate de solicitant, a elaborat și depus, la începutul lunii februarie 2019, Aplicația de Finanțare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Craiova – Târgu Jiu“.

Se urmăreşte obținerea de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globală, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condiții pentru creșterea volumului investitorilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

„Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic de execuție. Valoarea totală a proiectului este de 28.547.436,84 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 20.540.754,91 lei, 15% contribuția proprie – 3.624.839,10 lei, restul de 4.381.842,83 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 25 de luni. Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020“, conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

ȘTIRI VIDEO GdS

Jurnal de antreprenor. SPIACT Craiova întâmpină sincope în aprovizionarea cu piese

Firma are 103 angajați și nu a întrerupt activitatea. Probleme apar la aprovizionarea cu diverse repere necesare în producție. „La produsele complexe, ca ale noastre, dacă lipsește o piesă nu putem face produsul“, a spus administratorul SPIACT.