Faimosul hotel în care angajaţii sunt roboţi a primit numeroase plângeri de la angajaţii umani şi clienţi. Astfel, reţeaua de hoteluri Henn na Hotel a „concediat” aproximativ o jumătate dintre cei 243 de angajaţi-roboţi.

Conform Mail Online, angajaţii-roboţi au fost concediaţi deoarece necesitau deseori revizii şi nu uşurau deloc munca celorlaţi angajaţi umani. Agenţia de călătorii ce deţine lanţul de hoteluri din Nagasaki deţine angajaţi roboţi ce au forma fie a dinozaurilor, cât şi o formă mai umană. Hotelul s-a lansat cu 80 de angajaţi-roboţi, iniţial, dar la scurt timp au fost aduşi mult mai mulţi, inclusiv o echipă de roboţi câini şi „oameni-dansatori”.

Clienţii susţin, însă, că roboţii se stricau frecvent. Asistentul-robot din fiecare cameră, denumit „Churi”, a fost unul dintre primii concediaţi, după ce un client a descoperit că nu putea răspunde la întrebări simple. Atsushi Nishiguchi, un client al hotelului din 2017, a declarat că în urma unui schimb de replici cu Churi a decis să sune la recepţie, însă a observat că în cameră nu se afla niciun telefon deoarece asistentul trebuia să se ocupe de cerinţele clientului.

„Are o reputaţie proastă”, a declarat Hideo Sawada, preşedintele companiei de călătorii ce deţine şi hotelul.

De asemenea, nici dinozaurii de la recepţie nu se descurcă prea bine. Se pare că atunci când clienţii aleg limba în care doresc să comunice cu dinozaurul-robot, maşinăriile încep să gesticuleze din braţe şi să emită fraze scurte. Angajaţii umani susţin  că sunt chemaţi des să remedieze defecţiunile colegilor roboţi.

Beatrice Spătaru
Este ceea ce a ascultat, a văzut, a simţit şi a gândit, fascinată în aceeaşi măsură de culoare, sunet şi cuvânt. E fericită că are puterea să aprecieze frumosul oriunde s-ar ascunde acesta. Gazeta de Sud este pentru ea o echipă fantastică ce o impulsionează să vină cu idei frumoase şi creative.