România a importat 42.210 tone de cafea, coji de cafea și înlocuitori de cafea în anul 2014, cu 3,2% mai puțin decât în anul precedent, se arată într-o publicație a Institutului Național de Statistică (INS), transmisă la solicitarea Agerpres.

Valoarea totală a importurilor de acest tip de produse au atins anul trecut 150,7 milioane euro, în creștere cu 1,47% în raport cu anul 2013. În ceea ce privește exporturile de astfel de produse, acestea au scăzut cu 60,3% fiind de 1.342 tone, respectiv de 8,8 milioane euro. Astfel deficitul comercial pe cafea, coji de cafea și înlocuitori de cafea a fost de 141,9 milioane euro, urcând cu 3,61% în 2014 față de anul precedent.

România a importat cele mai multe cantități de cafea din Germania, respectiv 9.270 de tone (38,1 milioane euro) și a exportat 342 tone către Bulgaria (1,9 milioane euro).

Potrivit INS, România a avut, în cursul anului trecut, relații comerciale cu 212 țări. Cu toate acestea, majoritatea comerțului internațional este axat pe câteva țări partenere dominante.

În anul 2014, cele mai importante 10 piețe de export au reprezentat 63,2% din totalul exporturilor României, în timp ce primele 10 țări partenere la import au realizat 67,5% din totalul importurilor.

Valoarea importurilor realizate de România, în 2014, a depășit 58,5 miliarde de euro, în creștere cu 5,8% față de anul anterior, cea mai mare pondere a acestui tip de comerț fiind consemnat cu țările din Uniunea Europeană /UE/, respectiv 75,4% din total, arată datele INS.

Conform statisticii, la nivelul anului trecut, valoarea importurilor din Germania a fost cu 9,5% mai mare față de anul precedent, produsele cele mai frecvent comercializate fiind reprezentate de mașini, aparate și echipamente electrice, aparate de înregistrat sau de reprodus sunetul și imaginile, mijloace și materiale de transport, metale comune și articole din acestea, produse chimice, materiale textile și articole din acestea.

 

Anca UNGURENUŞ
A absolvit Facultatea de Ştiinţe Sociale din Universitatea din Craiova, specializarea Jurnalism. Crede că poveştile oamenilor sunt cele mai importante şi de aceea, împreună cu Ana Dănescu, vrea să aducă mai aproape poveştile simple cu şi despre oameni, într-o emisiune-reportaj.