36.5 C
Craiova
luni, 10 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMAE lansează Centrul de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate

MAE lansează Centrul de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) organizează mâine, de la ora 10:30, conferinţa de lansare a proiectului „Centru de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate”, a anunţat instituţia. Obiectivul general al proiectului constă în înfiinţarea unui centru unic de contact şi suport pentru cetăţenii români din străinătate, dar şi eficientizarea comunicării cu cetăţenii români de peste hotare, centralizarea problemelor sesizate şi monitorizarea modului în care aceste sesizări sunt soluţionate de către personalul MAE.

Proiectul se adresează celor peste trei milioane de cetăţeni români care şi-au stabilit domiciliul ori se află temporar în străinătate, precum şi unui număr de cel puţin 500 de lucrători consulari din cadrul MAE, consuli şi funcţionari consulari, care vor utiliza platforma implementată.

Printre principalele activităţi desfăşurate în cadrul proiectului se numără implementarea unui sistem informatic ce permite preluarea într-un mod unitar a cererilor cetăţenilor, respectiv livrarea unei infrastructuri hardware şi software care va asigura securitatea sistemului informatic. Totodată, acest sistem informatic va integra totalitatea serviciilor consulare oferite cetăţenilor români aflaţi în afara frontierelor ţării.

Această soluţie va permite integrarea într-un unic punct de contact a următoarelor activităţi:
– preluarea în mod unitar a cererilor cetăţenilor referitoare la cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare (telefon, web, mail, instant messaging). Acolo unde este posibil, cetăţenii vor putea încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluţionării cererilor acestora;
– clasificarea şi tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare ;
– oferirea de informaţii specifice în cadrul site-ului centrului de contact;
– transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe e-mail, telefon) către cetăţeni, acolo unde este posibil.

Potrivit MAE, prin operaţionalizarea acestui Centru unic de contact, cetăţenii români vor beneficia de servicii consulare de calitate şi la standarde europene.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS