22.3 C
Craiova
joi, 2 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateŞoferii craioveni, „afoni“ în giratorii

Şoferii craioveni, „afoni“ în giratorii

Poliţiştii de la Rutieră analizează posibilitatea de a reamplasa cele două giratorii provizorii pe Calea Bucureşti şi Nicolae Titulescu, desfiinţate odată cu reluarea circulaţiei tramvaielor, ocazie cu care traficul în centrul Craiovei a devenit supraaglomerat

După ce, marţi, reprezentanţii Biroului Rutier Craiova au cerut desfiinţarea giratoriului provizoriu de la intersecţia străzii Iancu Jianu cu bulevardul Nicolae Titulescu şi a celui de la intersecţia bulevardului Carol I cu Calea Bucureşti, odată cu reluarea circulaţiei tramvaielor, traficul a luat-o razna în centrul Băniei. Tot marţi, au fost repornite şi semafoarele de la intersecţia bulevardului Carol I cu Calea Bucureşti, cozile de maşini ajungând să se întindă până la Piaţa Centrală, respectiv până pe pasajul suprateran.
Ieri, reprezentanţii Biroului Rutier Craiova au precizat pentru GdS că există numai două posibilităţi pentru a fluidiza traficul rutier în intersecţia bulevardului Carol I cu Calea Bucureşti: una ar fi modificarea timpilor semafoarelor, iar a doua… reamplasarea sensului giratoriu desfiinţat marţi. Astfel, comisarul Emil Zuican, şeful Biroului Rutier Craiova, a declarat că, în cazul semafoarelor de la intersecţia străzii Calea Bucureşti cu bulevardul Carol I, „în funcţie de valorile de trafic, fiecărei relaţii îi vor fi alocaţi timpii necesari pentru traversarea intersecţiei“. Până în prezent, poliţiştii craioveni au constatat că valorile de trafic sunt semnificativ mai mari pe Calea Bucureşti dinspre Piaţa Centrală către Billa, motiv pentru care, cel mai probabil, şoferii care circulă pe Carol I şi virează stânga pe Calea Bucureşti vor avea timpi mai mici la semafor pentru culoarea verde. Acelaşi lucru este valabil şi pentru autoturismele care vin dinspre Billa şi virează stânga pe Carol I. După ce se va încheia analiza valorilor de trafic, urmează ca lucrătorii Serviciului de Sistematizare a Circulaţiei din cadrul Primăriei Craiova să modifice timpii semafoarelor.
În ceea ce priveşte intersecţia Iancu Jianu cu bulevardul Nicolae Titulescu, poliţiştii de la Rutieră le recomandă şoferilor să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor existente.

Şoferii vor cum a fost

Cei mai mulţi şoferi au găsit destul de repede explicaţia pentru aglomeraţia creată: desfiinţarea celor două sensuri giratorii provizorii, prin care s-a circulat foarte bine până marţi. Poliţiştii au motivat că s-a cerut desfiinţarea celor două sensuri giratorii pentru că trecerea tramvaielor prin ele ar complica şi mai mult traficul. Poliţiştii au explicat că circulaţia prin cele două giratorii ar fi fost posibilă dacă acestea ar fi fost mult mai mari, astfel ca tramvaiele să nu îngreuneze sau chiar blocheze circulaţia autoturismelor.
Cititorii GdS au comentat în număr mare problema ivită după desfiinţarea celor două giratorii, cei mai mulţi susţinând că acest lucru a fost o prostie. Unii au explicat că pasajul suprateran este aproape inutil, în condiţiile în care nu a fost proiectat să traverseze şi intersecţia străzii Calea Bucureşti cu Carol I, iar alţii au reclamat că acelaşi pasaj, menit să fluidizeze traficul rutier, devine la fel de ineficient odată cu repornirea semafoarelor de la Universitate.
Alţii, mai optimişti, cred că numai după finalizarea pasajului subteran problema aglomeraţiei din zona centrală a municipiului Craiova va fi rezolvată.

Revin giratoriile?

Pe lângă faptul că au cerut reamplasarea celor două sensuri giratorii, cititorii GdS au găsit şi soluţii pentru fluidizarea traficului rutier. Un cititor a arătat că în alte oraşe există sensuri giratorii în care tramvaiul are prioritate, iar altul a susţinut că acele sensuri giratorii pot fi semaforizate, iar vatmanii pot folosi telecomenzi pentru a schimba culoarea semafoarelor până trece tramvaiul. Alt cititor GdS a cerut chiar desfiinţarea tramvaiului şi înlocuirea lui cu troleibuze, care nu au nici un fel de probleme de a circula în sensurile giratorii.
În legătură cu aceste idei, poliţiştii de la Rutieră au mai precizat că „se va analiza posibilitatea reamplasării celor două sensuri giratorii, astfel încât să permită circulaţia tramvaielor“.

Şoferii nu ştiu să circule în sensurile giratorii!

Întrebaţi de ce circulaţia rutieră este destul de greoaie în sensul giratoriu amplasat sub pasajul suprateran, la kilometrul zero, reprezentanţii Biroului Rutier Craiova au avut un răspuns scurt: şoferii nu ştiu să circule în sensurile giratorii!
Ofiţerii de la Rutieră le reamintesc şoferilor câteva reguli de circulaţie în sensurile giratorii, astfel încât traficul rutier să fie fluid şi să nu fie implicaţi în accidente rutiere: să circule cu viteză redusă, să acorde prioritate de trecere vehiculelor care au acest drept şi, nu în ultimul rând, să-i respecte pe ceilalţi participanţi la trafic.
Poliţiştii mai spun că mulţi şoferi ori nu ştiu, ori nu vor să se înscrie regulamentar pe benzile de circulaţie la intrarea în sensurile giratorii. De asemenea, odată ajunşi în sens, unii şoferi schimbă benzile după cum le pică mai bine, fără a ţine cont de reguli, îngreunând astfel circulaţia. Ofiţerii Biroului Rutier Craiova le reamintesc şoferilor că, dacă intră în sensul giratoriu pe prima bandă a drumului, pot circula obligatoriu către dreapta sau în faţă, iar cei care intră pe banda a doua, obligatoriu la stânga.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS