14.5 C
Craiova
duminică, 5 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitate„Fii atent la prietenia celor din jur!... Traficul de persoane există!“

„Fii atent la prietenia celor din jur!… Traficul de persoane există!“

Pentru a se asigura că elevii nu vor cădea în mâinile traficanţilor de persoane, săptămâna aceasta, în comunităţile partenere World Vision din judeţul Dolj s-a dat startul campaniei „Fii atent la prietenia celor din jur!… Traficul de persoane există!“. Campania cuprinde sesiuni de informare, distribuire de pliante informative, vizionare de filmuleţe relevante privind efectele traficului de persoane. Organizată de Fundaţia World Vision România – Birou Zonal Craiova, în parteneriat cu Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane şi Asociaţia „Tinerii luptă împotriva viciilor mileniului III“, campania s-a desfăşurat până acum în şcolile din comunele Breasta şi Coţofenii din Dos. „Sperăm ca aceste sesiuni de informare şi conştientizare să ducă la o mai bună înţelegere a fenomenului traficului de persoane şi eliminarea atitudinilor de subestimare a fenomenului. Copiii au fost informaţi cu privire la riscurile la care se pot expune prin utilizarea necorespunzătoare a mijloacelor moderne de comunicare de tip internet şi telefonie mobilă, le-a fost prezentat profilul recrutorului, dar şi al victimei, modalităţile de recrutare, precum şi formele de trafic. La final, le-au fost amintite greşelile care pot apărea în comunicarea cu alte persoane şi le-au fost adresate sfaturi care sperăm să îi ţină departe de efectele extrem de periculoase ale acestui fenomen“, a declarat Daniela Ivănuşi, coordonatorul Centrului Regional Craiova – Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane.

Copiii sunt pregătiţi să acţioneze în cazuri concrete

Până la sfârşitul acestui an şcolar, campania se va mai desfăşura în şase comunităţi partenere World Vision, precum şi în alte comunităţi din judeţ. „Mesajul central este «Ai grijă! Şi tu poţi să cazi în capcana traficanţilor!». Se adresează atât tinerilor, cât şi adulţilor, umărind informarea şi conştientizarea atât a publicului larg, cât şi a posibilelor victime cu privire la fenomenul traficului de persoane. De asemenea, se urmăreşte şi sensibilizarea publicului, prin schimbarea atitudinii de indiferenţă faţă de problema altuia, îmbunătăţirea atitudinii de responsabilizare socială, pecum şi pregătirea populaţiei pentru a acţiona în cazuri concrete“, a precizat Ana Maria Moţăţeanu, communication officer la World Vision România. Aceasta a explicat că grupul-ţintă al campaniei sunt atât copii cu vârste cuprinse între 12-18 ani, cât şi părinţi şi profesori.
• Andreea Horcone

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU