18.1 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateTrei din patru adulţi din oraşe citesc săptămânal ziare sau reviste

Trei din patru adulţi din oraşe citesc săptămânal ziare sau reviste

Peste 75% dintre persoanele adulte sub 64 de ani, din oraşele cu peste 50.000 de locuitori, aproape 4,8 milioane de oameni, citesc săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă. Dacă luăm în considerare şi ediţiile on line ale ziarelor şi revistelor, procentul acestora creşte până la 80%, conform celor mai recente date furnizate de studiul SNA FOCUS. Cercetarea a fost realizată de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) în perioada octombrie 2009 – octombrie 2010 şi măsoară audienţa presei scrise, consumul media şi alte obiceiuri de consum ale populaţiei din mediul urban cu vârsta între 14 şi 64 de ani din România.
În plus, ultimele date furnizate de BRAT arată că ziarele şi revistele continuă să atragă consumatori cu putere de cumpărare. 82% din populaţia adultă din gospodăriile cu venituri lunare de peste 1.000 de euro citeşte săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă, în ediţie tipărită sau on line. În rândul femeilor cu funcţie de conducere din această categorie, procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tipărită a publicaţiilor. Dacă ne referim la persoanele cu studii superioare, procentul celor care citesc ziare sau reviste lunar ajunge la 89%.

Caracteristicile cititorilor de presă, avantaj pentru eficienţa campaniilor publicitare

Ultimele date furnizate de SNA FOCUS arată că ziarele şi revistele continuă să atragă consumatori cu studii superioare, care sunt dispuşi să îşi cheltuiască banii pe diverse produse sau servicii, fie ele de bază sau de lux. Procente foarte mari din diverse categorii de consumatori citesc ziare sau reviste săptămânal, în varianta tipărită sau on line:
• peste 90% dintre femeile active care au făcut cumpărături în ultima lună într-un centru comercial sau hipermarket;
• 89% dintre persoanele adulte care au cumpărat  în ultimul an bijuterii sau haine ale unor mărci recunoscute;
• 85% dintre cei care au fost într-o vacanţă în ultimul an;
• 82% dintre cei care intenţionează să-şi achiziţioneze un imobil şi 86% dintre cei care intenţionează să achiziţioneze un automobil în următorul an;
• 86% dintre cei care intenţionează să facă o asigurare de viaţă, sănătate, bunuri mobile sau imobile în următorul an.

BRAT furnizează date referitoare la auditul tirajelor publicaţiilor din presa scrisă, din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienţă pentru presa scrisă (SNA), din 2006 oferă informaţii detaliate despre grupurile ţintă (FOCUS), iar în 2007 a devenit furnizorul oficial al rezultatelor de trafic şi audienţă pentru site-urile web (SATI).
SNA FOCUS măsoară comportamentele consumatorilor de media, stilurile de viaţă, obiceiurile de consum, caracteristicile socio-demografice ale acestora şi este studiul de referinţă al pieţei de cercetare din România. Studiul este realizat de BRAT, pe un eşantion reprezentativ pentru persoanele între 14 şi 64 de ani care trăiesc în mediul urban, oraşe cu mai mult de 50.000 de locuitori.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU