17.6 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMinicentura Craiovei, inaugurată de CJ Dolj

Minicentura Craiovei, inaugurată de CJ Dolj

DJ 652 face legătura între DN 65 Craiova – Piteşti şi DN 55 Craiova – Bechet, putând fi considerat o minicentură a oraşului. Drumul, cu o lungime de circa 19 km, a fost reabilitat cu circa 6.000.000 de euro, din care cea mai mare parte sunt fonduri europene.
Consiliul Judeţean (CJ) Dolj a inaugurat ieri reabilitarea tronsonului de drum judeţean DJ 652, care face legătura între DN 65 (Craiova – Piteşti) – Lăcriţa – Coşoveni – Ghindeni – DN 55 (Craiova – Bechet), realizată cu fonduri europene accesate în cadrul Programului Operaţional Regional (POR). Valoarea totală a proiectului de reabilitare este de 25,6 milioane de lei (circa 6.000.000 de euro), din care 18,6 milioane de lei (4,3 milioane de euro) din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), iar de la bugetul naţional, 2,47 milioane de lei (577.000 de euro). CJ Dolj a participat cu o contribuţie proprie de peste 430.000 de lei (100.000 de euro), dar şi cu valoarea TVA – rambursabilă la bugetul de stat. Proiectul cuprinde reabilitarea drumului pe o porţiune de 18,9 km între localităţile menţionate, precum şi realizarea unui pod rutier peste Valea Bobolea, cu o lungime de 36 m. Reabilitarea cuprinde realizarea de terasamente, fundaţia drumului, îmbrăcăminte asfaltică, acostamente, şanţuri de scurgere, rigole carosabile, podeţe etc. S-au amenajat 82 de drumuri laterale şi 111 podeţe transversale noi, 308 podeţe de acces la proprietăţi, montarea de parapeţi pe o lungime de 645 m în curbele periculoase, precum şi realizarea racordurilor la intersecţiile cu DN 6 şi DN 65. Ce a însemnat realizarea acestui drum explică Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj. „Drumul era realizat din pământ şi pietriş şi a trebuit să fie «desenat» prin câmpurile de grâu din Lăcriţa. Pentru că existau indicatoare pentru această direcţie de mers, multe maşini de mare tonaj alegeau să meargă pe aici. Era greşeala vieţii lor. În special tirurile bulgăreşti rămâneau blocate aici. Ultima dată, am tras vreo patru zile de un tir să-l scoatem. Cu acest drum, putem spune că modernizăm cu fonduri europene 120 de kilometri de artere judeţene, ceea ce înseamnă circa 10% din drumurile Doljului“, a spus Prioteasa.

Drum de asfalt în locul unei tarlale

Tronsonul de drum are şi o altă semnificaţie pentru cei de la CJ Dolj: este primul proiect depus de instituţie în cadrul POR, fiind al cincilea contract de finanţare semnat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei (MDLPL) cu autorităţile publice locale. „A fost o mare provocare pentru noi, pentru că aici era pur şi simplu o tarla. A trebuit să «desţelenim» nu numai tarlaua, ci şi legislaţia, fiind primul nostru proiect de acest gen. Am căpătat experienţă în acest mod“, a spus Ileana Măjină, directorul Direcţiei de Integrare Europeană din cadrul CJ Dolj. Practic, şoferii care vin de la Bucureşti pot merge la Bechet fără să mai traverseze Craiova. De la DN 65 Craiova – Piteşti, după localitatea Pieleşti, merg pe ruta Lăcriţa – Coşoveni – Ghindeni, apoi ajung la DN 55 Craiova – Bechet. Foarte impresionaţi de această arteră sunt locuitorii din Ghindeni, care numesc drumul „magistrală“, pentru că îi scoate din izolare.
În încheiere, trebuie subliniat rolul extrem de important al fondurilor europene în modernizarea arterelor din regiune. „Oltenia a depus în cadrul POR peste 700 de proiecte, în valoare totală de 1,2 miliarde de euro. Finanţările pentru toate domeniile majore de intervenţie s-au închis în prezent, pentru că valoarea solicitărilor a ajuns la 150% faţă de fondurile disponibile. În prezent, s-au semnat deja contracte pentru proiecte în valoare de 330 de milioane de euro. În Dolj, acestea totalizează 107 milioane de euro, ceea ce înseamnă circa 33% din cele ale regiunii“, a spus Marilena Bogheanu, directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională (ADR) 4 Sud-Vest Oltenia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

28 COMENTARII