10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateReabilitarea DN 66, blocată la Compania Naţională de Autostrăzi

Reabilitarea DN 66, blocată la Compania Naţională de Autostrăzi

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA se chinuieşte de peste şase luni să rezilieze contractul cu firma Vegyepszer ZRT Budapesta, angajată în urmă cu doi ani să reabiliteze DN 66 Rovinari – Bumbeşti Jiu, dar care nu a efectuat nici 5% din lucrări.

Contractul dintre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA şi firma maghiară Vegyepszer ZRT, angajată să modernizeze DN 66 pe tronsonul Rovinari-Bumbeşti Jiu, nu a fost încă reziliat. Deşi încă din vară ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat că au demarat procedurile de reziliere, din cauza birocraţiei, firma din Ungaria figurează în continuare în acte ca fiind cea care se ocupă de lucrări. În ciuda faptului că societatea maghiară a lăsat să se înţeleagă că nu ar mai dori să continue asfaltarea din cauza unor probleme financiare şi a asigurat lucrările de întreţinere a drumului pentru iarnă, reprezentanţii statului nu au reuşit să obţină toate avizele pentru a anula contractul şi a declanşa procedurile legale pentru începerea licitaţiei, în vederea desemnării unui nou constructor.

„Nu ştiu ce să spun“

Elena Dan, director Proiecte Drumuri Naţionale şi Instituţii Financiare Internaţionale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi, a declarat că procedura de reziliere a contractului cu Vegyepszer ZRT Budapesta se află în derulare. Reprezentanta statului nu a putut oferi un motiv pentru care contractul nu a fost încă reziliat, deşi a admis faptul că acest lucru era necesar pentru a grăbi desemnarea altui constructor, astfel încât lucrările să fie reluate cât mai rapid în primăvara anului 2010: „Nu ştiu ce să spun. Suntem conştienţi de faptul că rezilierea rapidă a contractului înseamnă un câştig pentru companie, în sensul că va putea să demareze licitaţia cât mai repede, astfel încât să avem un constructor la primăvară care să continue lucrările începute. Va dura câteva luni această procedură a licitaţiilor şi ar fi bine să profităm de perioada de iarnă. Deocamdată, toată documentaţia se află la avizat la un serviciu din cadrul companiei şi nu ştiu exact dacă anul acesta va fi reziliat contractul“, a spus Elena Dan.

„Am pierdut doi ani“

La rândul său, Dumitru Leuştean, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Gorj, a menţionat că societatea din Ungaria a efectuat toate lucrările necesare pentru ca pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu să nu există probleme în ceea ce priveşte circulaţia rutieră în perioada de iarnă: „Nu înţeleg de ce se întârzie, mai ales dacă din partea firmei din Ungaria există deschidere şi reprezentanţii acesteia nu ar bloca această procedură de reziliere. Avem nevoie să începem cât mai repede lucrările în primăvară, pentru că deja am pierdut doi ani, în care nu s-a reabilitat nici un kilometru de drum. Pentru conducătorii auto, acest tronson este un coşmar. Toată lumea este nemulţumită de ce s-a întâmplat aici“, a precizat Dumitru Leuştean.
Vegyepszer ZRT Budapesta a câştigat licitaţia de modernizare a DN 66 pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu cu o ofertă de 23 de milioane de euro. Finanţarea este asigurată dintr-un fond guvernamental, precum şi dintr-un împrumut acordat de Banca Europeană pentru Dezvoltare. Modernizarea DN 66 face parte din Programul de Reabilitare a Drumurilor Naţionale. Lucrările de reparaţii au vizat o porţiune de 102 kilometri. Reabilitarea primului tronson de 48,9 kilometri, Filiaşi – Rovinari, a fost câştigată de firma spaniolă FCC Construction, iar porţiunea de drum dintre Rovinari – Târgu Jiu şi Bumbeşti Jiu, de firma din Ungaria. Dacă spaniolii şi-au văzut de treabă, constructorul din Ungaria a realizat în doi ani doar 5% din lucrări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII