12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSăracu’ Moş Crăciun...

Săracu’ Moş Crăciun…

Chiar dacă în ultimele luni sute de oameni au rămas fără loc de muncă sau li s-au diminuat salariile, craiovenii nu concep Sărbătorile de iarnă fără cadouri. Nesiguri pe ziua de mâine, mulţi dintre ei au redus considerabil bugetul alocat acestora.

Îngrijoraţi de evoluţia şomajului şi a pieţei locurilor de muncă din judeţ şi din ţară, precum şi de situaţia economico-financiară din România, craiovenii sunt din ce în ce mai prudenţi cu cheltuielile pe care le vor face anul acesta cu cadourile pentru cei dragi. Totuşi, nu se gândesc nici măcar o clipă la posibilitatea de a nu face mici surprize celor dragi.
„Oricât de greu mi-ar fi, voi face cadouri şi anul acesta. Cine a mai văzut Crăciun fără cadouri? O să cheltuiesc mai puţin decât în anii trecuţi, astfel că toţi cei dragi vor avea parte de cadouri simbolice, cu excepţia fiicei mele, care are şapte ani, şi pentru care Moşul va face un efort mai mare“, a declarat Marina D., de 32 de ani, din Craiova. Ideea a fost susţinută şi de alţi craioveni. „Crăciunul înseamnă cadouri, aşa că nu se poate fără. Moş Crăciun va cheltui însă pe ele mult mai puţin decât anul trecut“, a spus Mădălin Nicuţ, de 21 de ani, care a explicat că bugetul alocat cadourilor s-a diminuat cu mai bine de jumătate.

Oamenii preferă cadouri utile

Această tendinţă a craiovenilor se întâlneşte şi la nivel naţional. Conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de Mednet Marketing Research Center, bugetul pentru cadouri a fost semnificativ afectat de criză, având o valoare medie de 526,82 lei, fiind pentru aproape 50% dintre participanţii la studiu mai mic ca anul trecut. „Chiar dacă suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mică sau cel mult egală cu cea de anul trecut, 81,4% dintre persoanele intervievate intenţionează să cumpere cadouri cu ocazia Sărbătorilor de iarnă. Tipurile de cadouri pe care respondenţii intenţionează să le cumpere sunt articole de îmbrăcăminte/încălţăminte (54,5%), cosmetice/parfumuri (37,4%), jucării (30,6%), ciocolată/cafea (20,4%), cărţi (17,4%) şi bijuterii/ceasuri (14,8%)“, notează infonews.ro.

56,5% dintre români vor să renunţe la brad

Cadourile nu sunt însă singurele care vor fi afectate de această situaţie. Potrivit studiului, peste 50% dintre românii care locuiesc în mediul urban vor cheltui mai puţini bani pentru Sărbătorile de iarnă din acest an, comparativ cu 2008, bugetul acestora fiind afectat de criza financiară. În plus, reducerea cheltuielilor pentru Sărbători se va face în două direcţii. În primul rând, orăşenii vor renunţa în totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumpărat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Crăciun (70,4% dintre intervievaţi), bradul de Crăciun (56,5%), băuturile alcoolice (40,9%), prăjituri/cozonaci (32,7%), dar şi alte tipuri de produse, printre care electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, bijuterii, cosmetice şi parfumuri, excursii şi produse de lux. Totodată, per  soanele intervievate intenţionează să cumpere în cantitate mai mică sau mai ieftine produse precum carne, legume sau fructe. „Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 de locuitori, în perioada 16 – 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%“, precizează infonews.ro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS