Miza reformei din învăţământ este aceea a calităţii actului educaţional, pe lângă aspectele tehnice privind organizarea şi desfăşurarea examenelor, vocaţia şi gradul de pregătire ale dascălilor fiind cruciale, spune Ecaterina Andronescu.
Ministrul educaţiei consideră că noua lege a educaţiei conţine prevederi care îl vizează strict pe dascăl, a cărui formare trebuie să fie continuă şi care va intra, de acum înainte, mult mai greu în sistem, criteriul fiind dublu: cel al bagajului de cunoştinţe, dar şi vocaţia de mentor. Astfel, noua lege prevede ca, după absolvirea studiilor, cadrul didactic să nu intre direct la catedră, ci să treacă printr-un an intermediar, un an în care va fi sub îndrumarea unui mentor şi la finele căruia va susţine un nou examen. Acest examen va avea o primă probă eliminatorie, prin care i se testează abilităţile de pedagog, după care va susţine o probă teoretică. Astfel, spune Ecaterina Andronescu, selecţia va fi mult mai temeinică, iar profesorii vor fi stimulaţi să se autoformeze.
Dascălii fac haltă la mentor înainte de a intra la catedră
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei