18.3 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUltimul dosar al lui Iustin Covei, motiv de disputa intre politisti si procurori

Ultimul dosar al lui Iustin Covei, motiv de disputa intre politisti si procurori

• Dupa ce a ciocnit cu scuterul sau o masina a Ministerului Administratiei si Internelor, fiul
judecatorului Marin Covei de la Curtea de Apel Craiova si nepotul procurorului Gheorghe Covei de la Parchetul Curtii de Apel Craiova s-a ales cu un nou dosar penal • De mai mult de o luna, dosarul este pasat intre Politie si Parchet, politistii considerind ca Iustin Covei trebuia sa aiba permis pentru a conduce scuterul, iar procurorii sustin ca nu avea nevoie de permis, deci fapta nu este infractiune

Iustin Covei, de 17 ani, fiul judecatorului Marin Covei de la Curtea de Apel Craiova si nepotul procurorului Gheorghe Covei de la Parchetul Curtii de Apel Craiova, a provocat pe 20 aprilie, in jurul orei 20.15, un accident rutier. Plimbindu-se prin cartierul craiovean Brazda lui Novac, cu scuterul proprietate personala, cu numarul de inmatriculare DJ-86-YUS, Covei junior nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers si s-a infipt cu scuterul intr-o Dacie aflata in mers, apartinind Ministerului Administratiei si Internelor, condusa regulamentar de Adrian Plugaru, de 41 de ani, din localitate.

Avind deja un dosar penal pe rolul Judecatoriei Craiova, in care este acuzat de savirsirea a doua infractiuni de conducere fara permis, una de ultraj contra bunelor moravuri si tulburarea linistii publice si una de ultraj impotriva unui politist in exercitiul functiunii, Iustin Covei s-a ales astfel cu un altul, pentru conducere fara permis. Dosar care a ajuns sa fie pasat de la o institutie la alta, din cauza – spun oamenii legii – unui vid legislativ.

Bambilici cu dosarul fiului judecatorului Covei

„Noi am trimis dosarul la Cercetari Penale, cu propunere de incepere a urmaririi penale pentru savirsirea infractiunii de conducere fara permis“, a declarat inspectorul principal Ionel Sandu, seful Biroului Politiei Rutiere din cadrul Politiei municipiului Craiova. „Am primit dosarul si l-am trimis Parchetului de pe linga Judecatoria Craiova, cu propunere de incepere a urmaririi penale. Exista insa unele neclaritati in aceasta privinta, pentru ca legea spune ca pentru motoscuterele cu pedale nu trebuie permis, in schimb este necesar permisul pentru motoscuterele cu capacitate cilindrica de peste 50 cmc. Ori motoscuterul lui Covei nu avea pedale, dar nici capacitatea cilindrica a motorului nu era de 50 cmc, fiind de 49 cmc. Cred ca este un vid legislativ in aceasta privinta, pentru ca nu se spune nicaieri in lege ca ar fi necesar permis de conducere pentru astfel de motoscutere“, a mentionat inspectorul principal Sorin Mitrache, seful Biroului Cercetari Penale din cadrul Politiei municipiului Craiova.

Cu doua propuneri de incepere a urmaririi penale nu tocmai convingatoare, dosarul lui Iustin Covei a ajuns pina la urma la Parchetul de pe linga Judecatoria Craiova. Nici acolo n-a stat prea mult, pentru ca procurorii n-au confirmat inceperea urmaririi penale, returnind dosarul la Politia municipiului Craiova ca sa se descurce politistii cu el. Purtatorul de cuvint al Parchetului de pe linga Judecatoria Craiova, procurorul Dragos Vilcu, a precizat: „Politia a propus, intr-adevar, inceperea urmaririi penale, insa Parchetul de pe linga Judecatoria Craiova n-a confirmat aceasta solutie si a returnat dosarul la Politia municipiului Craiova. Motivatia a fost urmatoarea: scuterul cu pricina are o capacitate cilindrica de 49 cmc si o viteza maxima de 45 km/h, astfel ca nu se incadreaza in categoria motocicletelor, pentru care ar fi fost necesar permis de conducere. Pe de alta parte, scuterul respectiv nu este nici ciclomotor – pentru care nu este necesar permis de conducere – pentru ca nu este prevazut cu pedale nu pastreaza caracteristicile unei biciclete. Ca atare, invinuitului nu-i era necesar permis de conducere nici pentru categoria A si nici pentru A1. Urmeaza ca acum, in functie de aceste date, politistii sa faca propunerea corespunzatoare“.

Politistii spun ca a fost infractiune, procurorii nu sint de acord

Propunere care, daca ar fi sa ne luam dupa indrumarile date politistilor de procurori, nu mai poate fi alta decit NUP – neinceperea urmaririi penale. Ceea ce chiar si seful Biroului Politiei Rutiere recunoaste: „Ce spun procurorii este pentru noi litera de lege. Dosarul n-a ajuns inapoi la noi, cel putin deocamdata, insa atunci cind va ajunge, singura solutie pe care o mai putem da – in raport si de motivarea procurorilor – nu poate fi decit neinceperea urmaririi penale in acest caz. Iar o asemenea solutie ar putea deveni practica in aceasta materie si pentru alte cazuri similare“.

De alta parere este insa seful Serviciului Politiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Dolj, comisarul-sef Marin Popescu: „Motoscuterele fara pedale se incadreaza in categoria A1 a motocicletelor usoare, a caror capacitate cilindrica nu trebuie sa depaseasca 125 cmc, iar puterea sa nu fie mai mare de 11 kw. Ca atare, in dosarul mentionat este clar ca era nevoie de permis pentru conducerea scuterului, indiferent ce zic procurorii. Va dati seama ce nebunie s-ar crea daca am spune ca pentru asemenea scutere nu este nevoie de permis? Si-ar lua toti scutere si ar circula cu ele fara sa stie ori sa respecte regulile de circulatie, ceea ce ar fi foarte grav“. Lasind la o parte cazul Covei, problema obligativitatii permisului de conducere pentru scutere ramine neclarificata. Pina ce oamenii legii nu vor ajunge sa aiba o opinie unitara in aceasta chestiune, unii se vor chinui sa-si ia permis pentru a conduce un scuter, iar altii vor merge linistiti pe drumurile publice cu astfel de vehicule, stiind ca nu pot pati nimic daca sint prinsi fara permis.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS