16.2 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateFinantarea infrastructurii pentru podul Calafat-Vidin, 42 de milioane de euro

Finantarea infrastructurii pentru podul Calafat-Vidin, 42 de milioane de euro

Reprezentanti ai administratiilor locale din Dolj si Vidin au participat, la Calafat, la o intilnire cu oficiali europeni si ai delegatiilor Comisiei Europene in cele doua tari pentru a discuta solutiile tehnice si financiare ale podului peste Dunare. Investitia, in valoare de 200 de milioane de euro, finantata de UE, presupune in plus modernizarea infrastructurii pe cele doua maluri ale fluviului.

UE da 200 de milioane de euro pentru constructia podului

Proiectul de infrastructura pentru malul romanesc al Dunarii cuprinde trei variante, in valoare de 53, 48, respectiv 42 de milioane de euro, specialistii alegind-o pe cea mai ieftina dintre ele. Caile rutiere ar costa aproximativ 4,6 milioane de euro, posturile de control in vama – 6,6 milioane, iar modernizarea caii ferate intre Craiova si Calafat – in jur de 18,6 milioane de euro. Principala problema tehnica de rezolvat este racordarea infrastructurii rutiere la DN 56, Craiova-Calafat. Aceasta este deja inclusa intr-un program de reabilitare a drumurilor nationale, finantat de Ministerul Transporturilor, minister care va trebui sa gaseasca o sursa de finantare si pentru celelalte componente.

„Unul dintre aceste puncte, cel referitor la posturile de control, este discutabil, cele doua parti ajungind la concluzia ca la acest capitol ar trebui facute cit mai multe economii. Daca Romania si Bulgaria merg impreuna in Uniunea Europeana, posturile de control ar trebui desfiintate. In ce priveste finantarea constructiei podului, ea cade in sarcina guvernului bulgar, care va beneficia in acest sens de fonduri europene. Este vorba de circa 200 de milioane de euro“, a precizat Marin Diaconeasa, vicepresedintele Consiliului Judetean Dolj, dupa ce a participat la discutiile de la Calafat.

Statul roman trebuie sa exproprieze 95 de hectare de teren

Partenerii bulgari au de rezolvat deocamdata problema referitoare la studiul de impact asupra mediului (20 de milioane de euro), comandat unei agentii germane de dezvoltare, care a obtinut, de asemenea, un grant european. Potrivit bulgarilor, studiul se afla intr-un stadiu avansat de executie, lucrarile putind sa inceapa, dupa opinia lor, in acest an. In ceea ce priveste Romania, partea cea mai grea de rezolvat este modernizarea caii ferate aferente, pentru aceasta statul fiind nevoit sa exproprieze 95 de hectare de teren.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS