16.2 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateStrazile din Craiova arata ca un svaiter

Strazile din Craiova arata ca un svaiter

In fata cabinetului senatorului Adrian Paunescu troneaza groapa emblematica pentru strazile Craiovei. In cel mai mare oras al Olteniei, traficul rutier se desfasoara infernal din cauza ca edilii orasului sfideaza contribuabilii craioveni. Ca in fiecare inceput de an, primarul Vasile Bulucea si cei doi viceprimari, Antonie Solomon si finul acestuia, Mihai Dragu, au promis si de data asta, care pe unde au putut, ca vor rezolva aceasta mare problema: craterele din carosabil. De o eventuala asfaltare integrala, macar a principalelor bulevarde, nu s-a spus nimic. Si, chiar daca se promitea acest lucru, tot nimic nu se facea, pentru ca mai-marii Craiovei n-au miscat un deget, nici macar in privinta plombarii strazilor, asa cum promisesera.

DE 70 trece si prin Craiova

Parca nici nu are rost sa vorbim despre strazile obisnuite ale orasului, din moment ce principala artera rutiera – bulevardele Calea Bucuresti, Nicolae Titulescu, Calea Severinului si Prelungirea Severinului -, care fac parte din DE 70 (comun cu DN 6), ce leaga Bucurestiul de Timisoara – este lasata in paragina. Gropile te intimpina inca de la intrarea in oras, dinspre Bucuresti. In zona pasajului de la ELECTROPUTERE sint adevarate cratere. Daca nu esti atent, iti rupi masina in doua. Cele mai „spectaculoase“ gropi sint insa in centrul Craiovei. In zona Piata Centrala – Universitate sint nu numai gauri in carosabil, dar si denivelari atit de mari, culmea, provenite de la reparatiile anterioare, incit masinile trebuie sa circule cu cinci sau zece kilometri pe ora ca sa poata face slalom printre capcane.

Traficul pe acea artera este extrem de intens, fapt ce genereaza blocaje rutiere, masinile formind coloane interminabile pe cele trei benzi de circulatie. Conditiile de trafic sint aceleasi pina la iesirea din Craiova spre Timisoara. Sa nu mai vorbim despre faptul ca DE 70, pe segmentul care traverseaza … „capitala“ Olteniei si care se afla in grija celor trei edili, este asfaltat doar pe o portiune de doi sau trei kilometri, de la Universitate pina la Casa Tineretului, de unde incepe Prelungirea Severinului. In rest, betonul din care este facut bulevardul n-a vazut niciodata asfaltul. Intre placile de ciment sint rosturi care pun, de asemenea, in pericol pivotii, bucsele si chiar planetarele masinilor.

Pe afara-i vopsit gardu’…

Pe strazile secundare din Craiova sint probleme si mai mari. Gropile nu pot fi evitate din cauza aglomeratiei. Pe linga faptul ca sint inguste, acestea mai sint si blocate pe ambele parti de autovehiculele parcate.

O astfel de situatie se intilneste chiar in jurul Judecatoriei Craiova. Pe strada Romania Muncitoare, nu se poate circula decit pe un singur culoar, pe mijlocul carosabilului, printre masinile stationate. Gropile nu au cum sa fie ocolite. Vrei, nu vrei, dai in ele, prin grija edililor. Aceeasi situatie se intilneste si pe strazile Imparatul Traian si Petre Ispirescu. Dar nu numai gropile si mizeria sint problemele craiovenilor. In foarte multe locuri, in mijlocul strazilor sau al marilor bulevarde, sint canale fara capace. Dar ce sa mai comentam toate aceste aspecte, care macina nervii craiovenilor, daca sub nasul senatorului Adrian Paunescu troneaza un sant, dintr-o bordura intr-alta. Chiar la intrarea principala a cabinetului lui Adrian Paunescu, acolo unde se spune ca totul trebuie sa fie ca la carte pentru o imagine impecabila, situatia este emblematica pentru intregul oras: o groapa in asfalt, in care iti rupi masina in doua. Pai daca de imaginea senatorului-poet nu sint interesati edilii craioveni, atunci ce pretentie sa mai avem de strazile noastre, cele de toate zilele, din cartiere. Si atunci ne intrebam: oare numai electoratul craiovean da in gropile din oras?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS