22 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateSoferii de camioane asteapta sa incarce ingrasaminte

Soferii de camioane asteapta sa incarce ingrasaminte

Zeci de camioane asteapta zile intregi in fata portilor Combinatului Chimic DOLJCHIM Craiova din cadrul SNP PETROM pentru a incarca azotat de amoniu. Cozile par interminabile. Oameni din toate colturile tarii isi lasa familiile, isi fac provizii de mincare si vin dupa ingrasaminte, dormind inghesuiti in cabinele masinilor parcate in plin cimp.

„Se baga masini pe poarta din fata si de-asta se sta atit de mult“

Calvarul cozilor la ingrasaminte a devenit ceva obisnuit in fiecare primavara, de vreo citiva ani incoace. Soferii acuza angajatii DOLJCHIM ca nu respecta listele de ordine, lasind sa treaca pe poarta din fata camioanele diferitelor cunostinte, in timp ce altii stau chiar si o saptamina la coada, la intrarea laterala.

Iulian Nicu, din comuna Ianca – judetul Olt, s-a asezat la coada cu masina abia ieri-dimineata. „Nu mai dau deloc azotat, nu mai factureaza. Mi-au zis ca abia luni sa ma astept sa-mi vina rindul, dar eu sper ca intru miine (astazi – n.r.)“, spune el.

Altii, mai norocosi, asteptau aseara sa intre pe poarta din clipa in clipa.

„Am venit marti dimineata si sper sa iau si eu in seara asta (astazi – n.r.). Necazul este ca nu prea e ordine aici la poarta. Vin cite unii, isi trec cite opt-zece masini pe lista si incurca pe toata lumea. Ar trebui sa puna cei de la combinat un om la poarta care sa faca ordine si care sa treaca masinile pe lista, sa tina o evidenta“, a declarat Alexandru Sabadi, venit tocmai de la Cluj sa ia azotat de amoniu de la Craiova. Dupa clujean ii venea rindul lui Andrei Toma din Teleorman, care avea si el nemultumirile lui: „Stau de patru zile aici. Sint nemultumit ca nu se tine ordine ca lumea, se baga masini pe poarta din fata si de-asta se sta atit de mult. M-am dus sa-mi iau tigari de la un chiosc de linga poarta principala si am vazut cu ochii mei cum li se dadea drumul unor masini venite dupa ingrasaminte, in timp ce noi asteptam cu zilele“.

Cererea e mai mare decit productia

Singurul om cu care soferii si delegatii firmelor puteau sa mai discute era portarita. Femeia nu stia nici ea ce sa le mai spuna. Le explicase in nenumarate rinduri ca productia combinatului in timpul unei ture este doar de 280-285 de tone de azotat de amoniu (cam 850 de tone pe zi), iar ieri, doar intre orele 14.00 – 16.00 fusesera incarcate deja in masini 200 de tone. Altfel spus, cam in trei ore se vinde productia pe opt ore, cererea fiind mult mai mare decit oferta. Iar asta, in conditiile in care din productia zilnica de 850 de tone nu se trimite nimic la export, pentru ca orice comanda la export are prioritate fata de vinzarile catre soferii care asteapta zile intregi la coada. In schimb, la uree nu se inghesuia nimeni.

Apoi, 100 de tone iau zilnic drumul catre primariile din judet, in baza unei programari facute de Prefectura Dolj, ca urmare a unei intelegeri intre prefectul Ion Calin si conducerea DOLJCHIM.

Daca adaugam si masinile care, conform spuselor soferilor de la coada, sint bagate pe alta poarta pe criterii strict subiective, cozile interminabile la ingrasaminte chimice ar fi perfect explicabile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS