11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateIn dotarea RAT Craiova vor intra inca 20 de minibuze PRESTIJ

In dotarea RAT Craiova vor intra inca 20 de minibuze PRESTIJ

•Primul lot de noua minibuze va fi pus in circulatie chiar astazi •Pentru cele aduse acum doi ani, fosta conducere era sa matraseasca cinci miliarde de lei

Pe strazile Craiovei vor circula de astazi inca noua minibuze marca PRESTIJ care au intrat simbata in dotarea Regiei Autonome de Transport. Aceste noi mijloace de transport in comun fac parte dintr-un lot de 20 de minibuze, 11 urmind sa soseasca in cel mai scurt timp in Craiova. Autovehiculele sint aduse din Turcia, unde au fost fabricate sub licienta Mitsubishi – Japonia. Ele au fost contractate printr-o linie pe leasing de trei ani cu o firma din Bucuresti. Pretul acestora se ridica la 30 de miliarde de lei, din care zece miliarde au fost subventionate de la bugetul Consiliului Local Craiova, restul urmind sa fie suportat de catre RAT. Daca primul lot de minibuze ale aceleiasi firme turcesti, achizitionate de regie in urma cu aproape doi ani, erau destinate transportului turistic, cele aduse acum sint concepute special transportului urban. Ele consuma aproximativ 16 litri de motorina /100 kilometri si sint dotate cu catalizatoare tip EURO 3. Noile minibuze pot fi puse imediat in serviciul calatorilor craioveni pentru ca au rodajul efectuat pe liniile speciale din cadrul fabricii turce. Acestea vor deservi cu predilectie traseele rapide.

Nemtii, baieti de „salon“

Cu ocazia sosirii celor noua autovehicule, conducerea RAT a organizat ieri o conferinta de presa. Directorul general, Iulian Ocroteala (cunostiinta mai veche a craiovenilor, el mai detinind aceasta functie si inainte de 1989), a facut o scurta prezentare a activitatii RAT din anul trecut. Aici a amintit ca a fost refactionata calea de rulare a tramvaielor in trei puncte nevralgice, pe o distanta totala de un kilometru: „Modul in care au fost executate lucrarile face ca linia de tramvai sa dainuie si pe vremea stranepotilor nostri“. Tot anul trecut s-a infiintat o noua statie de inspectie tehnica in incinta regiei, investitie care s-a ridicat la peste un miliard de lei. Toate autovehiculele RAT efectueaza revizia tehnica o data la sase luni acolo. In privinta asa-ziselor „gondole“ – autobuze decapotate, Iulian Ocroteala a spus: „Cele sapte autobuze trebuie casate. Noi le-am reconditionat si le-am dat o destinatie estivala, considerind ca sintem in asentimentul calatorilor craioveni. De asemenea, am modificat si acele articulate IKARUS, transformindu-le in autobuze scurte. Toate aceste vehicule au fost omologate chiar de noi, in acest sens RAT Craiova fiind autorizata de catre RAR Bucuresti“. Tot anul trecut au fost aduse din Germania 17 garnituri de tramvaie. Secretarul de stat Ion Calin (fost viceprimar al Craiovei) a intervenit pe linga guvernul german ca sa-si faca „pomana“ pina la cap: astfel, nemtii au subventionat transportul tramvaielor pina la Craiova, transport care a costat cinci miliarde de lei si pe care altfel l-ar fi suportat RAT.

Fosta conducere si-a luat „zborul“ cu greu

In privinta situatiei financiare, Iulian Ocroteala a spus ca a preluat regia acum un an cu o pierdere de zece miliarde de lei, iar ca in prezent aceasta se afla pe minus trei miliarde. Directorul adjunct, Marian Slavu, a precizat ca vechea conducere care a administrat defectuos regia s-a lasat cu greu data la o parte. Primele minibuze PRESTIJ au fost aduse prin SC TRANSILVANIA LEASING SRL, din Brasov. „Fosta conducere a virat in contul brasovenilor cinci miliarde de lei la sfirsitul lui 1999. Trei luni n-au mai stiut nimic de societatea respectiva. In tot acel timp, brasovenii au tinut banii la banca si au obtinut o dobinda de peste 700 de milioane de lei. Abia dupa asta au iesit la suprafata si au adus minibuzele de la turci“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS