13.7 C
Craiova
luni, 13 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateServiciile de pasapoarte si evidenta populatiei vor trece in subordinea autoritatilor locale

Serviciile de pasapoarte si evidenta populatiei vor trece in subordinea autoritatilor locale


Senatul a adoptat ieri, cu unele amendamente, doua ordonante guvernamentale potrivit carora, de la 1 ianuarie 2002, serviciile de evidenta populatiei vor fi transferate de la Ministerul de Interne (MI) la consiliile locale, iar cele de eliberare a pasapoartelor vor trece in subordinea prefecturilor. Textul legislativ privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor prevede ca birourile informatizate de evidenta populatiei din cadrul MI sa treaca in subordinea consiliilor judetene, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliilor municipale, orasenesti si comunale, iar personalul acestora sa fie transferat cu pastrarea drepturilor si obligatiilor actuale. Directia de Evidenta a Populatiei din structura MI se reorganizeaza ca Inspectorat National pentru Evidenta Persoanelor, aflat in subordinea Ministerului Administratiei Publice (MAP). Serviciile de evidenta a persoanelor asigura intocmirea, pastrarea, evidenta si eliberarea, in sistem de ghiseu unic, a actelor de stare civila, cartilor de identitate, cartilor de alegator, listelor electorale permanente, permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare a autovehiculelor, precum si eliberarea pasapoartelor simple. Proiectul privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor prevede reorganizarea Directiei de pasapoarte din structura MI si trecerea acesteia la MAP, ca Directia generala pentru pasapoarte. In subordinea prefecturilor vor fi organizate serviciile pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, prin preluarea birourilor judetene de pasapoarte din cadrul serviciilor judetene de evidenta informatizata a persoanei din structura MI. In colaborare cu serviciile publice locale de evidenta a persoanelor, serviciile de pasapoarte din subordinea prefecturilor asigura eliberarea in sistem de ghiseu unic a pasapoartelor. La propunerea Comisiilor de aparare si administratie publica, sesizate in fond cu cele doua proiecte, au fost introduse amendamente potrivit carora personalul actual – militar si civil – incadrat la Directia de Pasapoarte, la Directia de evidenta a persoanei, la Serviciul central de regim de permise de conducere si certificate de inmatriculare si structurile lor teritoriale, din cadrul Directiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei din MI, se detaseaza sau se transfera, in interesul serviciului, la cele doua institutii din subordinea Ministrului Administratiei Publice, create prin aceste legi. Textul legislativ privind evidenta pasapoartelor a fost adoptat cu 71 de voturi pentru si cinci impotriva, iar cel privind evidenta persoanelor a fost aprobat cu 68 de voturi pentru, 15 impotriva si 11 abtineri, acesta din urma nefiind votat de senatorii PRM si de unii reprezentanti ai PNL. Inaintea votului, senatorul PRM Dumitru Badea a afirmat ca grupul sau parlamentar se opune adoptarii acestei legi, care se inscrie intr-un vast program de disolutie a organelor publice. Senatorul liberal Norica Nicolai a sustinut, la rindul sau, ca demilitarizarea acestor servicii este prematura, procesul de reforma facindu-se conjunctural, fara o analiza a costurilor si a eficientei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS