23.4 C
Craiova
marți, 12 august, 2025
Știri de ultima orăActualitateSa fii sinistrat - ultima moda printre petitionari

Sa fii sinistrat – ultima moda printre petitionari

Doljenii care depun petitii la Consiliul Judetean (CJ) Dolj isi adapteaza nemultumirile in functie de cele mai mediatizate evenimente.


Daca unii sunt in continuare nemultumiti ca autoritatile locale nu impart corect ajutorul social sau isi reclama vecinii care au construit fara autorizatie, altii au inteles ca traim intr-o lume in continua schimbare si s-au modernizat.


Au lasat de o parte, pentru moment, reclamatiile la adresa vecinilor si au devenit, peste noapte, sinistrati.


„Cu toate ca majoritatea petitiilor sunt legate de Legea nr. 416, legea ajutorului social, in ultima perioada au inceput sa vina petitii pe probleme de actualitate. Acum câteva luni, petitiile erau legate de scandalul dosarelor pentru nevazatori, apoi au fost inundatiile, iar acum reconstructia.


Fiecare petitionar vrea sa i se dea o suma de bani pentru ca a fost afectat de inundatii. Fie ca i-a fost luata de ape o anexa, un sopru, podul de la poarta, un animal, o pasare sau orice altceva, acestia se cred sinistrati lasati de izbeliste de autoritati“, a precizat Madalina Teodoru, consilier in cadrul Compartimentului Relatii cu Publicul din CJ Dolj.


Directorii CJ Dolj – „aratati cu degetul“ daca nu raspund petitionarilor


Directorii serviciilor din cadrul CJ Dolj trebuie sa solutioneze petitiile cetatenilor in termen de 30 de zile de la depunerea acestora si raspund pentru toate cererile care ramân de la o luna la alta nesolutionate.


Madalina Teodoru a declarat ca din aproximativ 150 de petitii câte sa depun intr-o luna, doar una, doua ramân nerezolvate.


„La sfârsitul fiecarei luni, daca au ramas cereri nerezolvate, directorii serviciilor spre care acestea au fost directionate sunt trasi la raspundere si mustrati in fata tuturor. In acest fel, directorii au inteles ca noi lucram in folosul cetateanului si de aceea toti petitionarii trebuie sa primeasca un raspuns“, a explicat Madalina Teodoru.


Petitiile pe care cetatenii le fac catre autoritatile judetene sunt depuse la Compartimentul de Relatii Publice din cadrul CJ Dolj, pentru primi un numar de inregistrare.


Dupa aceea, acestea ajung pe masa presedintelui CJ, unde, la sfârsitul unei zile de munca, se verifica toata corespondenta si se pune viza pe petitii.


Dupa o zi, doua, petitiile se distribuie catre departamentele care trebuie sa le rezolve, unde primesc un nou numar de inregistrare. Dupa ce este solutionata, petitia se intoarce la Compartimentului Relatii cu Publicul si cetateanul primeste prin posta un raspuns.


Cu toate ca termenul maxim este de 30 de zile, functionarii CJ Dolj incearca sa ofere petitionarului un raspuns in 10 -15 zile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS