Mai multe ziare centrale duc de ceva timp o campanie aspra si neinduplecata impotriva PSD si PRM. Formatiunea de guvernamint e acuzata de toate relele din lume. De coruptie, de proasta administrare a natiei, de umilire in fata strainilor. Mult mai important, programul electoral al PSD e denuntat ca un pomelnic de desertaciuni.
PRM, la rindu-i, e trecut prin foc si para. Partid extremist, incompetent, zurliu etc. etc. Liderului PRM, Corneliu Vadim Tudor, i se contesta schimbarea la fata. Angajamentele electorale ale acestuia sint demontate ca apartinind productiilor literare fara valoare.
Foarte bine, vom zice noi. Presa trebuie sa fie ciinele de paza al democratiei. Si astfel poreclita, ea trebuie sa hamaie la dulaul care e puterea. Iar daca severitatea, neinduplecarea sint si expresii ale unei constiinte de puritatea cristalului, dispuse a risca plutonul de executie in exercitiul pentru concretizarea unor inalte idealuri morale, noua nu ne ramine decit sa aplaudam si sa strigam: Bravo!
Numai ca…
Exista, din nefericire, un numai ca…
Numai ca traim in economia de piata. Domnii ziaristi de la cotidianele respective si, mai ales, domnii sefi ai acestor ziaristi sint gata sa-si dea viata pentru idealurile lor doar cu o singura conditie: sa vina salariul. Daca nu vine salariul, constiinta sufera, si daca sufera constiinta nu-i bine.
O formula mult indragita de a face rost de bani in aceasta perioada de campanie e, pe linga publicitatea de stat, publicitatea electorala. Toate partidele au facut rost de bani pentru a plati afise, corturi, raspindaci de fluturasi si de zvonuri, spoturi la televiziune si mai ales lozinci reproduse prin ziare. Nici o gazeta nu-si poate permite sa scape ocazia de a-si umfla conturile pe seama publicitatii electorale. Si cum PSD si PRM s-au concentrat pe difuzarea programelor si lozincilor lor prin presa, banii acestor doua formatiuni fac cu ochiul gazetelor de toate culorile.
Banul e ochiul dracului – suna un proverb mioritic. Cind iti face cu ochiul chiar ochiul dracului, lasi deoparte toate idealurile si convingerile. Asa se explica de ce in gazetele crincen inversunate impotriva PSD si PRM apar din belsug reclame electorale ale celor doua partide. Desigur, intr-un colt aproape nestiut e trecuta sigla, dovada ca-i publicitate. Totusi, cititorul care ia o gazeta pentru a vedea cum sint palmuiti „hotii astia“ de la PSD sau inghiontiti „zarghitii astia“ de la PRM, nu poate sa n-aiba o contrarietate dind de poza surizatoare a lui Adrian Nastase linga lauda cu ce-a facut guvernul PSD sau de cele zece puncte ale programului prezidential al lui C.V. Tudor.
Contrarietate are cititorul. Nu insa si redactorii gazetei. Acestia, spre deosebire de cititor, tin cont de „numai ca“ al economiei de piata.
Riscurile economiei de piata
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei