22.9 C
Craiova
luni, 4 august, 2025
Știri de ultima orăActualitateBugetul alocat de români de Sărbători, mai mic faţă de cel din anii anteriori

Bugetul alocat de români de Sărbători, mai mic faţă de cel din anii anteriori

Un studiu de piaţă realizat de Mednet Marketing Research Center a relevat faptul că anul acesta, bugetul mediu alocat de românii din mediul urban pentru Crăciun şi Revelion va fi de 1.046 lei, mai mic faţă de suma de 1.052 lei raportată în 2010 şi de 1.523 lei raportată în 2009. Studiul a fost realizat în perioada 7-12 decembrie pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori. "Criza financiară afectează şi sărbătorile de iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind de 1.046,75 lei, comparativ cu 1.052,48 lei în anul 2010 şi cu 1.523,29 lei în 2009, 64,6% dintre respondenţi afirmând că acest buget este mai mic decât cel din 2010", potrivit studiului.
Pentru produsele alimentare ocazionate de sărbătorile de iarnă, orăşenii intenţionează să aloce, în medie 422,27 lei, mai puţin comparativ cu 491,54 lei în 2010 şi 556,13 lei în 2009. Comparând cu anul trecut, produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.) au o pondere mai mare în bugetul de cheltuieli, orăşenii alocând, în medie 397,72 lei acestei categorii de produse, comparativ cu 302,07 în anul 2010 şi 321,09 lei în 2009.
În ceea ce priveşte călătoriile sau excursiile organizate în perioada sărbătorilor de iarnă, în jur de 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332,41 lei, puţin mai mică faţă de cea alocată în anii anteriori – 1.351,79 lei în 2010 şi 1.312,50 lei în 2009.
O altă categorie de cheltuieli generată de sărbătorile de iarnă este cea a "ieşirilor în oraş/la restaurant". Pentru aceasta, persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, 366,64 lei, comparativ cu 302,55 lei în 2010 şi 346,28 lei în 2009.
Cu toate că procentul celor care intenţionează să ofere cadouri cu ocazia Sărbătorilor de iarnă este în uşoară creştere comparativ cu anul trecut, respectiv 82,4% în 2011 faţă de 80,5% în 2010, suma medie alocată pentru acestea este mai mică. În acest context, bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 348,87 lei, comparativ cu 413,10 lei în anul 2010 şi 526,82 lei în 2009. Potrivit studiului, se constată o orientare preponderent practică a acestor cadouri (haine, încălţăminte), dar şi o creştere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolată, cafea, cosmetice, jucării), în detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electrocasnice).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII