20.1 C
Craiova
joi, 10 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateCentrala telefonica a Serviciului de Ambulanta Dolj are nevoie de resuscitare

Centrala telefonica a Serviciului de Ambulanta Dolj are nevoie de resuscitare

• Din cauza unor probleme de ordin tehnic aparute la centrala telefonica a Serviciului de Ambulanta Dolj, numarul 961 nu a mai putut fi apelat timp de aproape 12 ore • Confuzia i-a cuprins atit pe bolnavi, cit si pe cadrele medicale, care nu au mai stiut cum sa ia legatura cu salvarea

Dupa doua zile de functionare intermitenta din cauza unor probleme de ordin tehnic, centrala telefonica a Serviciului de Ambulanta Dolj a amutit total in noaptea de 9 spre 10 iulie. Cei care au apelat la 961 au avut surpriza sa constate ca suna ocupat sau, daca suna, nu raspunde nimeni. Din fericire, dispecerele de serviciu si-au dat seama imediat despre ce este vorba si au anuntat ROMTELECOM, care a trimis o echipa de interventie pentru remedierea defectiunii.

Intre timp, apelurile de urgenta au fost preluate prin intermediul SMURD si al Statiei de Salvare din Craiovita Noua – la numarul 484.200. Serviciul de Ambulanta Dolj nu a putut fi contactat direct decit prin statie si fax – la numarul 533.628. „Toata centrala e cazuta. Nu s-a mai intimplat pina acum sa se opreasca decit o singura data, in urma cu citeva luni, dar atunci defectiunea a fost remediata in mai putin de doua ore“, a declarat una dintre dispecere.

Apel la Salvare prin biletele

Cu toate ca noile numere de telefon la care se putea apela Serviciul de Ambulanta Dolj au fost anuntate prin presa locala, multi cetateni nu au aflat.

Neintelegind ce se intimpla, unii dintre apartinatorii bolnavilor s-au dus furiosi la sediul institutiei ca sa ceara socoteala pentru tonul de ocupat. Un craiovean care avea nevoie urgent de o autosanitara in Balta Verde pentru mama lui, care suferise un atac cerebral, s-a linistit dupa ce dispecerele i-au explicat care este problema. Serviciul de Ambulanta a trimis o autospeciala, batrina fiind transportata inca in viata la Spitalul de Urgenta din Craiova, in vederea internarii.

Mai grav este ca nici cadrele medicale de la Spitalul de Urgenta din Craiova nu au stiut cum sa ia legatura cu Serviciul de Ambulanta. Pentru transportarea la domiciliu a unui bolnav imobilizat la pat, dr. Anusca, seful Clinicii de ortopedie, le-a trimis pe rudele acestuia cu un biletel catre Serviciul de Ambulanta, in care solicita de urgenta o autosanitara.

Legatura a fost restabilita provizoriu

De data aceasta, problema a fost mult mai serioasa. Echipa de la ROMTELECOM chemata in timpul noptii sa remedieze defectiunea a incercat in zadar sa localizeze problema, asa ca a fost nevoie sa revina ieri, in jurul orei 11.00, pentru noi masuratori.

„Echipamentul propriu-zis, proprietate a Serviciului de Ambulanta, nu functioneaza la parametri normali din cauza unor blocaje in retea care nu au putut fi localizate pina acum“, a declarat Stefan Tabacu, seful formatiei CTA din cadrul ROMTELECOM, care a promis ca in maximum o ora centrala va fi repusa in functiune.

Tabacu a avut dreptate intr-o privinta. In aproximativ o ora s-a restabilit legatura telefonica pe numarul 961, insa centrala nu a fost reparata. Tehnicienii de la ROMTELECOM a trebuit sa recurga la o improvizatie, astfel incit Serviciul de Ambulanta sa poata fi apelat pe vechea linie telefonica pina la repararea centralei.

Centrala telefonica digitala a Serviciului de Ambulanta, inclusiv calculatoarele aferente, au fost achizitionate in urma cu patru ani, cu fonduri internationale primite prin programul Remsy.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS