21.6 C
Craiova
marți, 15 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateMoş Crăciun ar putea veni doar cu dulciuri şi îmbrăcăminte

Moş Crăciun ar putea veni doar cu dulciuri şi îmbrăcăminte

Cei mai mulţi români vor să cumpere dulciuri de sezon pentru a oferi cadouri de Crăciun, obiectele de îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii vestimentare fiind pe poziţia a doua în intenţiile de cumpărare în acest scop a persoanelor intervievate într-un studiu al firmei de cercetare GfK România. "Cei mai mulţi români intenţionează să ofere cadouri care să "îndulcească", să înfrumuseţeze şi să înveselească sărbătorile de iarnă, fără a face investiţii consistente în bunuri de folosinţă îndelungată.
Ei plănuiesc să cumpere mai degrabă dulciuri de sezon – 56,5%, obiecte de îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii vestimentare – 39%, decoraţiuni – 28%, jocuri şi jucării – 24% şi produse sau servicii cosmetice", se arată într-un comunicat al GfK.
Mai puţini români şi-au exprimat interesul pentru a achiziţiona de sărbători aparatură electrocasnică, respectiv 9% dintre respondenţi, echipamente IT, telecomunicaţii şi dispozitive electronice – 4% sau alte servicii de telecomunicaţii 1%.

Aproximativ doi din zece români au declarat că nu vor cumpăra nimic pentru Sărbătorile de iarnă din acest an – proporţia fiind mai mare în rândul persoanelor care au trecut de 50 de ani, a persoanelor din mediul rural, a celor care locuiesc singuri sau care nu au copii în gospodărie, precum şi în rândul persoanelor cu venituri sub 700 de lei. Informaţiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, şi sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste. Eşantionul este format din 1.000 de respondenţi din zona urbană şi rurală, iar culegerea datelor a fost realizată în noiembrie 2009. GfK România este parte a grupului GfK, cu 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Grupul GfK este una dintre cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume.

 

 

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS