Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Olt a primit, în ultima săptămână, opt sesizări de la clienţi ai unor bănci, care se plâng de faptul că acestea au profitat de criza financiară internaţională pentru a-şi mări nejustificat veniturile.
OLT. Opt cetăţeni din judeţul Olt s-au plâns OJPC că băncile de la care au contractat credite fie au crescut nejustificat dobânda, fie practică un comision de administrare a contului care nu exista la data încheierii contractului, fie au mărit comisionul de administrare fără a înştiinţa clienţii. Este vorba de Bancpost, care a fost deja amendată cu 60.000 de lei de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) pentru că a introdus ilegal un comision lunar, şi de Piraeus Bank. „Băncile profită de criza financiară pentru a scoate mai mulţi bani de la clienţi. Protecţia Consumatorului încearcă să pună capăt umflării abuzive a dobânzilor bancare apelând la o nouă lege şi chiar la instanţă“, se arată într-un comunicat de presă remis ieri de OJPC.
Şeful instituţiei, Sorin Ţârcomnicu, a confirmat ieri existenţa celor opt sesizări, declarând că ele se află în curs de soluţionare. „Nu pot spune în acest moment cine are dreptate. Sesizările au fost preluate de inspectorii noştri, care au demarat verificările. Se ştie însă că Bancpost a fost deja amendată de ANPC pentru că a introdus nejustificat un comision lunar, ceea ce a determinat o majorare semnificativă a ratelor plătite de clienţi. Noi recomandăm tuturor cetăţenilor să citească foarte bine contractul atunci când apelează la o societate bancară pentru a primi un împrumut“, a declarat şeful OJPC Olt.
Proiect de ordonanţă pentru protejarea consumatorilor
ANPC a lansat ieri, la Bucureşti, primul site din România dedicat educaţiei financiare a populaţiei, care poate accesa www.bugetulfamiliei.ro, deja activ. Clienţii băncilor vor fi protejaţi împotriva acestora începând cu 1 ianuarie 2009, când se preconizează intrarea în vigoare a unui act normativ care va reglementa procesul de creditare. „Un proiect de ordonanţă a fost deja elaborat în acest sens de ANPC şi se află pe masa guvernului. Legea impune furnizorilor de servicii financiare, bănci şi instituţii financiare nebancare, să nu majoreze dobânzile şi comisioanele pe durata derulării creditului contractat şi să nu introducă altele noi“, se mai arată în comunicatul de presă remis de OJPC.