2.9 C
Craiova
miercuri, 24 decembrie, 2025
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Inteligenţa copilului, influenţată de timpul petrecut cu tatăl

Copiii care petrec mai mult timp cu taţii lor au un coeficient de inteligenţă mai ridicat şi sunt mai sociabili decât cei care primesc mai puţină atenţie, susţin cercetătorii. Rezultatele unui studiu realizat în cadrul Universităţii din Newcastle arată că implicarea taţilor în educaţia timpurie a copiilor este un factor ce îmbunătăţeşte şansele de reuşită ale copiilor în viitor, dar şi că, în general, taţii acordă mai multă atenţie fiilor decât fiicelor. Cercetătorii au avertizat că, pentru o bună educaţie a copiilor, nu este suficient ca părinţii să stea împreună, ci trebuie ca tatăl să se implice în viaţa copiilor. Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 11.000 de britanici, născuţi în anul 1958. Oamenii de ştiinţă
le-au cerut mamelor subiecţilor să spună cât de des s-au implicat taţii în activităţile copiilor şi cât timp au petrecut cu aceştia.

În urma procesării datelor, s-a constatat că, dintre subiecţi, cei care în copilărie au petrecut mai mult timp cu taţii aveau un coeficient de inteligenţă mai mare şi erau mai sociabili decât cei care nu s-au bucurat de atenţie din partea taţilor. Când subiecţii aveau 42 de ani, diferenţele în aceste privinţe încă puteau fi observate.

„S-au constatat diferenţe semnificative între gradul de dezvoltare şi progres al copiilor care au avut parte de atenţie paternă, dar şi că, după vârsta de 30 de ani, oamenii care au avut un tată implicat în educaţia lor s-au dovedit mai sociabili şi mai deschişi“, a explicat conducătorul echipei de cercetare, doctorul Daniel Nettle. „Rezultatele studiului sugerează faptul că implicarea celui de-al doilea adult în educaţia făcută în copilărie aduce beneficii pe termen lung pentru abilităţile şi talentul copiilor“, a precizat Nettle.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS