Dacă în ceea ce priveşte investitorii străini, majoritatea evită să facă declaraţii, firmele de profil din România au precizat că sunt dornice să lucreze cu Ford. Acestea colaborează deja cu celălalt producător de autovehicule, Dacia Piteşti.
Unul dintre cei mai importanţi furnizori, Continental Products SRL Timişoara, are o relaţie la nivel mondial cu Ford, chiar dacă în România lucrează pentru Dacia. „În ultimii ani am fost furnizori de anvelope pentru Daewoo şi sigur că Ford Romania reprezintă un punct de interes pentru noi. La nivel mondial, Ford este deja unul dintre clienţii noştri importanţi. În România, pentru echipament original avem ca partener principal Dacia Piteşti, iar pentru piese de schimb, grupurile Volkswagen, Renault şi Mercedes. Suntem unul dintre principalii furnizori ai Daciei Piteşti. Producem pentru ei anvelope sub marca Barum şi Continental. Avem la sediul din Germania un manager pentru relaţia cu Ford“, a precizat Alice Hetzke, PR la Continental AG Romania.
Producătorul de anvelope Continental Automotive Products SRL Timişoara este deţinut în totalitate de compania germană Continental Aktiengesellschaft, cu sediul la Hanovra. Pe 2007 a raportat o cifră de afaceri de 254,27 milioane de euro şi un profit net de 8,95 milioane de euro.
Alt investitor interesat este Chimica SA Orăştie, care nu a raportat un profit însemnat pe 2007, iar contractul cu Ford ar însemna o gură de oxigen. „Societatea noastră produce în proporţie de 80% componente pentru industria auto. Cel mai important partener este Renault-Dacia Piteşti, către care se îndreaptă 55% din producţie. Avem capacităţi de producţie suficiente. Am trimis pe cineva la discuţiile cu Ford. Noi suntem interesaţi inclusiv de terenuri în Craiova, în eventualitatea că va trebui să le livrăm americanilor piese mai mari“, a precizat Iulian Chivu, preşedinte CA al Chimica Orăştie. Societate este deţinută de Asociaţia Salariaţilor PAS Chimica SA (63,35%), SSIF Broker SA (4%), SIF Banat-Crişana (1,99%) şi o listă de persoane fizice (29,5%). În 2007, compania a raportat o cifră de afaceri de 10,84 milioane de euro şi un profit net de doar 1.438 de euro.
Americanii sunt bineveniţi
Şi Subansamble Auto SA Piteşti sunt furnizori pentru Dacia. Ei nu au confirmat deocamdată prezenţa la discuţii, dar este posibil să poarte tratative în acest sens. Trebuie spus că societatea piteşteană are ca acţionari societăţile TPS SA Elveţia (32,36%) şi Omnium Distribution SRL Başcov (13%), precum şi o listă de persoane fizice şi juridice care totalizează 54,64% din acţionariatul firmei.
Pentru 2007, societatea a raportat o cifră de afaceri de 13 milioane de euro şi un profit net de 1,37 milioane de euro. Compa Sibiu, alt nume autohton vehiculat în legătură cu Ford, are printre cei mai importanţi furnizori Dacia Piteşti şi Bosch. Societatea este deţinută în totalitate de Asociaţia Salariaţilor Compa SA (54,59%), la care se adaugă 45,40% acţionari persoane fizice şi juridice. Pe 2007, compania a raportat o cifră de afaceri de 86,16 milioane de euro şi un profit net de 2,16 milioane de euro. Directorul economic al Compa SA, Ioan Miclea, spune că are o colaborare cu firma Bosch, partener al Ford. Americanii sunt bineveniţi, atâta timp cât Dacia le-a încredinţat doar o mică parte din contracte. „80% din producţia noastră merge către export, iar altă parte, către Dacia Piteşti. Compa SA este unul dintre cei mai mari producători de componente pentru industria auto. Din păcate, cei de la Dacia au venit cu propriii furnizori, aşa încât lucrăm mai puţin pentru ei. De fapt, noi avem o colaborare foarte bună cu firma Bosch, care este un partener tradiţional al Ford, aşa încât este posibil să primim comenzi în plus“, a declarat Miclea.