Știri de ultima orăActualitatePersoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale trebuie să deţină case de marcat

Persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale trebuie să deţină case de marcat

Persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale care efectuează comerţ cu amănuntul şi prestări de servicii către populaţie sunt obligate să utilizeze case de marcat , potrivit legislaţiei privind utilizarea caselor de marcat, a precizat pentru NewsIn Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Potrivit modificărilor aduse ordonanţei de urgenţă care reglementează utilizarea caselor de marcat, persoanele fizice autorizate care desfăşoară activităţi economice independente, cu excepţia celor de taximetrie auto, nu mai sunt exceptate de la folosirea caselor de marcat.
Articolul referitor la persoanele care realizează activităţi independente menţine scutirea doar pentru persoanele care practică profesii libere sub toate formele de organizare care nu implică crearea unei societăţi comerciale.
ANAF a precizat că persoanele fizice a căror activitate este reglementată de legea 300/2004 trebuie să folosească aparatele de marcat electronice, în schimb cele care desfaşoară profesii libere, respectiv medici, avocaţi, notari, auditori financiari, experţi contabili, nu intră sub incidenţa noii prevederi.
Astfel, ANAF arată că profesiile libere desfăşurate sub forme de organizare precum cabinete individuale, cabinete asociate, societăţi civile profesionale nu se supun regulii de achiziţionare a caselor de marcat, datorită faptului că activitatea lor este prevăzută de alte acte normative, cum ar fi ordonanţa guvernului 124/1998 privind organizarea şi functionarea cabinetelor medicale, legea 151/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, legea notarilor publici şi a activităţii notariale 36/1995, ordonanţa de urgenţă a guvernului 75/1999 privind activitatea de audit financiar.
Potrivit unor reprezentanţi ai ANAF, experţii instituţiei pregătesc norme de aplicare a acestei ordonanţe în scopul detalierii noilor obligaţii, deşi ordonanţa a intrat în vigoare de o lună. "Modificările legislative au nevoie de clarificări, mai ales că peste o lună Garda Financiară şi-a propus să înceapă controale la agenţii economici pentru a constata dacă îndeplinesc rigorile legii", au spus experţi din ANAF.
Totodată, ordonanţa modificată abrogă alte trei scutiri: vânzarea bunurilor de folosinţă îndelungată, vânzarea de bunuri şi prestările de servicii care nu se încasează integral cu numerar şi/sau substitute de numerar şi vânzarea de bunuri şi prestările de servicii care nu se încasează integral în momentul livrării bunului sau prestării serviciului.
ANAF a explicat că vânzarea bunurilor de folosinţă îndelungată se referă la acele bunuri definite potrivit ordonanţei 21/1992 privind protectia consumatorului care defineşte produsul de folosinţă îndelungată ca fiind "produsul relativ complex, constituit din piese şi subansambluri, proiectat şi construit pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare şi asurpa căruia se pot efectua reparaţii sau activităţi de întreţinere". Totodată, ANAF arată că vânzările de bunuri şi prestările de servicii care nu se încaseaza integral cu numerar şi/sau substitute de numerar vizează "vânzări cu plata parţială în numerar şi diferenţa prin virament bancar, iar vânzările de bunuri şi prestările de servicii care nu se încasează integral in momentul livrării sau prestarii sunt exemplificate prin "vânzări cu plata în rate, vânzări cu plata la termen".
Potrivit aceloraşi surse, aceste trei prevederi abrogate de la scutire necesită îndeosebi clarificări, întrucât bonul fiscal se emite doar la plata în numerar, ceea ce face dificilă aplicarea noii prevederi referitoare la plata în rate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS