Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Sanatate

Vinul, mai periculos pentru creier decât berea

Sanatate - Simona TUDOR
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Femeile preferă vinul

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Vinul afectează mai mult creierul decât berea sau alte băuturi alcoolice, pretind mai mulţi cercetători germani, citaţi de dailymail.co.uk.

Ei spun că în particular afectează hipocampusul, care are un rol important în procesul de memorare şi una dintre primele zone ale creierului afectate de boala Alzheimer.

Rezultatele acestui studiu se referă mai ales la consumatorii de alcool din clasa medie, majoritatea fiind convinşi că vinul este benefic pentru sănătate. De asemenea, femeile sunt cele mai afectate, ele având tendinţa de a bea mai degrabă vin decât bere. Ultimele statistici arată că 36% dintre doamnele care merg în baruri beau vin, faţă de doar 21% dintre bărbaţi.

Cercetătorii au făcut tomografii craniene mai multor persoane dependente de alcool şi unor voluntari sănătoşi şi au comparat rezultatele. La primii, hipocampusul era cu 10% mai mic. La persoanele nonalcoolice, hipocampusul avea 3,85 ml, la cele consumatoare de bere - 3,5 ml, la persoanele care beau băuturi alcoolice tari - 2,9 ml, iar la consumatorii de vin - 2,8 ml.

Vinul şi cancerul de colon

Cercetătorii pretind că este primul studiu ce a analizat modul în care diferite tipuri de băutură provoacă o scădere a volumului creierului în cazul persoanelor dependente de alcool.

Oamenii de ştiinţă au mai descoperit că persoanele care preferă berea au cel mai mic nivel de homocisteină, o substanţă asociată cu infarctul, accidentul cerebral, atrofierea creierului şi demenţă. Cercetătorii cred că nivelul homocisteinei este redus de două tipuri de ingrediente din bere, vitaminele B şi folatul (acid folic).

Consumul moderat de vin a fost asociat cu reducerea colesterolului şi a tensiunii arteriale. Vinul conţine o moleculă, rezveratrol, care poate preveni maladiile cardiace, accidentele cerebrale şi cancerul.

Un studiu publicat anul trecut în International Journal of Cancer susţine însă că persoanele care consumă zilnic un pahar de vin prezintă cu 10% mai multe probabilităţi de a dezvolta un cancer de colon.

De asemenea, excesul de alcool, indiferent de tip, creşte probabilităţile de instalare a maladiilor renale şi hepatice şi a degenerării cerebrale.



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 5.0 din 4 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Florica prostu':
    daca-i in exces brobabil si daca are euri. Ce distractie, ce misto.
    2008-03-21, 09:44:25 (89.120.253.*)
  2. de Berarur:
    este un studiu comandat cumva de o companie de bere? :D
    2008-03-21, 10:15:33 (194.102.67.*)
  3. de Dan Rotariu:
    Concluzie: beti un paharel de vin seara si lasati-i pe cercetatorii nemti platiti de fabricile de bere nemtesti care au avut vanzari scazute anul trecut (cred ca asta e mobilul "cercetarii") sa demonstreze ce or vrea ei. Daca nu era acesta mobilul cercetarii: comparau vinul cu cidrul sau cu sangria sau cu limoncello. Dar asa ...
    2008-03-21, 10:23:10 (79.117.192.*)
  4. de Marius:
    Mai fratilor ce destept e Dan Rotariu asta, ba carnatule u vrei sa te auda cineva? esti un ratat. beer is the best
    2008-03-22, 19:04:33 (194.102.103.*)
  5. de Deontologul de serviciu:
    Bea berea ta care e cea mai buna pentru calici si lasa vinul pentru nobili!
    2008-03-22, 19:09:11 (79.117.196.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: