Centura Craiova Sud, gata în decembrie?

La varianta de ocolire Craiova Sud s-au reluat recent lucrările, la un an de când acestea fuseseră sistate din cauza unor fisuri apărute în corpul drumului. Constructorii s-au întors la lucru pentru a termina tronsonul de 6,3 km ce va lega DN 6 Craiova – Caracal de DN 65 Craiova – Pitești și care până anul trecut era finalizat în proporție de 97%, potrivit CNADNR. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat pe site-ul său și noul termen estimat pentru recepția Centurii Craiova Sud: 15 decembrie 2016. Termenul oferit inițial fusese 22 octombrie 2015.

Centura de Sud a Craiovei, care face legătura între DN 6 Craiova – Caracal și DN 65 Craiova – Pitești ar putea deveni funcțională de la jumătatea lunii decembrie. Cel puțin așa susține Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), care a anunțat pe site-ul său oficial că lucrarea care a avut ca termen de finalizare 22 octombrie 2015, conform contractului, are acum ca dată estimată de recepție 15 decembrie 2016. În această perioadă, antreprenorul, asocierea SECOL Italia – Societa Edile Construzioni e Lavori SA & SECOL România SRL & SECOL SpA, ar trebui să finalizeze lucrările începute pe 30 mai 2012 și care, de-a lungul timpului, s-au tot împotmolit.

De mai bine de patru ani, CNADNR se chinuiește să termine acest proiect, la care au fost probleme fie cu exproprierile și despăgubirile, fie cu pânza freatică (motiv pentru care a trebuit schimbată și soluția tehnică inițială de la pasajul suprateran de 227 de metri peste calea ferată Craiova – Piatra-Olt), fie cu calitatea lucrărilor. Acest ultim aspect a și dus, de altfel, la întârzierea cu încă un an a lucrărilor la Centura Craiova Sud și a făcut ca nici termenul de 22 octombrie 2015 să nu fie respectat (și acesta fusese prelungit, la rândul lui, cu doi ani față de cel stabilit în 2012, la începerea lucrărilor).

Anul trecut, când varianta de ocolire Craiova Sud era finalizată în proporție de 97% potrivit CNADNR, niște fisuri apărute în corpul drumului au dus la sistarea lucrărilor. Compania nu a specificat motivul nereluării lucrărilor, vorbind doar de niște întârzieri în execuție, însă GdS a dezvăluit, în martie 2016, că motivul real ar fi fisurile și crăpăturile apărute pe rampele pasajului, CNADNR solicitând o expertiză tehnică pentru a afla dacă este sau nu vorba de o greșeală de execuție. Ulterior, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a confirmat varianta GdS, anunțând că „a înaintat către antreprenor Proiectul Tehnic de remediere a fisurilor apărute în corpul drumului“. Fisurile, care se întind pe o suprafață de aproximativ 150 de metri, au fost colmatate, dar muncitorii tot nu și-au făcut apariția pentru a termina tronsonul de 6,3 kilometri, cât măsoară varianta de ocolire Craiova Sud, drumul fiind între timp năpădit de bălării.

Se lucrează în zona unde au apărut fisurile

După un an de pauză, la Centura de Sud s-au reluat recent lucrările. Ieri, barierele montate la intrarea dinspre DN 6 erau ridicate, iar basculante inscripționate cu numele constructorului intrau și ieșeau de zor. Buruienile care crescuseră prin scuarul de la intrarea pe centură fuseseră și ele tăiate. Din toată lucrarea ar mai fi de executat circa 200 de metri de drum, exact până la pasajul peste calea ferată Craiova – Piatra-Olt, și de finalizat pasajul respectiv care unește centura cu DN 65 Craiova – Pitești.

Pe teren nu se aflau însă ieri decât câțiva muncitori: cel care păzea intrarea pe centură, cel de pe excavator, cel de pe compactor și șoferii de pe autocamioanele care cărau pământul. Nu se lucra nici la porțiunea de drum încă nefăcută și nici la pasaj, ci doar în zona unde au apărut acele fisuri în asfalt care au dus la stoparea lucrărilor. Se excava pământul din laterale și se punea în camioane, în timp ce cu compactorul se tasau marginile drumului.

Gazeta de Sud a încercat să ia legătura și cu reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România pentru a afla ce lucrări mai sunt de executat la varianta de ocolire Craiova Sud și dacă antreprenorul se va încadra în noul termen anunțat, cel de 15 decembrie, dar la solicitarea făcută în scris, pe adresa de e-mail a CNADNR destinată relațiilor publice, nu s-a primit un răspuns până la închiderea ediției. Oricum, dacă va respecta acest ultim termen anunțat, Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale va reuși „performanța“ să inaugureze 6,3 kilometri de centură după 41 de luni de execuție (cifra este menționată pe site-ul CNADNR). Judecând strict matematic, ar însemna că la Centura Craiova Sud ritmul lucrărilor a fost de 153 de metri de drum, pe lună. Valoarea proiectului a fost de 35,9 mi­lioane de lei (fără TVA), sursa de finanțare fiind Fondul European de Dezvoltare Regională, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 24 de luni.

Ce se mai întâmplă cu cealaltă parte a Centurii de ocolire Craiova Sud?

CNADNR anunța la un moment dat că în proiectul extins de ocolire a orașului Craiova mai există un tronson de centură care ar trebui realizat. Acesta s-ar desprinde din DN 56 Craiova – Calafat în dreptul localității Braniște și ar traversa canalul colector al orașului și calea ferată Craiova – Calafat printr-un pasaj denivelat. Ar urma un aliniament în lungime de 3,2 km, după care varianta s-ar intersecta cu DN 55 Craiova – Bechet, unde ar forma din nou un sens giratoriu. Ulterior, centura ar traversa calea ferată București – Craiova – Timișoara, ajungând la actualul sens giratoriu de pe DN 6 Craiova – Caracal. Potrivit CNA­DNR, centura de ocolire Craiova – Varianta Sud DN 56 -DN 55 – DN6 ar avea 9,87 km lungime, ar costa 72,58 milioane de lei (fără TVA), sursa de finanțare fiind bugetul de stat. Compania preciza chiar că la acest proiect se cunoaște proiectantul (SC Irimat Cons) și consultantul (Asociere SC Irimat Cons & SC WSP Group SRL) și că se așteaptă finalizarea proiectului tehnic. Acest obiectiv a dispărut însă între timp de pe site-ul CNADNR și nu mai figurează nici la capitolul „drumuri naționale – proiecte în pregătire“. Cum nici autostrada Craiova – Pitești nu mai apare la capitolul „autostrăzi – proiecte în pregătire“. Legat de aceste două proiecte și de stadiul lor am solicitat punctul de vedere al Companiei, dar nu am primit încă un răspuns.


Autori

Comenteaza acum

Alte stiri

1 octombrie 2016

Extinderea Clinicii de Oncologie a SJU Craiova, în aer

Proiectul Consiliului Județean (CJ) Dolj privind reabilitarea și extinderea Clinicii de Oncologie-Dermatologie a Spitalului Județean de Urgență (SJU) Craiova pare să aibă șanse infime de realizare. Anunțul a fost făcut în ședința de joi a CJ ...

Sumarul ediției de joi, 25 august 2016

Actualitate

» Bilanţul cutremurelor din Italia a ajuns la 250 de morţi. Zeci de persoane sunt în continuare dispărute
» Elevi craioveni la Oxford
» Noi centre de asistenţă socială in Dolj
» Sute de posturi didactice neocupate în învătământul doljean
» Telenovela Water Park, episodul “n”
» Tânără din Dolj – victima cutremurului din Italia
» ASF: Doar jumătate din dosarele de daune RCA primesc banii în termenul legal de 10 zile
» Italia: Un nou cutremur de 4,3 grade în Amatrice
» APIA: Pentru a primi renta pe 2015, rentierii agricoli trebuie sa îşi vizeze carnetele
» Alte tancuri şi maşini blindate ale armatei turce au intrat în Siria după cucerirea oraşului Jarablus
» MAE: Alţi trei români, morţi în urma seismului produs pe teritoriul Italiei
» Achim Irimescu, ministrul Agriculturii, rănit într-un accident rutier în apropiere de Slobozia
» Circulaţie uşor îngreunată pe autostrada A1 Bucureşti – Piteşti
» Prognoza meteo pentru următoarele zile
» Italia: Seismul a făcut 247 de morți, nou bilanț al Protecției Civile
» Restricții de circulație pe mai multe drumuri din țară
» MAE: Un al doilea român și-a pierdut viața în cutremurul din Italia
» Bilanțul provizoriu al victimelor cutremurului din Italia a ajuns la 159 de morți
» Cel puţin un mort şi 12 răniţi după un atac armat la Universitatea Americană din Afganistan
» Un român mort, doi răniţi şi nouă dispăruţi în cutremurul din Italia

Dolj

» Dolj: Locuri de muncă în domeniul hotelier – gastronomic în Germania
» Dolj: Locuri de muncă pentru vopsitori auto în Suedia
» Dolj: Prinşi la braconaj cinegetic
» Craiova: Ceremonie militar-religioasă la împlinirea a 100 de ani de la intrarea României în Primul Război Mondial
» O tânără din Dolj, victimă a cutremurului din Italia
» Craiova: Acţiune control trenuri în colaborare cu Poliţia TF
» Dolj: Vitezomanii sub “lupa” poliţiştilor de la Rutieră
» Craiova: În culisele scenei, în culisele vieții” cu actrița Oana Stancu
» În anul 2016 încă mor oameni la locul de muncă
» Cinci elevi craioveni, la prima școală de vară de la Oxford

Gorj

» Gorj: Marian Rotaru a renunţat la funcţia de consilier judeţean
» Gorj: Patron anchetat pentru că ar fi exploatat ilegal agregate minerale
» Gorj: DN 66, blocat pe un sens de un tir răsturnat
» Gorj: Cubaneză de 22 de ani, expulzată din Târgu Jiu
» Gorj: Maşină furată din Bulgaria, găsită în Ţicleni
» Gorj: Doi bărbaţi au fost reţinuţi pentru înşelăciune

Olt

» Olt: Accident rutier cu trei victime, pe E 574

Mehedinţi

» Mehedinţi: Razii pe şoselele din judeţ
» Mehedinţi: Acţiune de prevenire a accidentelor rutiere

Vâlcea

» Vâlcean arestat preventiv pentru mai multe furturi din autoturisme

Sport

» Fotbal / Renato Kelici, la o semnătură de CS Universitatea Craiova
» Steaua a scăpat doar cu un gol pe „Etihad”
» Perechea Niculescu – Mirza s-a calificat în sferturile de finală ale turneului de la New Haven
» Edi Iordănescu este nou antrenor al lui ŢSKA Sofia
» Filiaşiul merge mai departe, Podariul acuză arbitrajul (galerie foto, video)

Sanatate

» Studiu: Peste 60% dintre români nu s-au testat niciodată pentru hepatita B sau C

Educatie

» Manualele pentru clasa a IV-a ajung la elevi în octombrie
» Cursurile noului an școlar încep pe 12 septembrie

Magazin

» Program Colours Cinema Craiova, 26 august – 1 septembrie
» Bancul zilei

Top