16.2 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljWizz Air aruncă în aer cursele din Craiova

Wizz Air aruncă în aer cursele din Craiova

Wizz Air lovește din nou în pasagerii care doreau să zboare de pe Aeroportul Craiova către cele cinci destinații rămase, și în cei care doreau să se întoarcă acasă. Compania aeriană a anunțat că nu va relua zborurile de duminică, 25 octombrie, ci din 10 noiembrie, deoarece vrea să aibă autorizație nu doar pentru pista aeroportului, ci și pentru calea de rulare și platforma de îmbarcare-debarcare. Deși pista va fi gata pentru zboruri până pe 25 octombrie, Ion Prioteasa a declarat că părțile care se ocupă de lucrare, Consiliul Județean Dolj, Aeroportul Craiova și compania spaniolă AZVI, se vor înhăma, din nou, la muncă, pentru a pregăti și calea de rulare, și platforma de îmbarcare-debarcare pentru data de 10 noiembrie, pe care au aflat-o dintr-un comunicat de presă al companiei aeriene.

15 mai 2015
Compania aeriană Wizz Air anunța că suspendă zborurile de pe Aeroportul Craiova începând cu 1 iunie, pentru a permite realizarea mai ușoară a lucrărilor de reabilitare a pistei aeroportului. La acea dată, Wizz Air opera de pe Craiova către șase destinații.
„Suspendarea temporară a operațiunilor ar trebui să îi ajute pe reprezentanții aeroportului să finalizeze renovarea și refacerea suprafeței pistei într-un timp rezonabil, chiar mai devreme decât termenul planificat“, transmitea atunci Wizz Air printr-un comunicat de presă.
„În calitate de partener devotat Craiovei, suntem bucuroși să susținem proiectul de îmbunătățire a pistei, care va aduce beneficii regiunii pentru mulți ani de acum înainte. Așteptăm cu nerăbdare să ne reluăm operațiunile la Craiova mai târziu, pe parcursul acestui an, pe o pistă complet renovată“, se mai arăta în comunicat. Totodată, reprezentanții Aeroportului Craiova au declarat, atunci, că o eventuală continuare a curselor la o frecvență mărită, așa cum se dorea în perioada respectivă, ar fi afectat structura dalelor pistei. La acea vreme, pe site-ul companiei se puteau rezerva bilete pentru Milano încă din 11 septembrie.

16 iunie 2015
Wizz Air nu se mai întoarce la Craiova pe 11 septembrie, ci pe 25 octombrie. Data fusese anunțată și pe site-ul companiei aeriene, dar și confirmată de conducerea Aeroportului Craiova. „Reluarea traficului efectiv al operatorului care are baza pe Aeroportul Craiova va fi pe 25 octombrie. Între 4 și 24 octombrie, aeroportul va fi complet închis. În aceste 21 de zile nu vor opera decât zborurile umanitare. Până atunci, charterele de turism își încetează activitatea. În acea perioadă, se va realiza partea din mijloc și se va înlocui complet jumătate din calea de rulaj. După reluarea operării, probabil vom rămâne cu ceea ce înseamnă extensii de cale de rulaj, extinderea platformei, dar sunt deja chestiuni care se pot face sub trafic“, declara, la acea vreme, directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru. În acea perioadă, contractul cu societatea spaniolă AZVI începuse să-și producă efectele, lucrându-se la proiectul tehnic pentru reabilitarea infrastructurii de mișcare.

10 septembrie 2015
În urma unor sesizări ale mai multor craioveni care doreau să se întoarcă acasă de Crăciun, Wizz Air confirma pentru Gazeta de Sud că desființează ruta Craiova-Dortmund din cauză că numărul pasagerilor pe această rută era prea mic. „Wizz Air analizează permanent performanța rutelor sale, pentru a putea asigura cele mai reduse tarife. Zborurile pe ruta Craiova-Dortmund nu vor mai fi operate începând cu 26 octombrie din cauza faptului că acestea performau sub așteptările companiei. Rămânem însă dedicați Craiovei, în calitate de aeroport regional important pentru Wizz Air în România, și vom fi pregătiți să deschidem noi rute dacă piața le va solicita“, explicau reprezentanții companiei. Aceasta a fost prima destinație la care a renunțat Wizz Air de pe Aeroportul Craiova, așadar a rămas cu cinci rute disponibile: Barcelona, Bologna, Londra, Milano și Roma, care urma să fie reluate pe 25 octombrie 2015.

22 octombrie 2015
Wizz Air anunță, printr-un comunicat de presă, că nu își va mai relua zborurile de pe Aeroportul Craiova în data de 25 octombrie. Data nouă transmisă de Wizz Air este 10 noiembrie, compania susținând că are nevoie de autorizare pentru operarea în condiții normale inclusiv pentru căile de rulare și platformele de parcare, și nu doar pentru pistă, așa cum compania transmitea pe 15 mai 2015.
„Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est, a anunțat astăzi (ieri – n.r.) amânarea reînceperii operațiunilor de la Aeroportul Internațional Craiova (CRA), până la 10 noiembrie, astfel încât îmbunătățirile majore aduse aeroportului să fie finalizate. Până la această dată, Wizz Air va opera zborurile planificate din Craiova de la Aeroportul Henri Coandă (OTP). Wizz Air le va oferi pasagerilor de pe zborurile afectate transferul gratuit între aeroporturile din Craiova și București sau pasagerii pot alege să călătorească pe cont propriu. Călătorii de pe zborurile vizate pot, totodată, să aleagă între a-și reprograma zborul pentru o altă dată, cel târziu până la 30 noiembrie, a păstra contravaloarea plătită sub formă de credit WIZZ sau pentru restituirea sumei plătite. Pasagerii sunt contactați individual pentru a fi informați asupra schimbării și a li se prezenta opțiunile de călătorie. «Până când Autoritatea Aeronautică Civilă Română nu va emite autorizarea pentru operarea în condiții normale de la Craiova, inclusiv pentru căile de rulare și platformele de parcare, nu vom opera acolo“, a declarat John Stephenson, vicepreședinte executiv Wizz Air. Compania oferă zboruri către cinci destinații de la Craiova: Barcelona, Bologna, Londra Luton, Milano Bergamo și Roma Ciampino. Aceste zboruri vor fi operate între 25 octombrie (data inițială la care a fost planificată reluarea operațiunilor la CRA) și 9 noiembrie de la aeroportul din București, conform aceluiași orar de zbor prevăzut pentru Craiova“, se arată în comunicatul trimis de Wizz Air.

„Până la sfârșitul zilei de sâmbătă, pista aeroportului este gata“

Doar până vineri, 16 octombrie, peste 800 de persoane își cumpăraseră bilete pentru a zbura pe 25 octombrie. Conducerea Consiliului Județean (CJ) Dolj, care are în subordine Aeroportul Internațional Craiova și care a accesat fondurile europene pentru reabilitarea pistei, a recunoscut că nu a fost consultată în ceea ce privește datele stabilite de Wizz Air, de 25 octombrie și 10 noiembrie. Președintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, a declarat, înainte de ședința CJ Dolj de joi, că pista va fi gata până sâmbătă, 24 octombrie, totul fiind pregătit pentru reluarea zborurilor. Acesta a vorbit despre modul în care a lucrat compania spaniolă AZVI, mult mai repede decât alte firme constructoare și pe banii proprii, astfel încât lucrarea să fie gata la timp pentru începerea zborurilor.
„Am văzut la lucru oameni și firme așa cum nu am mai văzut de pe alte vremuri și s-a lucrat, într-o lună și jumătate, la circa 50% din întreaga investiție. Am făcut acest lucru în dorința de a reabilita în mod special pista Aeroportului Craiova, care era problema cea mai gravă, și în acest moment pot să vă spun că, până la sfârșitul zilei de sâmbătă, pista aeroportului este gata. În cursul acestei zile, un avion special a survolat pista și a făcut corecturile de rigoare, pentru balizaj, pentru celelalte elemente. Ne-am dorit să începem aceste zboruri de duminică, adică într-un moment pe care nu ni l-am ales noi, l-am văzut pe un site al companiei. De fapt, din acel moment am început să lucrăm și să facem presiuni asupra celorlalți din jurul nostru“, a spus Ion Prioteasa.

Pe 10 noiembrie, gata și cu calea de rulare, și cu platforma?

Acesta a spus că tot prin intermediul internetului a aflat aflat și despre noua dată de reluare a zborurilor, 10 noiembrie. „În cursul acestei zile, am primit un comunicat de presă de la firma Wizz Air, care ne anunță că din motive tehnice nu poate să opereze de duminică pe acest aeroport, deoarece dăduse multe bilete, pentru faptul că forul de specialitate, aeronautic, nu-i permite să facă acest lucru mai departe întrucât a depus dosarul cu caietul de sarcini, la vremea respectivă, cu operare pe platforma din fața terminalului. (…) Având în vedere aceste aprecieri ale firmei Wizz Air care pune pe primul loc siguranța cetățenilor, noi nu avem foarte mult de comentat, decât că avem o presiune suplimentară și că până în data de 10 noiembrie, care e, de asemenea, una în legătură cu care nu ne-a consultat nimeni, trebuie să fim gata cu toată partea cealaltă de platformă și breteaua care să ajungă la platformă. Ne înhamăm din nou la muncă și vom face tot posibilul ca până în data de 10 să fie gata, dar rămânem cu acest gust și cu faptul că lucrurile s-au întâmplat cum s-au întâmplat. Vom face acest lucru cu toată forța în continuare și sperăm să se reia zborurile în data de 10 noiembrie“, a mai precizat Prioteasa.
Conform unor surse oficiale din cadrul Regiei Autonome de Transport (RAT) din Bănie, Aeroportul Craiova ar fi urmat să primească, spre închiriere, în urma unei ședințe a Consiliului de Administrație a RAT Craiova de joi, un autobuz cu care să transporte pasagerii de la pistă la terminal începând cu 25 octombrie. Dar, având în vedere amânarea reluării zborurilor Wizz Air, de acest autobuz nu va mai fi nevoie.
Gazeta de Sud a revenit cu o întrebare la reprezentanții PR ai Wizz Air, și anume dacă la momentul la care s-a decis reluarea zborurilor pe data de 25 octombrie nu se știa că este nevoie și de calea de rulare și de platforma de îmbarcare-debarcare pentru aceasta.
„Planurile Wizz Air de a relua operațiunile de la Craiova au avut la bază planificarea confirmată de aeroport pentru ca acesta să fie complet pregătit pentru operarea în condiții normale – asta include iluminat, marcarea pistei de aterizare/decolare și căi de rulare și platforme funcționale – cu mult timp înainte de 25 octombrie. Wizz Air a fost informată abia săptămâna aceasta de către aeroport că elemente operaționale importante vor fi gata cu o întârziere de opt-zece zile. Așa cum am spus și în comunicat, nu vom afecta siguranța prin operarea pripită de pe un aeroport care nu este pregătit pentru operațiuni în condiții normale. Am organizat cele necesare pentru a ne onora angajamentul față de pasagerii români, pentru a-i ajuta să-și finalizeze călătoriile importante. Transportăm pasagerii către București gratuit și reprogramăm pasagerii pe alte zboruri, tot gratuit, sau le rambursăm sumele plătite în bani sau sub formă de Credit Wizz“, au precizat reprezentanții companiei aeriene.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS