29.3 C
Craiova
miercuri, 5 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAfaceri care necesită investiţii mici

Afaceri care necesită investiţii mici

Una dintre marile probleme ale întreprinzătorilor care vor să-şi lanseze propria afacere este investiţia iniţială. O soluţie în acest sens este business-ul de tip MLM. Chiar dacă necesită sume iniţiale foarte mici, aceste afaceri trebuie privite cu prudenţă.

În situaţia actuală, în care oamenii sunt atenţi la cheltuielile făcute, pentru cei mai mulţi întreprinzători, banii necesari investiţiei iniţiale într-o afacere sunt o mare problemă. O soluţie în acest caz o reprezintă afacerile de tip MLM (Multi Level Marketing) sau aşa-numitul Network Marketing (marketing în reţea). „Marketingul obişnuit are următoarea schemă: marfa ajunge de la producător la consumator printr-un lanţ de distribuitori, care adaugă fiecare câte un comision la preţul ei, astfel încât costul de vânzare creşte cumulativ. În sistemul MLM, marfa se distribuie spre cumpărători printr-o reţea de distribuitori, cu structură arborescentă, în expansiune (fiecare distribuitor promovează marfa, găseşte cumpărători şi recrutează alţi distribuitori pe care şi-i afiliază, extinzând reţeaua)“, explică www.geocities.com.

Avantaje

Un mare avantaj al acestui tip de business este că elimină lanţul de intermediari (importator, angrosist, distribuitor regional, distribuitor local, transportatori) şi costurile adiţionale desfăşurării unei afaceri clasice (depozitarea, salariile vânzătorilor). Drept urmare, preţul mărfii este acelaşi la orice nivel din reţeaua de distribuţie, iar afacerea se dezvoltă rapid şi eficient. Şi asta, cu o investiţie minimă (în produse şi, uneori, o taxă de intrare) şi cu câştig dublu. „Fiecare distribuitor câştigă din comisionul tranzacţiilor sale, dar şi dintr-o parte din comisionul tranzacţiilor efectuate de distribuitorii afiliaţi până la un anumit nivel mai jos decât el sau chiar până la baza structurii“, precizează specialiştii. Mai mult decât atât, distribuitorii fac parte dintr-o structură ierarhică, iar comisionul acordat fiecăruia diferă în funcţie de poziţia sa. În plus, în funcţie de succesul lor în tranzacţii şi în recrutarea altor distribuitori afiliaţi, aceştia pot promova. Şi asta, în condiţiile în care programul de lucru este extrem de flexibil, fiind stabilit de fiecare persoană în parte.

Secretul profitabilităţii

În pofida avantajelor, specialiştii sunt de părere că o astfel de afacere trebuie privită cu prudenţă. „Doar aproximativ 1% din distribuitorii MLM ajung să câştige echivalentul unui salariu semnificativ dintr-un astfel de sistem şi numai o parte din aceştia îşi dezvoltă o afacere cu adevărat profitabilă în MLM“, avertizează www.afaceri-online.net. Asta nu înseamnă însă că business-urile de tip MLM nu pot fi profitabile pentru o persoană nou-intrată în sistem.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII