22.8 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDuşmanii unei cariere de succes

Duşmanii unei cariere de succes

Pentru a avea o carieră de succes, pe lângă o serie de lucruri pe care trebuie să le faceţi, specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să nu uitaţi că există şi unele pe care trebuie să le evitaţi.

Punctualitatea este unul dintre elementele de maximă importanţă într-o carieră de succes. Potrivit specialiştilor în resurse umane, întârzierea la serviciu ocupă primul loc într-o ierarhizare a lucrurilor pe care trebuie să le evitaţi.

„Nu veniţi târziu la locul de muncă şi nu petreceţi două-trei ore în pauza de masă. Nu vorbiţi tare sau urât la telefon şi în nici un caz cu prietenii, colegii şi clienţii“, notează www.eva.ro. În plus, nu uitaţi să dovediţi că sunteţi buni colegi şi că ştiţi să lucraţi în echipă. „Dacă cineva vă cere ajutorul, nu este recomandat să nu i-l oferiţi, motivând că nu face parte din fişa postului, sau să nu respectaţi dead-line-urile“, adaugă site-ul menţionat, care vă avertizează că astfel de obiceiuri vă pot ruina cariera.

 

„Nu rataţi nici o oportunitate!“

 

O atitudine plăcută, decentă, motivată, activă vă va aduce recunoaşterea dorită. Pentru a atinge însă nivelul aşteptat, aveţi în vedere faptul că omul îşi face singur norocul.

De aceea, specialiştii vă sfătuiesc să nu rataţi oportunităţile care vi se oferă.

„Faceţi-vă un plan de bătaie: investiţi în dumneavoastră, în cărţi şi reviste de specialitate, investiţi timp pentru a acumula mai multe cunoştinţe, învăţaţi permanent, specializaţi-vă, acţionaţi. Nu rataţi nici o oportunitate şi, cu multă muncă şi puţin noroc, veţi reuşi să vă faceţi o carieră aşa cum doriţi“, precizează www.elady.ro.

Dacă jobul dumneavoastră nu vă mulţumeşte şi sunteţi convins că la actualul loc de muncă nu veţi avea şanse să vă faceţi o carieră, nu staţi cu mâinile în sân.

Studiaţi piaţa muncii, refaceţi-vă CV-ul şi depuneţi-l la o firmă care vă avantajează, nu înainte de a vă informa şi actualul angajator că plănuiţi să vă găsiţi un loc de muncă, unde să aveţi posibilitatea să vă dezvoltaţi pe plan profesional.

 

Un job „călduţ“ nu este de ajuns

 

Dacă nu doriţi să căutaţi alt loc de muncă, nu ezitaţi să schimbaţi ceva la serviciu. Începeţi prin a vă evalua jobul şi propria persoană. Dacă aveţi un „job călduţ, nu munciţi prea mult“ sau, mai rău, „ardeţi gazul de pomană“, specialiştii www.elady.ro vă sfătuiesc să mergeţi la şeful direct şi să-i spuneţi „că aveţi prea mult timp liber, că sunteţi capabil să faceţi mai multe pentru că vreţi să «creşteţi» atât din punct de vedere al ierarhiei, cât şi al remuneraţiei“.

 

Nesiguranţa, duşmanul succesului

 

Nesiguranţa este, de asemenea, un duşman al carierei. Şi pentru că aceasta poate fi uşor trădată de tonul vocii, specialiştii vă sfătuiesc să nu vorbiţi încet şi să faceţi tot posibilul să nu puneţi prea multe întrebări în conversaţiile cu cei din jur. „Vorbiţi hotărât şi cu o voce clară, chiar dacă vă e teamă să nu greşiţi“, notează www.eva.ro.

Vocea nu este însă singura care vă poate trăda nesiguranţa. „Aveţi o privire ezitantă şi la şedinţe vă uitaţi doar la albul pereţilor? Mare greşeală… Încercaţi să vă priviţi colegii şi să le zâmbiţi! Rezultate imediate, garantat!“, adaugă site-ul menţionat. Alt sfat pe care vi-l dau specialiştii este să încercaţi să comunicaţi cât mai mult – „puneţi întrebări, povestiţi, ieşiţi la masă cu cei din birou“.

Totuşi, aveţi grijă să nu picaţi în extrema cealaltă şi să bârfiţi. Dacă aveţi ceva de spus la adresa colegilor, spuneţi-le în faţă ceea ce vă deranjează.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII