21.8 C
Craiova
marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCredibilitatea atrage joburi de top

Credibilitatea atrage joburi de top

Puteţi avea un loc de muncă de top primind solicitări din partea angajatorului fără ca măcar să fi trimis un CV. Pentru aceasta trebuie însă să vă câştigaţi credibilitatea.

Faptul că procesul angajării este, pentru multe persoane, pe cât de îndelungat, pe atât de dificil este binecunoscut de toată lumea – depui nenumărate CV-uri, aştepţi un semn de la angajator şi mergi la primul interviu. Cei mai norocoşi ajung apoi la al doilea şi, dacă ajung la un acord cu angajatorul asupra salariului, devin angajaţi cu acte în regulă. Acesta nu este însă singurul drum de parcurs spre angajare. Potrivit specialiştilor în resurse umane, în România sunt deja persoane cărora li se fac propuneri de angajare fără a-şi căuta un loc de muncă.

Pentru a ajunge într-o astfel de situaţie, trebuie însă să reuşiţi să vă impuneţi prin credibilitate. „Credibilitatea profesională este o alegere pe care o facem: trebuie să alegem să citim o carte sau o revistă de specialitate, în loc să ne uităm la televizor, să ne ţinem de cuvânt, să iniţiem o discuţie cu o persoană care ne poate critica. Trebuie să alegem să iniţiem o afacere care poate eşua“, notează www.ejobs.ro. Specialiştii susţin că şirul alegerilor nu se opreşte aici. Trebuie să vă ajutaţi colegii, chiar dacă ei v-au refuzat când le-aţi cerut o mână de ajutor şi trebuie să gândiţi în perspectivă. În plus, „trebuie să alegeţi să vă concentraţi pe rezultate şi să vedeţi partea pozitivă, în loc să bârfiţi cu colegii despre schimbările în rău din firmă“, mai spun aceştia.

Credibilitatea înseamnă caracter şi competenţe critice

Nu este de mirare că transformarea dintr-un angajat oarecare într-o persoană credibilă capătă noi valenţe. „Credibilitatea este compusă din două elemente: un caracter puternic şi dobândirea unui set de competenţe critice“, afirmă specialiştii www.ejobs.ro. Aceştia menţionează că un caracter puternic este construit şi menţinut prin gradul de seriozitate, integritate, precum şi ambiţia şi determinarea de a obţine rezultatele dorite. În ceea ce priveşte competenţele critice, acestea sunt definite ca abilităţi (precum cele de comunicare concis şi la obiect, lucrul în echipă şi aceea de a analiza şi rezolva problemele), care, aplicate zi de zi, duc la rezultate deosebite.

Atât caracterul, cât şi competenţele sunt însă legate prin faptul că necesită timp pentru a se forma. „Caracterul se construieşte şi se educă în timp, mai ales printr-un proces conştient de disciplină şi automotivare. Competenţele critice nu sunt un dar exclusiv, dat numai unora dintre noi la naştere, ci sunt lucruri care se pot învăţa şi perfecţiona prin practică“, mai notează www.ejobs.ro.

Sfatul specialiştilor

Sfatul dat de specialiştii în resurse umane pentru a reuşi să ajungeţi la un asemenea nivel este, măcar la nivel teoretic, destul de uşor de urmat: „Fie că alegi o variantă de autodezvoltare prin cărţi, fie că apelezi la un „coach“ în carieră sau alegi să frecventezi seminarii deschise despre construirea carierei, important este să realizezi că toate aceste lucruri sunt posibile, accesibile, dar au o condiţie: aceea de a avea ambiţia şi determinarea de a acţiona susţinut“. În plus, este nevoie de multă muncă individuală, fără a fi împins de la spate. Potrivit www.jobiz.ro, experţii recomandă să intraţi cât mai des în contact cu specialiştii din domeniul dumneavoastră de activitate şi să fiţi consecvenţi (să nu vă schimbaţi locul de muncă mai devreme de trei ani). Alt sfat este şi acela să vă faceţi cunoscuţi participând la conferinţe, târguri sau seminarii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS