12.9 C
Craiova
joi, 9 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPasii catre o cariera de succes

Pasii catre o cariera de succes

Ce inseamna succesul? Iata o intrebare la care fiecare poate avea un raspuns. Unii considera ca succesul inseamna sa câstigi cât mai multi bani, altii spun ca importante sunt recunoasterile oficiale, premiile, faima intr-un anumit domeniu sau o meserie palpitanta, plina de neprevazut.


Câteva sondaje in domeniu realizate recent indica faptul ca tinerii considera ca nu au nevoie de ajutor in privinta orientarii, planificarii si construirii unei cariere de succes o data ce au depasit primii ani de facultate. Astfel, doar cinci la suta dintre români sunt dispusi sa isi realizeze o cariera cu orice pret. Specialistii sustin ca este vorba de ambitie si de motivatia de a intreprinde un efort sustinut si de durata in care sa investim cunostinte si timp. Acestia sustin ca exista cel putin patru pasi obligatorii pentru cei care isi propun sa aiba o cariera de succes. Primul este alegerea domeniului in care pretendentul vrea sa exceleze, slujba pe care o face cu pasiune si pe care crede ca poate sa o transforme intr-o cariera. Spre exemplu, este o diferenta uriasa intre un candidat care stie ca asta isi doreste cu adevarat, asta a studiat cu placere si un altul care a ajuns in acest domeniu doar din intâmplare si a ales sa continue fara sa-i fie foarte clar de ce. Orice angajator simte unde exista pasiune si unde exista potentialul cel mai mare pentru rezultate. Al doilea pas consta in elaborarea unui plan si stabilirea de obiective concrete, simple, masurabile, posibil de realizat (realiste in ceea ce priveste resursele necesare si cu limita clara de timp).


In pasul trei, pretendentul la o cariera de succes trebuie sa faca orice este posibil pentru a-si indeplini obiectivele. Daca acesta nu este dispus sa investeasca timpul si efortul necesare nimic nu se va schimba. In fine, alt pas este cautarea unui om cu experienta in domeniu de la care putem invata. Iata si alte aspecte de care trebuie sa tinem cont: intrebare (ce inseamna succesul pentru mine?, ce-mi place, ce nu-mi place, când am avut sucecs, ce m-a ajutat atunci când am avut succes, ce anume m-a impiedicat sa-mi ating obiectivele?), informare (cunostinte profesionale, informatii legate de dinamica pietei muncii), antrenament (pentru interviuri, teste) si actiune. In fine, daca respectam indicatiile, avem ambitie, tenacitate si noroc, ajungem acolo unde ne-am propus. In aceasta etapa, trebuie sa pastram ceea ce am obtinut si sa sondam noi posibilitati de dezvoltare, astfel incât sa nu ajungem la plafonare.


Sa intri pe sub pielea sefilor…


Specialistii sustin ca oricât talent ai avea si oricât de multa munca ai depune nu poti avea succes intr-o firma daca nu te pui bine cu sefii. Ca sa faci acest lucru trebuie insa sa stii ce anume le place si ce nu le place sefilor. Iata câteva exemple. Una dintre cele mai apreciate de superiori la angajatii lor este loialitatea. Cu alte cuvinte, sefii se asteapta de la angajati sa urmareasca programele televiziunii la care acestia lucreaza si nu la posturile concurente, sa cumpere produse de la firma la care sunt angajati sau sa manânce la restaurantul firmei, nu la concurenta de peste drum. Un angajat loial va deveni simpatic sefilor si isi va asigura astfel locul de munca. Alt lucru pe care il apreciaza sefii este lucrul in echipa, indiferent de calitatile individuale pentru care a fost angajat fiecare. Alt aspect important este socializarea la locul de munca. Orice sef isi doreste sa vada ca oamenii lui sunt sociabili, dinamici si comunicativi. In consecinta, angajatii sunt sfatuiti sa aiba un comportament echilibrat, sa nu fie introvertiti sau retrasi, dar nici exagerat de expansivi. In schimb, pe sefi nu ii interesaza viata personala a angajatilor. Daca un salariat se plânge sefului de probleme de orice fel – financiare, personale – nu va reusi decât sa-l irite pe acesta. De asemenea, flirturile si aventurile intre colegii de serviciu pot sa-l deranjeze pe sef. Daca se manifesta deschis, acestea ii vor distrage pe colegi de la munca si vor da nastere la bârfe. De asemenea, sefii nu sunt deloc incântati când angajatii se folosesc in scopuri personale de resursele companiei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS