21.8 C
Craiova
marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriLiceul Teologic Adventist, implicat în proiecte europene

Liceul Teologic Adventist, implicat în proiecte europene

Prin Programul de învăţare pe tot parcursul vieţii, Liceul Teologic Adventist Craiova derulează un proiect de parteneriat multilateral Comenius, finanţat cu sprijinul Comisiei Europene, a cărui finalizare va fi în 2011. Parteneriatele au ca scop consolidarea dimensiunii europene în educaţie prin promovarea activităţilor de cooperare între şcoli. Proiectul intitulat „I want to tell you a fairy tale…“ îşi propune ca obiective, pentru elevi, dezvoltarea intelectuală, însuşirea valorilor sociale şi morale, împărtăşirea cu ceilalţi a intereselor comune, lucrând la acelaşi proiect şi învăţând despre cultura şi limba vorbită a celorlalte ţări. Pentru profesori, proiectul constituie o ocazie de a-şi împărtăşi ideile şi metodele de predare şi de a cunoaşte noi perspective ale procesului de predare-învăţare. „Având în vedere caracterul internaţional al proiectului şi faptul că se realizează interdisciplinar, elevii vor avea ocazia să îşi îmbunătăţească atât cunoştinţele de limbă engleză, cât şi cele de tehnologia informaţiei computerizate. Este important ca factorii implicaţi în educaţie să simtă că fac parte din Comunitatea europeană, devenind astfel mai toleranţi şi deschişi la nou“, a menţionat Mioara Iana, coordonatoarea proiectului.
Partenerii proiectului sunt: Georgia Papagiannopoulou, Grecia, profesor dr. Assen Zlatarov-Bulgaria-Vocational School, Izmit Muallim Naci Lisesi-Turcia; J. Pilsudskiego, Polonia, dar şi parteneri ai Colegiului Naţional „Coriolan Brediceanu“, Lugoj.
În cadrul acestui proiect, fiecare şcoală parteneră a ales câte o poveste clasică din literatura universală, pe care trebuie să o rescrie, adaptând-o la căutările şi nevoile actuale ale tinerilor. Pe parcursul vizitelor de lucru, partenerii au avut ocazia să se cunoască, să prezinte instituţiile de învăţământ din care provin, să compare sistemele de învăţământ ale ţărilor implicate şi să afle metodele şi procedeele folosite de profesori în procesul instructiv-educativ. De asemenea, fiecare şcoală va realiza un website, care va prezenta informaţii legate de proiect, fotografii şi evoluţia activităţilor proiectului. O parte a discuţiilor a avut în vedere elaborarea unui chestionar aplicat tuturor elevilor implicaţi în proiect, pentru o evaluare iniţială a aşteptărilor legate de acest proiect, care va fi comparat, la final, cu un altul, ce are drept scop evaluarea rezultatelor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII