21.8 C
Craiova
marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateStatul dă cu Prodeftiki de pământ

Statul dă cu Prodeftiki de pământ

Statul a reziliat contractul cu grecii de la PRODEFTIKI pentru reabilitarea DN6, pe tronsonul Filiaşi-Ciochiuţa. Firma trebuie să returneze 3.000.000 de euro şi este obligată să mai facă unele lucrări, pe banii nu se ştie cui. Un singur om lucrează pe şantier: omul-semafor din Ciochiuţa. Drumul este un real pericol pentru şoferi.

Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu firma grecească PRODEFTIKI, ce avea ca obiect modernizarea DN 6 pe tronsonul Filiaşi-Ciochiuţa, a declarat joi pentru GdS ministrul Ludovic Orban. „Contractul a fost reziliat în luna august. Am demarat deja procedurile de organizare a licitaţiei pentru desemnarea unui nou constructor. Dacă PRODEFTIKI ne dă în judecată, o să-i dăm dăm şi noi în judecată şi o să le cerem daune“, a spus Orban.

În ultimele luni, ministrul a ameninţat de mai multe ori cu rezilierea contractului, pe motiv că firma grecească nu s-a ocupat de lucrări şi a părăsit şantierul. Tronsonul repartizat societăţii se întinde pe 29 de kilometri, iar contractul a fost adjudecat la 21,4 milioane de euro. Ce a rămas în urma grecilor? O stradă presărată cu restricţii şi semafoare cu acumulatori, din cauza lucrărilor rămase neterminate. Mai ales în zona podeţelor, şoferii riscă accidente dacă semafoarele rămân fără curent pe timp de noapte. Singurul om găsit la datorie pe traseu este Virgil Cucu, angajat să facă pe semaforul la ieşirea din localitatea Ciochiuţa.

De fapt, acesta este singurul lucru care se întâmplă pe şantier: schimbarea semaforului la ieşirea din Ciochiuţa. „Dumneavoastră aţi scris de Costică?“, ne întreabă tânărul. „Da!“. „Eu sunt Virgil, schimbul lui“. Virgil dă roşu sau verde la maşini şi veghează la siguranţa circulaţiei.

 

Banii înapoi

 

La organizarea de şantier a PRODEFTIKI, ni se spune că şefii sunt plecaţi şi că singura şansă să vorbim cu cineva de la firmă este să venim la Craiova. Sediul firmei se află la etajul şase al clădirii PROIECT SA, la camera 601. Acolo ne întâmpină Sotirios Arnaoutis, care se recomandă director de proiect. Şeful firmei, Alkis Kalomparis, este plecat în Grecia.

În fine, după îndelungi tratative, Sotirios ne spune că într-adevăr contractul a fost reziliat, dar de comun acord. Asta, deşi directorul se contrazice când spune că firma a făcut rost de bani şi că de astăzi se va apuca de lucru. „Contractul a fost reziliat din motive financiare. Am avut nişte probleme cu banii, care ne-au împiedicat să finanţăm proiectul, dar acum s-au rezolvat. Problemele au apărut deoarece a crescut preţul materialelor de construcţii şi ajunseserăm să plătim mai mult decât primeam de la minister“, a afirmat Sotirios.

Acesta a mai spus că firma trebuie să returneze statului român trei milioane de euro. În plus, firma ar fi obligată să mai facă unele lucrări, pentru a lăsa drumul în condiţii de siguranţă, fără să ştie dacă va primi şi bani pentru prestaţie. Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, Adrian Lumezeanu, a declarat că grecii sunt obligaţi să realizeze acele lucrări, pentru a asigura minimul necesar de siguranţă a circulaţiei. „Am mizat mereu pe dialogul cu ei, dar nu vedeţi că nu au respectat contractul? Sper ca acum să realizeze ceea ce au spus. Este un lucru bun că s-a reziliat contractul, deoarece eram îngrijoraţi că intrăm în sezonul rece, iar drumul nu era terminat“, a spus Lumezeanu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII