17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportDuval, lider la jumătatea sezonului

Duval, lider la jumătatea sezonului

Pilotul oltean a obţinut la Raliul Argeşului prima victorie din acest an şi s-a instalat în fruntea ierarhiei Grupei A.

Programat week-end-ul trecut, Raliul Argeşului, a 5-a etapă a Campionatului de Raliuri al României, s-a desfăşurat pe macadam, pe un traseu de 313,10 kilometri, cu 11 probe speciale însumând 109,9 kilometri. La start s-au aliniat 47 de echipaje (11 la Grupa A, 25 la Grupa N, 11 la Grupa H), 30 dintre acestea reuşind să ajungă la final (6 la Grupa A, 16 la Grupa N, 8 la Grupa H).
Cursa a fost câştigată de italianul Marco Tampesta (Subaru Impreza STI; N4), în timp ce la Grupa A s-a impus craioveanul Nistor Duval – foto (Citroen C2R2; A6).

Duval progresează la fiecare cursă

Cu maşina setată în urmă cu câteva zile de celebrul pilot francez Philippe Bugalski, Nistor Duval a făcut o cursă de excepţie la Piteşti şi a obţinut prima victorie din acest sezon la Grupa A. Analizând rezultatele obţinute în primele etape ale CRR 2007, se observă un progres evident în evoluţia pilotului oltean: 2 puncte la Raliul Banatului, 5 puncte la Raliul Hunedoarei, 8 puncte la Raliul Siromex şi 10 puncte la Raliul Argeşului.
„Este explicabil acest progres, deoarece am început să mă obişnuiesc cu noua mea maşină, Citroen C2R2, pe care am achiziţionat-o la începutul acestui sezon. Mai am multe de învăţat de la maşina asta“, a spus pilotul oltean.
La jumătatea sezonului, Nistor Duval s-a instalat pe prima poziţie în ierarhia generală a Grupei A, cu 25 de puncte, fiind urmat, în ordine, de Vergitsis, cu 24 de puncte, Mitroi, cu 24 de puncte, Goellner, cu 24 de puncte, şi Răspopa, cu 20 de puncte. Pilotul oltean a spus că deznodământul acestei lupte în cinci este imprevizibil.
„E greu de spus ce se va întâmpla până la final şi cine va fi câştigătorul. Cred că depinde foarte mult de fiabilitatea maşinilor“, a spus Duval.

Cursă cu peripeţii

Raliul Argeşului nu a fost lipsit de peripeţii pentru Nistor Duval. Pilotul oltean a caracterizat această cursă ca fiind „dură“, el fiind de două ori în pericol de a abandona.
„A fost un raliu dur. A plouat mult, a fost nămol pe traseu şi au fost şi câteva probleme organizatorice. Pe PS 7, ploua torenţial şi aveam 140 km/h. S-a produs fenomenul de acvaplanare şi am fost aproape de o ieşire în decor, însă am reuşit să redresez la timp maşina, spre uşurarea copilotului meu. Apoi, pe PS 8, organizatorii nu au securizat traseul şi mi-a apărut o vacă în cale. Ca să o evit, am luat-o pe câmp, unde maşina mea a rămas fără eşapament. Am însă o echipă tehnică foarte bună, iar în parcul de asistenţă, mecanicii mei au schimbat toată linia de eşapament şi cele patru roţi în numai şapte minute. Pot spune că victoria pe care am obţinut-o la Raliul Argeşului se datorează şi lor“, a spus Duval.
Pentru următoarea etapă a CRR, Raliul Clujului, care se va disputa pe 23 şi 24 iunie, pilotul oltean şi-a propus o clasare pe podiumul Grupei A.

Ierarhiile Raliului Argeşului

Clasament Grupa A: 1. N. Duval / R. Papp (Citroen C2R2; A6); 2. H. Goellner / D. Spuderka (Seat Ibiza-Cupra; A8); 3. D. Verigitsis / S. Colceriu (Fiat Punto KIT CAR; A6); 4. D. Senchea / M. Ion (Peugeot 206; A6); 5. C. Enache / M. Păunescu (Renault Clio RS; A7); 6. B. Boeriu / C. Roman (Dacia Nova; A6).
Clasament Grupa N: 1. M. Tempesta / D. Pulpea (Subaru Impreza STI; N4); 2. C. Aur / A. Avram (Mitsubishi EVO 9; N4); 3. D. Gârtofan / Ad. Berghea (Subaru Impreza STI; N4); 4. M. Leu / F. Câmpeanu (Mitsubishi EVO 9; N4); 5. C. Cismaru / G. Lazăr (Mitsubishi EVO 9; N4); 6. Al. Piţigoi / B. Csomortani (Mitsubishi EVO 9; N4); 7. D. Onoriu / C. Diacu (Mitsubishi EVO 9; N4); 8. Z. Juhos / L. Bako (Mitsubishi EVO 8; N4); 9. V. Băldescu / C. Solomon (Mitsubishi EVO 9; N4); 10. B. Stanoiev / D. Hatigan (Dacia Logan; N2).

Clasament general (N+A): 1. M. Tempesta / D. Pulpea (Subaru Impreza STI; N4); 2. C. Aur / A. Avram (Mitsubishi EVO 9; N4); 3. D. Gârtofan / Ad. Berghea (Subaru Impreza STI; N4); 4. M. Leu / F. Câmpeanu (Mitsubishi EVO 9; N4); 5. C. Cismaru / G. Lazăr (Mitsubishi EVO 9; N4); 6. Al. Piţigoi / B. Csomortani (Mitsubishi EVO 9; N4); 7. D. Onoriu / C. Diacu (Mitsubishi EVO 9; N4); 8. Z. Juhos / L. Bako (Mitsubishi EVO 8; N4); 9. N. Duval / R. Papp (Citroen C2R2; A6); 10. V. Băldescu / C. Solomon (Mitsubishi EVO 9; N4).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS