Cum scapi de insomnie



Insomnia reprezintă existenţa unor dificultăţi de adormire, atunci când îţi ia mai mult de 45 de minute ca să adormi. Există însă şi alte tulburări ale somnului, înrudite între ele: treziri frecvente şi imposibilitatea de a adormi la loc, trezirea dimineaţa devreme şi senzaţia de oboseală după o noapte de somn.

Insomnia poate fi tratată și cu alimente și plante, nu numai cu medicamente. Alimente contra insomniei sunt considerate cele bogate în melatonină, triptofan, magneziu sau uleiuri volatile. Plantele care ajută la tratarea insomniei pot fi valeriana, floarea pasiunii, mușețelul, nucșoara, lavanda, feniculul.

Alimente care conțin melatonină

Melatonina, un hormon produs de glanda pineală în creier, ajută la reglarea ciclului de veghe și somn, cunoscut sub numele de ritm circadian. Ritmul circadian al organismului, care este un „ceas“ de 24 de ore, joacă un rol critic în determinarea momentului în care adormim și în care ne trezim. Nucile și cireșele proaspete sau uscate sunt o sursă bună de melatonină. De asemenea, porumbul și cartofii conțin și ele melatonină, dar în cantități mai mici.

Alimentele bogate în magneziu și anumite vitamine ne ajută să avem un somn bun

Magneziul facilitează relaxarea musculară, ajutându-ne să dormim. Atunci când organismul nu are suficient magneziu, se instalează anxietatea și tulburările de somn. De asemenea, pot apărea și senzații neplăcute la picioare, cunoscute ca sindromul picioarelor neliniștite, care vă pot afecta abilitatea de a adormi. Alimentele bogate în magneziu sunt leguminoasele, cerealele integrale, nucile braziliene, migdalele, nucile caju, semințele de dovleac sau de pin și nucile negre. Cerealele cu tărâțe, ovăzul, bananele, ciocolata, algele marine și ierburile aromate ca busuiocul, tarhonul, măghiranul și mărarul sunt și ele surse bune de magneziu.

Vitamina B6 și magneziul ajută la transformarea triptofanului în serotonină. Vitamina B6 ajută la producerea în creier a unor substanțe chimice suplimentare ce reglează somnul și starea de spirit, între care melatonia și dopamina. Bananele și cartofii sunt surse bune de vitamină B6 și magneziu. Uneori, persoanele depresive au o deficiență de acid folic și de vitamina B12. Acidul folic de regăsește abundent în linte și sparanghel, iar vitamina B12 poate fi găsită în pește, fructe de mare și carne slabă de pasăre.

Alimentele care provoacă insomnie


Condimente. Deşi mirodeniile aduc multe beneficii corpului uman, consumul lor la ore târzii poate fi periculos. Studiile au descoperit că alimentele condimentate provoacă deranjare la stomac, menţinându-ne în alertă în timpul nopţii.

Alimentele bogate în zahăr şi carbohidraţi

Dulciurile precum tortul de ciocolată, prăjiturile şi alte deserturi de acest gen pot cauza o creştere a nivelului de zahăr din sânge şi o desincronizare a nivelurilor de energie. Astfel, consumul înainte de culcare a alimentelor dulci şi bogate în carbohidraţi contribuie la formarea modelelor de somn neregulat.

Mâncărurile grase

Alimentele grase şi grele vor face stomacul să funcţioneze mai mult, atunci când sunt consumate înainte de culcare. Pizza, o mâncare des aleasă pentru cină, are un nivel mare de aciditate din cauza sucului de tomate şi poate provoca arsuri la stomac.

Alcoolul

Consumul e alcool ar trebui să fie limitat la un singur pahar pe zi, pentru femei, şi la două pahare pe zi, pentru bărbaţi, spun specialiştii de la American Heart Association. Un consum mai mare de atât poate afecta calitatea somnului determinându-ne să ne trezim de mai multe ori de-a lungul nopţii.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de joi, 28 februarie 2019

Actualitate

» Benjamin Netanyahu, inculpat pentru acte de corupție
» România nu va participa la negocierile Consiliului UE cu PE pentru procurorul-şef european
» Expert contabil care a subevaluat acțiuni deținute de Statul Român, arestat preventiv în lipsă
» Călin Nistor, procurorul şef al DNA, cere abrogarea OUG 7/2019

Interviu

» (VIDEO) Stelian Tănase, autorul volumului „Conversații cu Regele Mihai“: „Ideea că publici textul Regelui îţi poate tăia picioarele de emoţie“

Publireportaj

» Comuna Coţofenii din Faţă se dezvoltă cu şapte milioane de euro
» DJ/MC Edi Nicola, un showman pentru evenimente de succes
» Târgul de nunţi “Wedding Fever” 2019 – Ediţia a X-a

Dolj

» Protestul magistraţilor se extinde în Oltenia
» Când vor putea ateriza aeronavele pe ceaţă la Craiova?
» (VIDEO) Parcările rezidenţiale din Craiova au învrăjbit consiliul local. Marian Vasile: „Ați mirosit banii pe care îi fac parcagiii prin București?“
» Întreruperi energie electrică de luni
» Craiova: Expoziția de artă plastică „Salonul de primăvară” la “Aman”
» Cum aducem tinerii la vot? Liderii de opinie din Oltenia, instruiţi cu privire la comunicarea pe problemele europene

Gorj

» Gratuităţi pe mijloacele de transport în comun
» Campanie de informare pentru eliminarea depozitelor de gunoi
» Festivalul „Mărțișoare folclorice“
» Târg de Mărţişoare la Rovinari, organizat de elevi
» Burse de excelenţă de 1.000 de euro pentru elevii şi studenţii merituoşi
» Premiu pentru drumarii din Târgu Jiu
» CSM Târgu Jiu a rămas fără manager pentru că aleşii locali se ceartă
» Rata şomajului în Gorj a ajuns la 4,34%
» Alunecare de teren în comuna Bustuchin, în zona râului Amaradia
» Gorj: Fermierii vor depune la APIA o singură Cerere de Plată
» Turiştii sunt aşteptaţi la Rânca în peisaje de basm

Mehedinţi

» Ziua Protecţiei Civile, sărbătorită la ISU Mehedinţi
» Mehedinţi: La volan sub influența alcoolului
» Razie pe şoselele din Mehedinţi
» Mehedinţi: Peste 7000 de țigarete, descoperite în urma unor percheziții

Vâlcea

» Acţiune rutieră în Râmnicu Vâlcea. 30 de sancțiuni contravenționale de peste 11.000 de lei
» Râmnicu Vâlcea: Premiera musicalului “Gagagugucucuriguuu!”la Teatrul Ariel
» Vâlcea: Prinşi transportând lemne fără documente legale de provenienţă

Sport

» Fotbal / Seriozitate maximă din partea „leilor“ în Harghita. Craiova a ajuns la pas în semifinalele Cupei
» Baschet / Craiova a pierdut în Banat (UPDATE)
» Volei / Echipele SCM „U“ luptă în deplasare
» Handbal / Fetele joacă în Ardeal, băieţii – acasă
» Doljenii, pregătiți pentru returul din C3
» Fotbal / Misiune îndeplinită pentru „U“ Craiova la Miercurea Ciuc

Sanatate

» Beneficiile perelor pentru sănătate
» Cauzele infertilității
» Beneficiile pentru sănătate ale chimenului

Educatie

» Posturi puţine pentru profesorii care vor să se titularizeze în Dolj

Magazin

» Horoscopul de weekend
» Reţeta de weekend – Ghiveci cu peşte
» Bancul zilei
» Micuţul, care a avut la naştere 268 de grame, a ajuns acasă
» De la angajat la antreprenor. Cum mă reinventez?
» ( Video): O nouă animație Pixar face oamenii să plângă. „Kitbull”
» Cât costă o oră din viața ta?
» O peşteră unică în România: Peştera cu cristale din Mina Farcu

Top