Statul îndelungat la birou, lipsa de mişcare, stresul şi alţi factori contribuie la apariţia lor. Durerile de spate insuportabile se instalează din cauza posturii corporale incorecte, care suprasolicită vertebrele și musculatura lombară. De asemenea, durerile de spate apar inclusiv ca urmare a stresului sau a oboselii.

Foloseşte gheaţă

Gheaţa duce la scăderea inflamaţiei şi la eliminarea disconfortului pentru că nervii nu mai trimit semnale dureroase la creier. Pune gheaţă într-un prosop şi ţine-l pe zona afectată timp de 20-30 de minute.

Bea lapte!

Oasele sunt făcute din calciu, iar acesta provine cel mai adesea din lapte. Femeile trebuie să aibă grijă să includă cât mai mult calciu în dietă pentru a se feri de osteoporoză. Pentru a scăpa şi a preveni durerile de spate este necesar să consumaţi zilnic alimente bogate în calciu care vă întăresc oasele şi vă protejează coloana vertebrală, precum varza, broccoli, spanacul, peştele şi alimente bogate în vitamina D. Puteţi lua un plus de calciu şi magneziu sub formă de complex de vitamine sau puteţi consuma alimente bogate în magneziu, precum legumele verzi, cartofi, banane, cereale, seminţe, lapte, peşte sau soia.

Mișcare

Contrar ideii că dacă te doare spatele trebuie să zaci în pat, un studiu făcut de Universitatea din Texas a arătat că pacienții care au făcut mișcare și-au revenit mult mai repede decât cei care nu s-au mișcat din pat. Așadar, după o zi – două de stat la orizontală începe să faci exerciții cardio ușoare. Ia în calcul plimbatul, mersul pe bicicletă medicală sau înotul. Exercițiile cardio măresc fluxul sanguin din zona dureroasă și ajută astfel la vindecare. Începe ușurel și treptat – treptat, încearcă să revii la programul tău normal. Ai grijă să te oprești când simți că începe iar să te doară spatele sau se acutizează durerea.

Ceaiul de muşeţel calmează ţesutul muscular

Adaugă 1 lingură de flori de muşeţel într-o cană cu apă clocotită, infuzează pentru 15 minute. Bea maximum trei ceşti de infuzie de muşeţel zilnic pentru a calma ţesuturile musculare tensionate.

Crema de arnică

Crema cu arnică este bună pentru calmarea durerilor de spate, muşchi şi articulaţii şi poate fi aplicată de până la 3-4 ori pe zi în zonele dureroase. Arnica este un remediu naturist, este foarte cunoscută ca tratament pentru contunzii, dar o puteți folosi cu succes și pentru durerile de spate.

Ana-Maria PREDILĂ
A făcut studii de jurnalism la Université Lille 3, Charles de Gaulle, în Franţa şi este o persoană căreia îi place comunicarea şi socializarea. Vrea să fie informată şi să aleagă conform propriei conştiințe şi nu după cum dictează obiceiurile comunității. Îi place să citească şi să meargă la teatru.