15.6 C
Craiova
marți, 28 mai, 2024
Știri de ultima orăSanatateDiete si fitnessDetoxifierea după sărbători

Detoxifierea după sărbători

Procesul de detoxifiere a corpului poate fi stimulat de consumul câtorva alimente: grapefruit, sfeclă, avocado, semințe de chia, legume verzi, precum și de apă, care ajută sistemul limfatic. Copiii și femeile însărcinate nu ar trebui să recurgă la cure de detox, iar persoanele care urmează un tratament medicamentos sau cele care au încercat în repetate rânduri să slăbească, fără succes, sau care s-au îngrășat la loc trebuie să consulte nutriționistul. (sursa:https://360medical.ro)

Ce tip de alimente/preparate sunt recomandate în dieta de după sărbători (pentru detoxifiere)?

Deși organismul uman are capacitatea de a se detoxifia singur, după perioada sarbatorilor, când aportul de zaharuri, grăsimi și alimente procesate și ultra procesate a fost mai ridicat, este necesar să venim în ajutor cu o dietă de detoxifiere. Începeți prin a elimina din alimentație zaharurile sub orice formă: alimente sau băuturi, mâncărurile procesate, prăjelile, eliminați sau reduceți alcoolul, reduceți cantitatea de sare folosită. În schimb, mizați pe alimentele ce ajută procesul de detox:

1. Grapefruit. Crește nivelul enzimelor din ficat, ce contribuie la procesul de detox. Un grapefruit adăugat în smoothie-ul de dimineață ajută în mod natural ficatul în detoxifiere.

2. Sfecla. Studiile recomandă sfecla nu numai pentru cantitatea ridicată de vitamine și minerale conținute, ci și pentru faptul că un consum regulat al acestei legume scade cu 38% peroxidarea lipidică, una dintre cauzele deteriorării celulare. Mai mult, sucul de sfeclă, consumat zilnic, pe o perioadă de 7 zile, crește nivelul unor enzime cheie în procesul de detox.

3. Avocado. Antioxidantul conținut, glutationul, contribuie la eliminarea grăsimii din ficat înainte să fie secretată bila, fapt ce te ajută să scapi de toxinele nedorite.

4. Semințele de chia. Considerate a fi un superaliment, semințele de chia susțin digestia, mențin glicemia constantă în sânge și ajută procesul de detox. Cantitatea ridicată de antioxidanți protejează de acțiunea radicalilor liberi.

5. Legumele verzi. Sunt o sursă de antioxidanți și enzime ce susțin digestia. Conținutul ridicat de clorofilă ajută în procesul de curățare al colonului de toxinele acumulate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS