joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinVaccin contra cancerului

Vaccin contra cancerului

Comunitatea ştiinţifică este foarte aproape de descoperirea unui vaccin-minune care ar putea vindeca şapte din zece forme letale de cancer. După cum informează publicaţia britanică Daily Mail, în timpul testelor clinice efectuate, vaccinul a reuşit să micşoreze tumorile mamare cu până la 80% şi, potrivit datelor şi rezultatelor obţinute, s-ar putea dovedi eficient în tratarea cancerului pancreatic, ovarian, de colon şi de prostată. Oamenii de ştiinţă au precizat că şi tumorile rezistente, care sunt imune la cele mai bune metode de tratament existente în prezent (ca de exemplu „medicamentul-minune“ Herceptin), ar putea da înapoi sub acţiunea vaccinului aflat în proces de dezvoltare şi testare. „Cancerul are o metodă specială de a păcăli sistemul imunitar: suprafaţa celulelor canceroase este acoperită cu zahăr, pentru ca ele să se poată deplasa în organism fără a fi detectate. Ne-am dat seama că trebuie să descoperim o modalitate de a face sistemul imunitar să recunoască zahărul. Pentru asta am dezvoltat acest vaccin, care are trei elemente «de atac» – câte una pentru fiecare parte componentă a sistemului imunitar. Se poate spune că am găsit o combinaţie câştigătoare“, a declarat unul dintre autorii studiului, Sandra Gendler, profesor de biologie moleculară. Celălalt autor, profesorul Geert-Jan Boons, a explicat că vaccinul provoacă o foarte puternică reacţie imună, activând toate cele trei componente ale sistemului imunitar şi reducând astfel dimensiunea tumorilor în medie cu 80 la sută.
Experimentele de până acum au fost efectuate pe şoareci de laborator, însă echipa de cercetători speră că testele clinice pe oameni vor putea începe în decurs de doi ani. Dacă testele vor fi pozitive, vaccinul ar urma să devină disponibil pentru tratamentul cancerului în jurul anului 2020.

4 COMENTARII