10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinInternetul, duşmanul magazinelor tradiţionale

Internetul, duşmanul magazinelor tradiţionale

Uitaţi de umblatul prin magazine la cumpărături! Shopping-ul pe  internet a înflorit în ultimii ani atât de mult încât a devenit „terenul“ preferat al vânătorilor de chilipiruri, care şi-au dat seama că tranzacţiile cele mai bune se fac on line.

Specialiştii în comerţ electronic din Marea Britanie au anunţat de curând că piaţa cumpărăturilor on line a înregistrat un avânt impresionant, estimându-se că numai în această ţară       s-au înregistrat profituri de peste 42 de miliarde de lire sterline din această activitate şi că peste 26 de milioane de oameni au devenit adepţii cumpărăturilor pe internet. „Creşterea înregistrată este uluitoare nu numai în Marea Britanie, ci în întreaga lume. Piaţa s-a consolidat şi nu există semne că lucrurile s-ar schimba“, a declarat James Roper, directorul executiv al companiei de comerţ electronic Interactive Media in Retail Group (IMRG). În Marea Britanie, de exemplu, nivelul vânzărilor on line a înregistrat o creştere de 55 la sută faţă de cifrele înregistrate anul trecut. Specialiştii IMRG estimează că în 2007 cumpărătorii on line vor cheltui în medie 1.600 de lire sterline, adică echivalentul a 860 de milioane de produse.

Magazin virtual sau tradiţional?

Roper a precizat că în 2006 încasările obţinute din shoppingul pe internet depăşiseră de 13 ori nivelul înregistrat în sectorul comerţului tradiţional, cele mai rapide creşteri fiind observate în sectorul produselor electrice şi în cel al îmbrăcămintei. „Creşterile în aceste sectoare sunt impresionante. În luna iunie, vânzările de obiecte electronice crescuseră cu 92 la sută faţă de anul anterior. Alte domenii precum turismul (rezervare de zboruri sau camere la hotel) au fost printre primele care şi-au «aruncat» produsele pe piaţă şi prin urmare au ajuns deja la un nivel aproape de maxim. Însă creşteri se înregistrează în multe alte domenii, pentru că acum pe internet poţi cumpăra absolut orice. Există chiar anumiţi comercianţi care preferă să-şi reducă spaţiul magazinului «real» şi să se reprofileze pe comerţul virtual, care prezintă, printre altele, avantajul de a nu necesita foarte mult spaţiu“.
Cu toate acestea, timpul magazinelor tradiţionale nu a apus încă. Experţii în comerţ estimează că mall-urile, centrele şi parcurile comerciale vor avea totuşi de câştigat în faţa magazinelor virtuale pentru că acestea oferă consumatorilor şi posibilitatea de a socializa în restaurante, cafenele, cinematografe, săli de sport şi, bineînţeles, în magazine, toate adunate sub acelaşi acoperiş.

Ciudăţenii despre cumpărăturile on line în Marea Britanie

• Cumpărătorii din Marea Britanie au cheltuit 100 de miliarde de lire sterline în ultimii 12 ani.
• Vânzările online în luna aprilie a anului 2007 au înregistrat 3,4 miliarde de lire sterline, aceeaşi sumă care se încasează în West End într-un an.
• Valoarea pieţei britanice a cumpărăturilor pe internet depăşeşte 21,4 miliarde de lire sterline, iar anul trecut peste 20 de milioane de persoane au făcut cumpărături pe internet.
• Aproape o treime din cumpărătorii on line au cheltuit peste 1.000 de lire anul trecut pentru shopping virtual.
• O carte cumpărată în aprilie 1995 de la WHSmith via CompuServe, „înaintaşul“ internetului de azi, este primul obiect achiziţionat printr-o tranzacţie on line sigură.
• Pe site-ul eBay.co.uk, la orice oră din zi sau din noapte există zece milioane de produse scoase la licitaţie.
• Aproape o treime dintre cumpărătorii britanici ce accesează site-ul eBay aşteaptă până în ultimele cinci minute înainte de a face o ofertă, iar nouă la sută dintre aceştia aşteaptă ultimele zece secunde.
• Aproape jumătate dintre britanici nu sunt dispuşi să cumpere un produs la reducere dacă această reducere nu este de cel puţin 50 la sută.
• În 2003, un părinte disperat din Sevenoaks, Kent, a încălcat regulile site-ului eBay şi şi-a oferit la licitaţie un rinichi, sperând ca astfel să obţină banii necesari pentru un tratament pe care trebuia să-l facă fetiţa lui. Această ofertă a fost scoasă de pe site.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS