18.9 C
Craiova
vineri, 14 iunie, 2024
Știri de ultima orăMagazinParfumurile anilor '70 - din nou la moda

Parfumurile anilor ’70 – din nou la moda

Dupa ce muzica si stilul vestimentar din anii ’70 au câstigat tot mai mult teren, revenind la moda, asa-numita „manie vintage“ cucereste un nou domeniu, cel al parfumurilor. 


In ultima perioada, tinerii britanici par sa fi intors spatele produselor moderne, orientându-se spre parfumurile anilor ’70. Din câte se pare, nu este vorba doar de nostalgie, având in vedere ca toti cei care se dau in vânt dupa aceste parfumuri sunt mai ales tinerii, care in acea perioada nici nu venisera pe lume. Supusii Majestatii Sale Regina Angliei au intors spatele parfumurilor unor case celebre, preferând in schimb mai vechile Charlie, Brut sau Old Spice. Aceste adevarate piese de istorie sunt extrem de cautate pe site-ul de licitatii eBay. Ca orice om de afaceri cu fler, comerciantii britanici nu au ratat ocazia de a-si rotunji veniturile si au profitat de ocazie pentru a-si umple si ei rafturile cu astfel de produse. De exemplu, vechiul Old Spice, in sticla din ceramica alba si cu pulverizator, care a fost lansat in 1938 si pâna la sfârsitul anilor ’70 a devenit un accesoriu de neinlocuit pentru domnii ce doreau sa fie mereu sexy, revine acum pe piata, in trei variante: Original, Sensitive si Whitewater. „Parfumurile de mult uitate sunt din nou cautate. Tinerii se dau in vânt dupa lucrurile retro, in incercarea de a se parfuma precum parintii lor in urma cu peste 30 de ani“, au explicat reprezentantii departamentului de marketing al lantului de magazine Superdrug.


Parfumurile parintilor – preferatele copiilor


Una dintre cele mai puternice reveniri ii apartine deja miticului aftershave Brut, primul produs care a beneficiat de reclama unui personaj celebru. Pe atunci, producatorii faceau tot posibilul sa ii convinga pe barbati ca daca isi dau cu putin parfum nu inseamna neaparat ca sunt homosexuali. Pentru a inlatura aceasta prejudecata, care in acea epoca era chiar o certitudine, a fost ales un personaj de o virilitate ce nu putea fi pusa la indoiala. Este vorba de atragatorul pugilist Henry Cooper, care se adresa barbatilor spunând „Splash it all over“ (Pulverizeaza-te peste tot). Echivalentul feminin al lui Brut era parfumul Charlie, la moda printre doamnele din toata lumea. Acum, parfumul lansat in 1973 de Revlon, care a ales-o drept imagine pentru campania publicitara pe Shelley Hack, protagonista serialului TV „Charlie’s Angel“, a revenit in atentia publicului, de data aceasta insa cu Claudia Shiffer pe post de „purtatoare de cuvânt“.


Anii ’70 – pe val


Printre celelalte parfumuri care in anii ’70 faceau furori se numara si Opium, lansat de Yves St. Laurent in 1977, L’Air du temps, de la Nina Ricci, si Anais Anais, lansat la sfârsitul deceniului. In acea perioada a existat o vie disputa legata de decizia producatorilor Cacharel de a-si denumi noul parfum, lansat pe piata in 1978, cu numele scriitoarei Anais Nin. Superdrug a dat o adevarata lovitura o data cu lansarea celorlalte parfumuri din anii ’70, foarte populare printre tineri, care se dau in vânt dupa Max Factor’s Maxi, Aviance Night Musk si Hi Karate, aftershave-ul folosit din abundenta de domnii imbracati in camasi inflorate, siguri ca acel parfum avea sa le „deschida“ portita spre sufletul oricarei femei. In reclama din acea perioada la Hi Karate apare un barbat care incearca sa indeparteze o admiratoare folosindu-se de niste miscari din karate. O revenire in forta s-a constatat si pentru aftershave-ul Tabac, un parfum cu miros de tigara, simbol al unei perioade in care fumatul nu numai ca nu era interzis, ci era considerat un obicei sic.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS