9.8 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLa Malu Mare, transportul metropolitan se lasă cu scandal

La Malu Mare, transportul metropolitan se lasă cu scandal

Extinderea traseelor autobuzelor RAT-ului în localităţile, membre ale Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Craiova(AMTPC) iscă un adevărat scandal în localitatea Malu Mare. Neînţelegerile dintre primarul comunei Malu Mare, Adela Gherghe, directorul RAT, Marcel Tănăsescu şi reprezentantul Asociaţiei Metropolitane de Transport Public Craiova(AMTPC), Alexandra Costache îi afectează, în primul rând, pe locuitori. Aceştia nu înţeleg de ce transportul în comun va fi introdus într-un singur sat şi nu în toată comuna. Autobuzele RAT-ului vor ajunge doar în satul Preajba. Satul Malu Mare şi zona Preajba nouă, la Damila, sunt excluse.


„Acest proiect al RAT are o problema mare. Locuitorii din Malu Mare s-au plâns pe buna dreptate. Preajba, face parte într-adevar din Malu Mare. Dar Malu Mare, presupune tot ce este pe DN55, începând după Făcai. Zona asta nu are acoperire în acest proiect. Cum vă explicaţi această scăpare intenţionată sau nu? Primariţa de la Malu Mare, Gherghe Adela spune că a trimis o adresă directorului RAT , iar directorul RAT spune că nu a primit nicio adresă. Aici e un joc politic, în care cetăţenii nevinovaţi sunt la mijloc şi care suferă.
Acest proiect a apărut ca urmare a constituirii Asociaţiei. După apariţia acestei Asociatii, evident că firmele de transport pe rutele metropolitane nu mai au obiect de activitate. Greşeala primăriţei este ca la această Asociaţie l-a delegat pe viceprimar, după câte se vede, a fost martor la căratul apei. Nu l-a interesat acest proiect”, spune un localnic din Malu Mare.

Primăriţa din Malu Mare spune că a fost nevoită să accepte un singur traseu

Cum au stat lucrurile şi a cui este vina am încercat să aflăm chiar de la protagoniştii acestui proiect.
Este cunoscut faptul că ADI- Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova s-a constituit în ianuarie 2022. Este o asociere între comunele Breasta, Bucovăţ, Cârcea, Işalniţa, Malu Mare, Pieleşti, Şimnicu de Sus şi Gherceşti. Iniţial, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 28/2022 s-a aprobat asocierea Municipiului Craiova, prin Consiliul Local al Municipiului Craiova, în calitate de membru fondator, cu Consiliile Locale ale Comunelor Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare, Pielești și Șimnicul de Sus în vederea constituirii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Asociația Metropolitană de transport Public Craiova”. Aşa s-a înfiinţat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară în domeniul Transportului (ADI-Transport). Prin urmare, în localităţile din asociaţie, regia de transport a Primăriei Craiova va opera curse regulate de transport public de călători. Până să se ajungă aici au avut loc discuţii preliminare între reprezentanţii UAT-urilor respective, reprezentanţii RAT şi ADI-Transport. Reprezentanţii primăriilor au făcut solicitări cu privire la localităţile în care ar fi necesar să ajungă autobuzele, au transmis locaţiile staţiilor şi au luat în calcul stabilirea preţului biletelor. În cazul localităţii Malu Mare, primarul Adela Gherghe spune:

„Iniţial am vorbit de trei trasee, sat Malu Mare, sat Preajba şi zona Damila. Eu nu am o explicaţie pentru că am primit, ulterior, un răspuns halucinant. Ni s-a spus că pe satul Malu Mare s-ar suprapune transportul metropolitan cu traseul unei firme privată. Pe zona Damila ni s-a spus că nu este infrastructura rutieră adecvată, străzile nu sunt foarte largi. Eu nu am acceptat acest răspuns, să rămânem cu un singur traseu din trei, câte am solicitat. Am sunat la CJ Dolj, am vorbit cu reprezentantul ADI, Alexandra Costache şi nu am primit nici un răspuns. Am înţeles că reprezentanţii RAT au luat aceste decizii. Eu am fost dispusă să le pun la dispoziţie şi alte staţii. Am fost pusă la zid pentru decizia altora. Directorul RAT mi-a spus că în momentul în care nu mai au licenţă traseele private vor intra autobuzele regiei. Pusă în această situaţie, când programul celor de la RAT bătea la uşă, iar ei mi-au spus că nu vor intra pe Malu Mare şi eu trebuia să ţin şedinţă de consiliu local, am acceptat să intre măcar pentru început pe satul Preajba. Traseul va fi funcţional începând din această lună şi avem speranţă ca va fi funcţional şi cel de-al doilea traseu din octombrie în satul Malu Mare”, spune primarul Adela Gherghe.

RAT-ul aruncă pisica în curtea primăriei Malu Mare şi ADI-ului

Reprezentanţii Regiei de transport Craiova spune că solicitarea pentru un singur traseu a venit din partea UAT Malu Mare. Este drept, că iniţial s-a discutat despre trei trasee, dar două au fost eliminate. „Trebuie să vorbiţi cu ADI-ul. Eu sunt doar executantul. Ce ştiu eu, iniţial s-a făcut o solicitare pentru trei trasee. Ulterior a venit o solicitare pentru un singur traseu, Preajba. Vorbim de Preajba sat cu intrare de la Făcăi. Pe zona de la Damila, unde este tot satul Preajba nu a fost amenajată infrastructura ca să se poată circula cu autobuzele acolo. La momentul actual vom ajunge până la Preajba”, precizează Marcel Tănăsescu, director RAT Craiova.

De la ADI-Transport, la viceprimar

„Iniţial s-a discutat despre trei trasee. A fost corespondenţă, dar pentru cel de la Damila, autobuzele nu pot intra. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi pentru Malu Mare. Ultima adresă de la Malu Mare a fost să se introducă în caietul de sarcini un singur traseu, Craiova- Preajba. S-au făcut simulări de trasee. S-a mers pe cele trei trasee cu condiţia ca ulterior ei să-şi rezolve problemele, asfalt şi ce mai aveau. Iniţial au zis că le rezolvă, după care ultima adresă de la primărie a fost pentru Craiova-Preajba. S-a introdus în caietul de sarcini s-a trecut prin AGA Asociaţiei, iar ei au mandata prin consiliul local. Viceprimarul comunei Malu Mare a ştiut ce a votat, el este reprezentant în ADI. În aceste UAT-uri pot să intervină modificări în aceste trasee, în prealabil cu acceptul RAT-ului, dacă îi permite flota şi altele. În momentul când sunt definitivate toate documentele, aşteptăm şi hotărârile de consiliu localt ale fiecărui UAT şi traseele devin funcţionale. Respectivele primării au stabilit staţiile, au stabilit orarul de funcţionare a autobuzelor. Tot ei au stabilit în consiliul local preţul biletelor, nu este un preţ unitar, este diferit de la o localitate la alta. Biletele pot fi cumpărate de la punctele de vânzare ale RAT-ului, de la agenţi economici, şoferi. Probabil cetăţenii sunt nemulţumiţi, dar noi le putem pune la dispoziţie adresa venită de la primărie. Doamna primar ştie ce are de făcut pentru a obţine şi alte trasee. Nu ştiu ce a stat la baza ultimei solicitări, a declarat pentru GdS, Alexandra Costache, administratorul ADI Transport.

Adresa, cine a trimis adresa?

Arătat cu degetul vicepriamrul comunei Malu Mare explică:
„Eu am fost în concediu. Colegii mei care au rămas să răspundă de această problemă au transmis adresa fără să se informeze. Nu a fost decizia mea. Colegii mei au transmis adresa, dar lucrurile se vor rezolva. Cei de la ADI Transport ne-au spus de la început că nu vor intra în zona Damila, că nu avem infrastructură. Noi suntem într-un proiect aici, lucrăm la canalizare, asfaltăm străzile. Când lucrările vor fi încheiate, cu siguranţă vom aduce aici şi autobuze. Şi în Malu Mare sat se va rezolva problema cât de curând. Am fost puşi într-o situaţie fără precedent. De exemplu, locul pentru staţii trebuie să fie cadastrat”, a spus Cătălin Prioteasa, viceprimarul localităţii Malu Mare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS