Cât de sigure sunt podurile de cale ferată şi viaductele din Dolj

Pe 12 august, pe viaductul de la Cârcea, podul s-a prăbuşit, iar șase vagoane au deraiat după ce un marfar a intrat pe un fir de circulaţie închis pentru reabilitare (Foto: arhiva GdS)
Autori


După incidentul care a avut loc pe 12 august, pe viaductul de la Cârcea, unde podul s-a prăbuşit şi cinci vagoane au căzut în gol, al şaselea rămânând înclinat, agăţat de locomotivă, Gazeta de Sud a solicitat CFR Infrastructură o situaţie cu podurile și viaductele de pe raza județului Dolj, vechimea acestora şi anul ultimei reabilitări. Potrivit datelor furnizate de CFR, Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova are în administrare, în Dolj, trei viaducte, dintre care cel mai nou este chiar viaductul Cârcea. Nou, dacă este să facem comparaţie cu celelalte două, care datează din secolul XIX, pentru că el este folosit din perioada celui de-al doilea Război Mondial.

Astfel, viaductul Cârcea, situat pe linia 100 București – Timișoara, la kilometrul 200+306, a fost pus în funcție în anul 1944, iar ultima reparație a lui s-a realizat chiar în acest an. De altfel, în momentul producerii accidentului feroviar din august, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţa că evenimentul a avut loc după ce mecanicul de locomotivă a intrat pe culoarea roşie a semaforului pe firul I de circulaţie, care era închis pentru efectuarea lucrărilor de reparație capitală. Tot atunci, CFR preciza că structura viaductului pe firul II nu a fost afectată.

Viaductul Valea Fetii, reparat ultima oară în 1959

Celelalte două viaducte de cale ferată de pe raza judeţului Dolj datează, potrivit CFR Infrastructură, din anul 1875, iar la unul dintre ele nu s-au mai efectuat reparaţii de aproape 60 de ani. Este vorba despre viaductul Valea Fetii, situat pe linia 113 Craiova – Calafat, la kilometrul 254+321, pus în funcție în 1875 şi reparat ultima dată în anul 1959. La celălalt viaduct, Valea Lungă, situat pe linia 101 Pitești – Craiova, la kilometrul 230+488, ultima reparație a avut loc în 2004, conform datelor oferite de CFR. În ceea ce priveşte podurile de cale ferată din Dolj, cele mai recente lucrări de reparații, potrivit CFR, au fost executate la podurile de la kilometrul 266+999 fir I – II (în anul 2017) şi kilometrul 275+763 (anul 2009), situate pe linia magistrală 100 București – Timișoara, și la podurile de la kilometrul 229+060 (anul 2012), kilometrul 230+488 (anul 2004) şi kilometrul 234+274 (anul 2018), situate pe linia 101 Piatra Olt – Craiova.

„În perioada următoare (2018 – 2020) se vor executa lucări la podurile de la km 115+565, km 279+884 şi km 286+035, situate pe linia magistrală 100 București – Timișoara, la podurile de la km 99+523, km 197+557 şi km 226+575, situate pe linia 101 Piatra Olt – Craiova, la podurile de la km 5+303, km 6+592, km 6+939, km 40+875 şi km 55+812, situate pe linia 116 Filiași – Livezeni, la podurile de la km 15+550, km 20+698, situate pe linia 136 Strehaia – Motru, şi podul de la km 357+760, situat pe linia 203 Piatra Olt – Podu Olt, precum şi la viaductul Cârcea de la km 200+306, fir I, situat pe linia magistrală 100“, a fost răspunsul CFR Infrastructură la întrebarea privind investiţiile prevăzute în următorii ani. CFR a mai precizat că alocațiile pentru lucrările contractate în anul 2018 sunt în valoare de 61.476.186 de lei (fără TVA).


Probleme şi pe Viaductul Bahna din Mehedinţi

GdS a prezentat, recent, starea viaductului Bahna, aflat între Drobeta Turnu Severin şi Orşova (judeţul Mehedinţi), pornind de la o înregistrare video postată pe o reţea de socializare în care se vede cum un bărbat poate scoate cu uşurinţă mai multe şuruburi folosite în fixarea pe traverse a șinelor de cale ferată. Zona este traversată de Magistrala CFR 900, care pleacă din Gara de Nord Bucureşti şi ajunge la Stamora Moraviţa (533 de kilometri), una dintre cele mai importante magistrale din ţară pentru că străbate întreaga zonă de sud-vest a României. Imaginile nu au reprezentat însă un motiv de îngrijorare pentru CFR Infrastructură, care a recunoscut că pe viaductul Bahna trenurile circulă chiar dacă şuruburile sunt prinse doar în proporţie de 50%.

„Siguranţa circulaţiei trenurilor, conform instrucţiunilor feroviare, nu este pusă în pericol dacă pe distanţe scurte de linie anumite elemente de prindere (boloane/tirfoane) sunt slăbite, deoarece nu se depăşesc procentajele admise de prindere. Menţionăm faptul că, pe astfel de porţiuni de linie, unde prinderea este activă în procent de 50%, trenurile pot circula cu viteza de 30 km/h, viteză cu care se circulă în prezent şi pe viaductul Bahna. Măsura introducerii restricţiei de viteză respectă instrucţiunile feroviare şi are drept scop siguranţa circulaţiei pe zona respectivă“, explicau, pentru GdS, reprezentanţii CFR. Aceştia mai menţionau că pe viaductul Bahna au fost înlocuite într-o primă etapă 60 de traverse, restul traverselor urmând să fie înlocuite după aprovizionarea cu materiale de cale.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de joi, 18 octombrie 2018

Actualitate

» Filmul românesc “Soldaţii. Poveste din Ferentari”, premiu pentru cel mai bun film la Queer Porto
» O femeie s-a trezit că nu mai știe să vorbească după un accident cu bicicleta
» Români americani cu activităţi deosebite, premiați în cadrul Galei „100 pentru Centenar”, organizată la Ambasada României din Washington
» Cazul dispariţiei lui Khashoggi se complică. Unul dintre suspecţi a murit într-un accident de maşină
» Ciorbea, plecat fără delegare în concediu. Se cere declanşarea procedurii de revocare
» Donald Trump ameninţă că va mobiliza armata SUA pentru închiderea frontierei cu Mexicul
» Sorin Blejnar, condamnat în primă instanţă la 6 ani de închisoare cu executare
» Aproape 600 de copii din comunități rurale defavorizate și copii cu afecțiuni oncologice vor beneficia, gratuit, de consultații și tratament stomatologic
» Afacerea de miliarde a suplimentelor alimentare prezintă un risc major pentru sănătate. Substanţele interzise găsite în acestea
» Elena Udrea, citată la penitenciarul din Costa Rica în două dosare judecate în România
» Dosarul lui Carmen Adamescu: Sechestru pe 16 imobile, în valoare de peste 41 de milioane de lei

Publireportaj

» Investiţiile CJ Dolj, vitale pentru dezvoltare
» Obezitatea – o provocare a lumii moderne
» Ford Plusauto și Universitatea Craiova – Parteneriat pentru performanță!

Dolj

» UPDATE A rănit un copil de cinci ani şi a fugit de la locul accidentului
» Pistoale şi cocaină, ridicate din locuința unui tânăr din Pielești
» Termo Craiova începe probele la cald pentru furnizarea agentului termic
» Gard de protecţie la ieşirea din unităţile şcolare
» Asociaţiile de proprietari cu popriri pe conturi rămân fără salarii
» Întreruperi energie electrică de luni
» Craiova: Cercetat penal pentru că a refuzat recoltarea de probe biologice
» Craiova: Cenaclul „Literatura la noi acasă”, la „Aman“
» Dolj: Siguranţa pietonilor, prioritatea poliţiştilor de la Rutieră
» Program INSPIRE Cinema Craiova VIP Electroputere 19 – 25 oct
» Craiova: RETROELECTRO – Premieră la Teatrul Național „Marin Sorescu“
» Pistoale şi cocaină, descoperite de poliţişti în timpul unei percheziţii în Pieleşti
» Mihai Firică, ales vicepreşedinte al Asociaţiei Internaţionale a Scriitorilor „P. Bogdani”
» Termo Craiova începe probele la cald pentru furnizarea agentului termic
» Craioveancă depistată de poliţişti cu țigări provenite din contrabandă

Gorj

» Pietonii, avertizaţi de poliţie cu mesaje scrise pe carosabil
» S-a ales praful de pavimentul de pe insuliţă
» Au început lucrările de reabilitare la DN 67D Târgu Jiu – Tismana – Baia de Aramă
» Municipiul Motru va avea din nou un târg săptămânal
» Primarul din Cărbuneşti le pune muzică localnicilor
» Primăriile trebuie să prezinte contractele de deszăpezire
» Șeful Salvamont Gorj conduce delegația României la Congresul Internațional de Salvare Montană din Franța
» Gorj: Incendiu cu o victimă minoră la Teleşti
» O primărie din Gorj a montat un sistem de boxe pe stâlpi, prin care redă muzică şi hotărârile de consiliu local

Olt

» Olt: Primul club de robotică la nivel de gimnaziu, inaugurat la Școala „Ștefan Protopopescu“

Vâlcea

» Muzeul Iluziilor, la Râmnicu Vâlcea

Sport

» Baschetbaliştii Craiovei vor să-şi sensibilizeze fanii învingând Sibiul
» Trupa lui Zlotea, la primul test adevărat
» Strângeţi rândurile cu Zalăul!
» Echipele doljene şi-au propus o etapă prolifică
» Cârţu aşteaptă un derbi spectaculos

Sanatate

» De ce ne îmbolnăvim? Mâncarea, „îmbibată“ de E-uri și coloranți
» 3% din români suferă de afecțiuni reumatice

Magazin

» Horoscopul de weekend
» Bancul zilei
» Reţeta de weekend – Prăjitură cu iaurt şi prune

Top