Acasă Local Dolj UPDATE Drumul expres Craiova - Piteşti are peţitori

UPDATE Drumul expres Craiova – Piteşti are peţitori

-

Drumul Expres Craiova – Pitești a trecut primul hop la licitația organizată pentru construirea celor peste 120 de kilometri: are ofertanți. Mai multe firme cunoscute în domeniu, cu experiență în România și în alte țări, au depus oferte până la termenul limită de luni, 23 octombrie, pentru două din cele patru tronsoane scoase la licitație de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Ultimul termen pentru depunerea ofertelor la celelalte două tronsoane a fost ieri. CNAIR a anunțat  aseară şi numele firmelor care au depus oferte pentru celelalte două tronsoane.

CNAIR anunța luni seară că 20 de oferte au fost depuse până la termenul limită pentru construirea primelor două tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitești. Pentru primul tronson al drumului expres Craiova – Pitești au depus oferte șase firme: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS(Turcia), Astaldi SpA (Italia), Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav SK as (Slovacia) – Trameco SA, Asocierea Secol Societa Edile Costruzioni e Lavori SA(Italia) – Secol Romania SRL, Tirrena Scavi SpA (Italia) și Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL. „Acest tronson va avea o lungime de 17 km,  o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA  și ar urma sa fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. El va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești. Durata contractului este de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție“, spunea CNAIR într-un comunicat de presă.
Tronsonul doi al drumului expres a fost scos la licitație pe două loturi. Pentru Lotul 1: km17+700–Km 36+200 au depus oferte opt firme: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, Astaldi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA (Italia), Construcții SA, Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav SK as – Trameco SA, Itinera SpA (Italia), Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL și Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali. „Valoarea estimată a contractului, fără TVA, este de 671,388,626.66 lei. Durata contractului este de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție“, arată CNAIR. Pentru Lotul 2: Km 36+200 – Km 57+550 au depus oferte șase firme: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav SK as – Trameco SA, Itinera SpA, Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL și Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali. Valoarea estimată, fără TVA, este de 804,960,957.23 lei. Durata contractului este de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. Cel de-al doilea tronson, format din cele două loturi, va avea o lungime de 39,85 km, va costa 1,476,349,583.89 lei, fără TVA și urmează să fie construit între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. El va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. După cum se observă, cu unele excepții, este vorba de același grup de firme care a depus oferte pentru ambele tronsoane. Ieri s-a împlinit și termenul limită pentru depunerea ofertelor în cazul celorlalte două tronsoane, dar CNAIR nu comunicase numele firmelor până la închiderea ediției.

De la NATO, la autostrăzi în Europa

Cu unele excepții, aceleași firme s-au înscris la toate licitațiile organizate de CNAIR, ele participând în asociere sau individual. Majoritatea sunt firme puternice, cu experiență în domeniu, care au câștigat mulți bani din proiectele implementate sau aflate în derulare în România. Este vorba despre firme italienești, românești sau din Turcia, unele dintre ele având lucrări în mai multe țări, și care au depus oferte la licitațiile organizate în ultima vreme de Compania de Drumuri.
ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET AS este o firmă din Turcia specializată în infrastructură pentru industria chimică, transport (mai ales aeroporturi), stații de tratare a apei. În domeniul transporturilor a avut lucrări în: Turcia, Turkmenistan, Uzbekistan și Ucraina. Principalele sale proiecte au fost de semnalizare pe calea ferată, pentru sistemul de transport urban, a efectuat lucrări la Aeroportul internațional Ashgabat din Turkmenistan, a modernizat mai multe aeroporturi din Uzbekistan, a construit un pod și drumurile laterale în Kazahstan, a lucrat la Aeroportul NATO (facilități și construcții pentru avionică pentru avioane F-16 în Istanbul), a făcut lucrări de construcții pentru terminalul din Istanbul (Ataturk) și a reconstruit autostrada Aktau din Kazahstan. Firma a depus ofertă și la licitația pentru modernizarea Centurii București.
Astaldi Spa din Italia are legături strânse cu proiectele din România. Printre proiectele de anvergură în care este implicată se numără două linii de metrou, magistrala 5 din cartierul bucureştean Drumul Taberei şi magistrala 4, care se extinde cu încă două staţii. Italienii mai lucrează la un pasaj subteran la Piaţa Sudului în Capitală, precum şi la autostrada Nădlac-Arad. Astaldi este în prezent unul dintre cei mai mari constructori de pe piaţa locală. Italienii sunt cei care au construit autostrăzi precum Cernavodă – Medgidia sau Orăştie – Sibiu (lot 4), pasajul Calea Văcăreşti – Mihai Bravu din Capitală sau stadionul Arena Naţională, fostul „Lia Manoliu“. Astaldi a construit Podul Băneasa din București, lucrare de 170 de milioane de euro, a lucrat la Aeroportul Internațional „Henry Coandă“ și la calea ferată de la granița Curtici – Simeria. Astaldi a câștigat sute de milioane de euro din lucrările efectuate în România

Firme cu afaceri în România

Asocierea de firme Erbașu Construcții (România) – Vahostav SK as (Slovacia) – Trameco SA (România) a depus și ea ofertă pentru construirea tronsonului I. Erbașu Construcții este cunoscut craiovenilor pentru că a lucrat la Sala Polivalentă. Pe site-ul propriu, Erbașu menționează că are lucrări la stații de epurare a apelor uzate și tratare a apei potabile în Arad, Bacău, Constanța-Sud, Mangalia, Oradea, Târgoviște-Sud, Timișoara, că a reabilitat Sala Sporturilor din Zalău, a extins clădirile la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța, a lucrat la bazinul de înot și polo al Clubului Sportiv al Armatei Steaua București, a reabilitat și modernizat rețele primare, secundare și puncte termice. Legat de drumuri, Erbașu spune că a construit și reabilitat sisteme de infrastructură și drumuri urbane în zone deficitare din partea de nord a Bucureștiului, că a modernizat mai multe drumuri județene și centura Bihor cu patru benzi.
Asocierea de firme italiene Secol Societa Edile Costruzioni e Lavori SA – Secol Romania SRL are și ea legături îndelungate cu autoritățile din România. Secol a construit o parte din Centura de Sud a Craiovei, cunoscută și ca Centura Ford, a reabilitat Drumul Național Craiova – Alexandria între kilometrii 185 și 222 și a lucrat la tronsonul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. Secol a câștigat sume importante din contractele semnate în România.
Altă firmă din Italia participantă la licitație, mai puțin cunoscută românilor, este Tirrena Scavi Spa. Ea are lucrări în Arabia Saudită, dar a câștigat contacte importante și în România. De exemplu, Tirrena este responsabilă de reabilitarea DN 1, secțiunea Cluj – Huedin, reabilitare DN 1, între kilometrii 296 și 473, reabilitare DN 6 Drobeta Turnu Severin – Bahna și de Centura Ocolitoare a Severinului, construiește autostrada București – Brașov, tronson București – Ploiești, și autostrada Lugoj – Deva.
Spedition UMB, deținută de controversatul Dorin Umbrărescu, este cea de-a șasea firmă înscrisă la licitație. Considerat „regele asfaltului“, Umbrărescu se plângea acum câțiva ani că nu a reușit să mai câștige nici o licitație organizată de autoritățile române și anunța că se retrage din domeniu. Umbrărescu a câștigat cei mai mulți bani din reabilitarea drumurilor din Moldova, inclusiv cele europene, E 85, E 583, E 581. Spedition a lucrat și la Autostrada Bucureşti – Ploieşti, tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, precum şi la Autostrada Bucureşti – Budapesta, tronsonul Timişoara – Lugoj. Umbrărescu s-a răzgândit, iar acum firmele sale participă din nou la licitații.
La licitația organizată pentru tronsonul II, o parte din firme se regăsesc și la primul tronson. Noutatea o reprezintă firma românească din Sibiu, Construcții SA, care participă singură, firma italiană Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA, care lucrează la Lotul I al autostrăzii Lugoj -Deva, și mai are lucrări în Statele Unite și Argentina, unde construiește poduri peste apă, și firma italiană Itinera SpA care lucrează la mai multe autostrăzii, majoritatea din Italia.

UPDATE CNAIR a anunțat marți seară și ofertanții pentru tronsoanele 3 și 4 din drumul expres Craiova -Pitești. Pentru tronsonul 3 au fost depuse oferte următoarele firme:
1. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S.
2. Asocierea Astaldi SpA – Tancrad S.R.L.
3. Asocierea Constructii Erbasu S.A. – Vahostav SK, as – Trameco S.A.
4. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti S.A.
5. Itinera SpA
6. Asocierea PST Group JSC- PST Construction Works S.R.L.- Alpenside S.R.L.- General Trust Arges S.R.L.- Eurocerad International S.R.L.
7. Asocierea Spedition UMB S.R.L. – Tehnostrade S.R.L. – Consitrans S.R.L.
8. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali

Tronsonul 3 va avea o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904.819.215,62 lei, fără TVA
Cuprins între intersecția cu DN 65 , în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.
Durata contractului este de 96 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Pentru tronsonul 4 au depus ofete următoarele firme:
1. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
2. Asocierea Constructii Erbasu SA – Vahostav SK as – Trameco SA
3. Asocierea Inpresa Pizzaroti &C S.p.A. – Pizzaroti SA
4. SBI International Holding AG
5. Asocierea PST Group JSC – PST Construction Works SRL – Alpenside SRL – General Trust Arges SRL – Eurocerad International SRL
6. Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL
7. Asocierea Tirrena Scavi SPA – TOTO SPA Construzioni Generali

Tronsonul 4 cu o lungime de 31,81 (km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt si Argeș și intersectia cu autostrada 1 București – Pitești și va tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja.
Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 lei, fără TVA.
Durata contractului este de 96 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.
În total, pentru cele patru tronsoane scoase la licitație de CNAIR au fost depuse 35 de oferte.

Drumul expres în cifre

Drumul expres Craiova – Pitești are o lungime de aproximativ 121 km și o valoare estimată de 3.770.640.827,48 lei, fără TVA, și va fi finanțat din fondurile europene aferente perioadei 2014-2020. Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904.819.215,62 lei, fără TVA. Cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, el va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași, Tatulești, Colonești. Tronsonul 4, cu o lungime de 31,81 (km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt si Argeș și intersecția cu autostrada 1 București – Pitești și va tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja. Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 lei, fără TVA. Drumul expres Craiova-Pitești va avea patru benzi de circulație (două benzi pe sens) și va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud-Vest a României la Coridorul IV Pan European.

ȘTIRI VIDEO GdS