10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjA început construcţia podului cu cea mai lungă deschidere din România

A început construcţia podului cu cea mai lungă deschidere din România

Se lucrează la partea de montaj (Foto: Eugen Măruță)
Se lucrează la partea de montaj (Foto: Eugen Măruță)

Muncitorii firmei Collini Lavori au ridicat şi montat vineri pe poziție prima grindă cu tăblier metalic la podul de pe râul Jiu, din municipiul Târgu Jiu. Este vorba de podul cu cea mai lungă deschidere din ţară. Construcția acestuia face parte din proiectul de construire a variantei de ocolire a municipiului Târgu Jiu. „Este un pod pe tăblier metalic, podul cu cea mai lungă deschidere din România. Are 90 de metri între două dintre pile. Podul are o lungime totală de 210 metri. Greutatea tăblierului, doar partea metalică, este de peste 600 de tone. Materialul din care este făcut e tablă tip corten. E o tablă specială, nu mai are nevoie de întreţinere. Este fabricată în Italia. Se face o asamblare prin sudură, se va încheia montajul şi se va trece la partea de turnare a betonului. Podul traversează râul Jiu, în zona Voinigeşti, în partea de vest a municipiului Târgu Jiu. Va avea două benzi, plus trotuare şi o bandă de urgenţă“, a declarat Cristi Tudor, reprezentant al Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale şi responsabil de proiect.
Lucrări de 30 de milioane de euro

Lucrările la noua şosea ocolitoare se ridică la peste 30 de milioane de euro şi sunt executate de firma Collini Lavori. Şoseaua va avea o lungime de aproape 21 km şi va fi prevăzută cu două parcări, în zona Ana Ipătescu. Parcările vor fi dotate cu sală de mese şi toalete. Aproximativ 85% din finanţare reprezintă fonduri europene nerambursabile, restul de 15% fiind asigurate de către Guvernul României. Centura ocolitoare a municipiului este construită pe drumul DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul trebuie executat în 24 de luni. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia. Centura va fi construită pe drumul DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D, incident în nord-vest.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS