15.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjInstanţa supremă a deblocat lucrările la şoseaua ocolitoare

Instanţa supremă a deblocat lucrările la şoseaua ocolitoare

Lucrările au fost blocate în zona Amaradia
Lucrările au fost blocate în zona Amaradia

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a obținut o decizie definitivă, la Înalta Curte de Casație și Justiție, în procesul intentat de notarul Silvia Badea, în ceea ce priveşte construirea noii şosele de centură a municipiului Târgu Jiu. Notarul reuşise în urmă cu mai multe luni să blocheze prin Ordonanţă Preşedinţială a Tribunalului Gorj lucrările respective în zona Amaradia, unde se află mai multe imobile care trebuie să fie expropriate. Silvia Badea a solicitat chiar anularea autorizaţiei de construire a noii şosele ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Ultima şansă pentru ca şantierul să nu fie închis complet a fost la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, unde magistraţii au luat decizia să dea câştig de cauză Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Lucrări de peste 151 de milioane de lei

Lucrările la noua şosea ocolitoare sunt realizate de firma italiană Collini Lavori SPA şi mai mulţi subcontractanţi. Valoarea contractului se ridică la peste 151 de milioane de lei (fără TVA), din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile, restul de 15% fiind asigurate de către Guvernul României. Vor fi realizaţi peste 20 km de şosea, poduri şi traversări. Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe drumul DN 66, care traversează municipiul Târgu Jiu de la Sud la Nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul trebuie executat în 24 de luni. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta Est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta Vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Centura va fi construită pe drumul DN 66, care traversează municipiul Târgu Jiu de la Sud la Nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D, incident în nord-vest. Proprietarii caselor care urmează să fie expropriate nu şi-au primit încă banii pentru despăgubiri.

Şefii CNADNR vin azi în Gorj

Potrivit lui Cosmin Popescu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România se vor afla astăzi la Târgu Jiu pentru a discuta situaţia exproprierilor la şoseaua de centură a oraşului reşedinţă de judeţ. De asemenea, se va face o deplasare şi în Defileul Jiului, acolo unde se intenţionează să se construiască o parcare în zona Mănăstirii Lainici. Parcarea face parte din proiectul de modernizare a DN 66, Bumbeşti-Jiu – Petroşani şi mai este singurul obiectiv de executat, alături de un pod în aceeaşi zonă. Există însă dificultăţi în ceea ce priveşte realizarea parcării, întrucât este vorba de un teren amplasat în Parcul Naţional „Defileul Jiului“, protejat de lege.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS