5.3 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljSute de șoferi, blocați în parcarea subterană

Sute de șoferi, blocați în parcarea subterană

Sute de craioveni care au folosit joi seară parcarea subterană din zona Teatrului „Marin Sorescu“ au rămas blocați aici pentru zeci de minute bune, după cum povestește un craiovean care, simțind că se sufocă, a coborât din mașină și a rupt bariera de la ieșire pentru a fluidiza circulația. Poliția a întocmit dosar penal pentru distrugere. Incidentul scoate în evidență una dintre marile probleme ale parcării subterane: o singură cale de acces pentru autoturisme, incomodă pentru șoferi.

Greșelile de proiectare de la parcarea subterană din Craiova, recent dată în funcțiune, au ieșit la iveală încă din primul moment când aceasta a fost ocupată la capacitate maximă. S-a întâmplat în seara zilei de 9.06.2016, când în Craiova au avut loc mai multe evenimente, cum ar fi deschiderea Mercur Center, dar și un concert. Cum era de așteptat, parcarea a fost luată cu asalt și toate cele 619 locuri au fost ocupate, numai că după ora 22.00, când toți ocupanții parcării au vrut să părăsească zona, sutele de autoturisme s-au blocat zeci de minute, la singura ieșire din parcare chiar în fața barierei. Unul dintre craiovenii rămași captivi în parcarea de la Teatrul Național a intrat în panică, speriat că se sufocă din cauza gazelor de eșapament de la mașinile care așteptau la coadă, și a început să înjure, să se agite și să forțeze bariera. „Joi seară au fost niște evenimente speciale în Craiova. Centrul era înțesat de oameni și, probabil, majoritatea au venit cu mașinile și au folosit parcarea subterană așa cum am făcut și noi. Pe la ora 22.30 am mers să ne luăm mașina să plecăm. Erau cozi imense. Toată lumea era nervoasă, nu puteam nici măcar să ies din parcare. Toți cu motoarele pornite și nervoși. Claxonau, era un vacarm. Mă usturau ochii și nu mai puteam respira. Am încercat să ies. Am mers în lungul mașinilor să-i rog pe șoferi să oprească motoarele, că altfel ne asfixiem. La un moment dat, am crezut că leșin. De serviciu în parcare era un singur individ. Centrul de comandă era închis. La ieșire, curba este foarte strânsă și șoferii nu ajungeau la automat, după care încercau tot felul de manevre. Când ajungeau acolo, constatau că talonul a expirat și că trebuia să-l revalideze, adică să coboare, să meargă până în mijlocul parcării la automat. Toată operațiunea dura peste trei, patru minute. Am înțeles că este un proiect viciat, ticălos, dar este prost gândit. Nu există panouri de comunicare. Telefoanele nu pot fi folosite. Cei de la ieșire nu știu ce se întâmplă în interiorul parcării, ventilația nu s-a simțit deloc, iar gazele sunt foarte nocive“, a povestit craioveanul. În cele din urmă, acesta spune că a forțat bariera, fiindcă traficul trebuia să fie fluidizat deoarece nimeni nu lua nici o măsură. Acesta susține că soția lui, rămasă cu autoturismul în parcare, a ajuns la ieșire după 15 minute și că în astfel de situații se pot întâmpla chiar tragedii. „Stăteam toți ca proștii și ne uitam la bariera aia. Eram speriați. Stăteam ca într-o gaură de șobolani, unde se acumulează gazele și de unde nu poți să comunici. Era un vacarm imens“, a adăugat craioveanul.
Autoritățile locale știau despre incident, dar au precizat că parcarea nu prezintă nici un pericol. „Am înțeles că în seara zilei de 9 iunie a fost un incident pentru că un cetățean a forțat bariera de la ieșire, pe care a și rupt-o. Modul în care parcarea a fost proiectată nu prezintă pericol, are toate autorizațiile. Craiovenii trebuie să fie înțelegători, să folosească răbdători automatele de la ieșire, mai ales în astfel de momente, când este foarte aglomerat“, a precizat Mihail Genoiu, viceprimarul Craiovei.

Dosar penal pentru distrugere

Cu toate că craioveanul a luat atitudine și consideră că a fost singurul care a încercat să tragă un semnal de alarmă asupra situației periculoase din parcarea subterană în loc să claxoneze și să înjure, poliția are alt punct de vedere. „Joi seară, la ora 22.50, o persoană din rândul angajaților parcării subterane a sesizat prin 112 faptul că un bărbat care se afla la volanul unui autoturism, intenționând să părăsească parcarea, a distrus o barieră din aluminiu. Prejudiciul produs a fost estimat la suma de 500 de lei. În cauză a fost întocmit un dosar penal privind comiterea infracțiunii de distrugere și se fac verificări pentru identificarea șoferului“, au precizat polițiștii doljeni pentru GdS.
Potrivit Codului Penal, distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de neîntrebuințare a unui bun aparținând altuia se pedepsește cu închisoare de la trei luni la doi ani sau cu amendă.

O singură ieșire

Recepționată și deschisă publicului de câteva săptămâni, parcarea subterană a primit autorizație de securitate la incendiu acum câteva zile, deci, din punctul de vedere al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dolj, ea prezintă siguranță.
„Acum două zile s-a primit autorizația de securitate la incendiu pentru parcarea subterană din Municipiul Craiova. Îi asigurăm pe toți cei care intră în acea parcare că toate instalațiile pentru stingerea incendiului funcționează. Acestea au fost verificate atât pe timpul lucrărilor, cât și la recepția finală, ceea ce a dus la obținerea autorizației“, a declarat pentru GdS Florin Cocoșilă, reprezentant ISU Dolj. Într-un răspuns trimis la solicitarea GdS, ISU Dolj explică faptul că proiectarea parcării cu o singură cale de acces respectă normativul de siguranță 197/2009 în domeniu. „Parcarea a fost proiectată ca autoturismele să acceadă pe o cale cu două fire de circulație și să iasă pe o cale cu un fir de circulație“, spune ISU. Normativul nr. 197/2009 prevede la articolul 34, litera c următoarele: „Pentru asigurarea condițiilor de securitate la incendiu, numărul accesurilor pentru autoturisme în parcajele subterane se stabilește în funcție de tipul parcajului, fără a fi mai mic de două accesuri, din care unul cu două fire de circulație și celalalt cu un fir de circulație, la parcajele tip P3“. Parcarea din Craiova se încadrează la tipul 3, adică are între 301 și 1.000 de autoturisme.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS