9.5 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCe tip de mass-media preferă tinerii?

Ce tip de mass-media preferă tinerii?

Radu Herjeu, reprezentant CNA, la întâlnirea cu elevii Colegiului Național „Frații Buzești“  din Craiova (Foto: Lucian Anghel)
Radu Herjeu, reprezentant CNA, la întâlnirea cu elevii Colegiului Național „Frații Buzești“
din Craiova (Foto: Lucian Anghel)

Stau foarte puțin timp în fața televizorului, aleg emisiuni de talent-show, emisiuni culinare ori diverse documentare și, din când în când, se uită și la știri. În rest, folosesc internetul pentru a se informa, dar și pentru a-și petrece timpul liber. Acestea sunt opțiunile tinerilor în materie de mass-media exprimate ieri la Colegiul Național „Frații Buzești“, în cadrul întâlnirii cu Radu Herjeu, membru al Consiliului Național al Audiovizualului.

Jurnalist din 1993 și de anul acesta membru în cadrul Consiliului Național al Audiovizualului, organizează întâlniri cu tinerii și în special cu elevii pentru a le cunoaște preferințele în materie de audio-vizual. Rezultatele vor fi folosite în momentul schimbării regulilor CNA pentru protecția minorilor. Ieri a fost rândul elevilor de la Colegiul Național „Frații Buzești“ din Craiova să-și spună părerile despre cum arată mass-media și ce tip de programe preferă. Prima reacție a adolesceneților a fost că nu petrec prea mult timp în fața televizorului. Prioritate are internetul. Timpul alocat programelor de televiziune este de una-două ore. „Nu prea urmăresc programe tv. În schimb citesc multă presă pe internet“, a spus Robert Văcuță, elev în clasa a IX-a la Colegiul Național „Frații Buzești“ din Craiova. Câteodată alocă timp și știrilor. „Mă interesează în special programele de muzică, știri și filme. Citesc și presă scrisă, dar mai mult despre sport, nu Cancan sau alte reviste“, a precizat MIhaela Fănuică. Adolesenții au ținut să precizeze că sunt deranjați de titlurile în care se folosește superlativul. Și documentarele oferite de diverse posturi îi atrag. „Nu mă uit foarte mult la televizor. Mă ocup mai mult de învățat. Dar atunci când am timp, mă uit mai mult pe National Georghraphic, Discovery. Îmi plac programe cu documentare. Folosesc mult internetul“, a afirmat Maria Văietiș, elevă în clasa a IX-a. Totodată, adolescenții au ținut să critice emisiunile tabloide, pentru că promovează nonvalori.

Tinerii sunt mereu surprinzători

Discuțiile cu elevii l-au impresionat pe Radu Herjeu, care susține că le va folosi și pentru a combate realizatorii diverselor emisiuni. „Părerea elevilor cred că ar fi foarte surprinzătoare pentru realizatorii din televiziune. Cred că dacă ar avea întâlniri cu adolescenții, ar avea surprize neplăcute pentru ei, pentru că ar constata că toate acele scuze gen «asta ar vrea poporul», «nu s-ar uita la altceva», nu prea stau în picioare, în momentul în care le confrunți cu realitatea. Acum, sigur, nu negăm că sunt oameni care se uită la toate genurile de emisiuni de televiziune, dar tinerii sunt foarte selectivi și pentru mine chiar și numărul de ore pe care îl petrec în fața televizorului e îmbucurător, că este mic. Faptul că unii se uită la știri, la 16-17 ani, să afle ce se întâmplă în comunitatea lor, comunitate neînsemnând doar orașul în care trăiesc, ci toată țara și Europa, mi se pare îmbucurător, mi se pare încurajator“, a spus Radu Herjeu. De altfel, reprezentantul CNA consideră că pentru a avea calitate și a fi pe placul publicului ar trebui organizate dezbateri despre ce așteptări au telespectatorii“. Cred că societatea civilă trebuie să organizeze astfel de întâlniri la care să invite și psihologi, sociologi, istorici, oameni politici și telespectatori. Cred că atunci ar avea toată lumea de câștigat. Și în special televiziunile“, a subliniat Radu Herjeu. În ceea ce privește opțiunile actuale ale publicului, cele mai urmărite emisiuni sunt cele gen talent-show, cum ar fi „Românii au talent“, vizionate intens și de adolescenți. „Acum și-ar dori să vadă emisiuni cu talent show-uri, e clar că vor să vadă așa ceva. Sunt producții de calitate în care se investesc foarte mulți bani, sunt foarte mulți oameni implicați, e o mare atenție la detalii. Pică astfel argumentul că oamenii nu s-ar uita la un program de calitate. Un astfel de program costă foarte mult. Eu cred că adolescenții s-ar uita și la emisiuni culturale dacă ar fi bine făcute și dacă ar fi accesibile pentru nivelul lor de experiență, de viață, de cultură“, a precizat reprezentantul CNA. O altă concluzie a întâlnirii a fost aceea că televiziunile trebuie să găsească tehnici pentru a capta atenția tinerilor, pentru că pe viitor aceștia le pot considera inutile în comparație cu internetul, care le pune la dispoziție presă scrisă, filme, muzică.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS