Acasă Local Gorj Salvamont Gorj administrează nouă baze noi de intervenţie

Salvamont Gorj administrează nouă baze noi de intervenţie

-

Sediul postului Salvamont din Runcu
Sediul postului Salvamont din Runcu

Serviciul Public Judeţean Salvamont Gorj este una dintre cele mai bine dotate instituţii de acest tip din ţară, având în administrare nouă baze de intervenţie noi. În prezent, Serviciul Public Salvamont Gorj administrează pentru următorii cinci ani bazele preluate prin hotărâre de consiliu judeţean. La ultima şedinţă, consilierii judeţeni au votat majorarea valorii construcţiilor date în administrare Salvamont cu valoarea cheltuielilor conexe prevăzute în contractul cu finanţare nerambursabilă.
Proiectul de realizare a celor nouă baze Salvamont de intervenţie şi informare turistică este unul pilot la nivel naţional şi chiar european. Au fost modernizate clădiri existente sau construite posturi de intervenţie şi informare noi în mai multe localităţi din zona submontană şi montană a Gorjului, fiind acoperit practic tot nordul judeţului cu baze pregătite să ofere asistenţă şi echipamentul necesar.

Proiect de 8,3 milioane de lei

Proiectul care a vizat realizarea sistemului integrat de salvare montană a judeţului Gorj a avut o valoare finală de 8,3 milioane de lei, din care valoarea eligibilă a fost de 6,5 milioane de lei fără TVA. Finanţarea a fost asigurată prin Programul Operaţional Regional şi a vizat amenajarea a nouă posturi salvamont prin construirea a şase clădiri şi reabilitarea a trei imobile existente. În ceea ce priveşte clădirile reabilitate, acestea sunt la Tismana (construcţie de 530 de metri pătraţi), la Bumbeşti-Jiu (în clădirea Şcolii Generale Pleşa – 147 de metri pătraţi), respectiv la Stăneşti, în satul Vaidei, unde a fost amenajată o clădire de 178 de metri pătraţi. De asemenea, baze salvamont noi au fost construite şi dotate cu echipamente specifice în următoarele localităţi: Polovragi, satul Polovragi, Baia de Fier – Corneşul Mare – Rânca, Baia de Fier, respectiv în zona Peşterii Muierii, Runcu (satul Runcu), Padeş (în satul Motru-Sec) şi Schela (în incinta fostei mine Schela). Potrivit Salvamont, toate bazele sunt înzestrate cu echipamente specifice asigurării condiţiilor optime de salvare în arie montană. De asemenea, au fost create nouă locuri de muncă, respectiv câte un administrator la fiecare post salvamont. Printre echipamentele din baze care pot fi utilizate de echipele de intervenţie se află diferite tipuri de tărgi, staţii meteo, sisteme GPS, defibrilatoare, aparatură de iluminat şi de comunicaţii, grupuri electrogene, paturi, puncte de asistenţă medicală, troliu, motofierăstraie etc. De asemenea, administratorii bazelor au obligaţia de a oferi turiştilor informaţii şi asistenţă de orice tip.

ȘTIRI VIDEO GdS